MartinusForumDk

Notifications
Clear all

2012?

40 Indlæg
11 Brugere
0 Reactions
3,723 Set ialt
(@Anonym)

Kære Tommy,

Ja, det overrasker mig, at søgning ikke giver resultat, Jeg husker også at Svend Erik har nævnt ham,
'det har gemt sig',

Kærlig hilsen
Holger

Lagt op : 12/10/2007 19:25
(@Anonym)

holger wrote:
oversættelse af Martinus litteratur til serbisk, er direkte inspireret af/via Mitar Tarabich's udsagn om 'den lille mand fra et land i nord',

Hej Holger

Aha... Så har hans profetier altså været med at præparere eller "gøde jorden" - i dette tilfælde Serbien - så den blev modtagelig og banede vej for Martinus' kosmiske analyser.

Venlig hilsen

Petersh

Lagt op : 12/10/2007 19:28
(@Anonym)

Ja, Mitar har en kronologisk liste over større begivenheder i Serbien's historie,
Jeg gætter på at Mitar er kendt af de fleste serbere,
der var en artikel i Ny Impuls (kosm. inf.) eller Kosmos ca. 15 år tilbage,
om Ham ? der oversatte bøgerne til serbisk, og at det var via en serbisk 'profeti' at han var kommet på sporet af Martinus,
så vidt Jeg husker 'døde' han for en del år siden, men han nåede at få serberne (Yugoslaverne) tidligt med på vognen,

Kærlig hilsen
Holger

Lagt op : 12/10/2007 20:14
(@Anonym)

Hej Avartar.

Jeg stødte lige ind i denne gamle tråd, vel nok fordi at jeg (som så mange andre) ønsker at få vished for noget som der bliver debateret og talt om via flere kilder og informationskanaler.

Først og fremmest tror jeg ikke, at det så meget er pointen at vi som menneskehed skal vide, hvis en global kollektiv karma (som på unægteligvis), skal komme til os.
For selvfølgelig vil vi gerne (ved jeg fra mig selv), vide besked og være beredt.

Profetier eller ej. Hvad det er meningen der skal komme, er meningen skal komme.
Det ville ikke være udtryk, for nogen særlig alkærlig guddom, hvis det via kanaliseringer, lå frit tilgængeligt for enhver, hvad der var os i vente forude og hvornår, at skæbnens time er inde for jordmenneskeheden. Sikke dog en helvedes tilværelse, det i så tilfælde ville være, at kunne tælle måneder - dage og timer, før dommedagsklokkerne kimer. Så måske er det meningen, at vi kke skal være forberedte, på det som forude er i vente? Ellers var det hele måske meningsløst?

Så på en måde kan man sige, at den eneste sande sædermand i det hele, er det guddommelige, hvor vi som mennesker, er det korn der snart er klar til den virkelige, åndelige vækst og frigørelse.
Noget som jeg ved at vi idag skal lære, er frygtens frigørelsen (fra systemet der binder os i trældom) - dualisme og den kraft, som adskiller os mennesker fra hinanden. Den eneste sande opgave ligger i næstekærligt, at hjælpe vores medmennesker, med den selv samme udvikling og frigørelse.

Måske bliver vi rusket - solarieret - blændet, eller noget helt fjerde. Men jeg tror, at de som er rene af hjertet, forbliver... på en eller anden måde. Eller osse måtte blive forskånet, for alverdens pinsler.  Den proces, som vil få skyggerne til at forsvinde fra kloden, er et nødvendigt onde, for lysets fortsatte kosmiske mission på kloden. -som slynges ind i, et nyt kosmisk kredsløb. Det samme gælder, for de mørke af hjertet. De vil ikke længere have affinitet, til flere inkarnationer, på samme klode.
Men iblandt de lyse af hjertet, ser jeg således på det, at vi idag har en tilværelse, midt i nattens mørke. Men solen vil igen atter stå op på ny og vi vil vågne op, i en ny verdens guldalder, forfriskede og fornyede.
Det er bare dyrets dødskamp og afviklingsproces der kan virke lidt skræmmende.

Lagt op : 03/11/2009 19:41
(@Anonym)
Topic starter

Hej 2mas.

Jeg er enig med dig omkring det at der ingen positiv nytte er i at vide konkret hvad der skal ske på det individuelle plan, for hver enkelt af os, og det er jo nok det fleste gerne ville have en afklaring på, via profetierne.

Men det ville jo så netop medføre at det enkelte individ blot gik rundt og ventede på sin "egen skæbne", magtesløs og ude af stand til at handle, og nej, det kan vist ikke være en kærlig guddoms hensigt, at det skulle være sådan.

For mit vedkommende er de omtalte profetier derfor mere at anse som en en slags "vejrudsigter", hvori vi bliver advaret om at et "uvejr" er på vej, et uvejr som ikke er baseret (kun ) på karma, men også på naturens egen "bevægelse" (astrologisk set) i forbindelse med udviklingen af selve klodevæsenet.

Man kan så på baggrund af denne "vejrudsigt", bedre forholde sig til "fremtiden", og gøre sig sine forberedelser, som man også ville gøre det, når en almindelig vejrudsigt forelægges en, tales der om regn eller sne, så klæder man sig på efter disse forudsigelser, tales der om solskin forude, så klæder man sig på efter denne forudsigelse.

At ændre på sin egen karma kan jo ikke gøres med andet end nye handlinger, og en af disse handlinger kunne jo i denne kontekst være, at forberede sig og at klæde sig rigtigt på mentalt, så "karmaen" som jo ikke sådan kan undgåes, i det mindste kan modtages på en forstået måde, viden fjerner jo det meste onde i konteksten, mens uvidenhed kan gøre oplevelsen mere "ond" at opleve end nødvendigt, rent mentalt.

Tager man shortsene på og går ud i "vintervejret" så vil man sikkert fryse en del mere, end man ville gøre hvis man havde lyttet til vejrudsigten og handlet på den baggrund, og i stedet havde taget vinterfrakken på, og det er blot i en sådan kontekst jeg selv tager "profetierne" til mig, men om der sker det ene eller andet helt konkret lige for mig selv, det vil jeg personligt helst slet ikke vide noget om på forhånd, men blot opleve i det nu det sker. :)

Så profetierne er for mig at sammenligne med sunamiadvarslerne vi selv har fået etableret på fysiskt plan i de områder hvor sunamier kan opstå, man kan tage en sunamiadvarsel alvorligt, længe før selve bølgen viser sig, og på den måde gøre en karmaoplevelse mindre lidelsesfuld at opleve, eller man kan ignorere sunamiadvarslen, og på den måde tilføje en ekstra karmaoplevelse til dem man i forvejen har til gode på baggrund af sine personlige handlinger.

Der er nemlig også en karmareaktion forbundet med hvordan man handler eller undlader at handle, i forbindelse med advarsler og profetier .m.m., idet der jo er et "valg" at træffe også i disse forbindelser, på samme måde som der er en "konsekvens" af ikke at lytte til vejrudsigten og at klæde sig på i overensstemmelse med vejrudsigternes "profetier". ;D

Kærlige Hilsner fra Avatar.

Lagt op : 04/11/2009 07:42
(@Anonym)

Hej Avartar.

Hvis det er Mayakalenderen vi skal tage udgangspunkt i, så må jeg (ifølge flere kilder) koorigere og sige at, slutdatoen i denne uhyre lange kalenderregningen ikke ophører d 21.12.2012, men d. 28.10.2011.

På spørgsmålet om hvordan at vi skal være klædt på til den karma som er os i vente, er mit bud: badetøj - vaders og solhat.  ;D

unvrsl_fig2.gif

Læs eventuelt mere her: [ftp=ftp:// http://www.calleman.com/content/articles/risk_of_2012.htm ]http://www.calleman.com/content/articles/risk_of_2012.htm[/ftp]

Kærlig hilsen Tomas

Lagt op : 04/11/2009 14:32
(@Anonym)
Topic starter

Hej 2mas.

For mig er det ikke væsentligt præcist hvornår eller hvordan, for disse spørgsmål kan nok slet ikke besvares, så det at nogle (som calleman) sætter præcise datoer på, ændrer ikke ved min opfattelse af at "Gud" har ret, når der i Biblen siges, at ingen kender dagen eller timen, ikke engang sønnen (Jesus), men kun faderen selv.

Der kan iøvrigt godt være tale om 2 forskellige "hændelser", således forstået at selve den "psykologiske" side af menneskehedens bevidsthedsudvikling, oplever en speciel "forandring" omkring den 28 Okt, 2011, for det er jo selve bevidsthedsudviklingen Callemans tolkning af Majakalenderen bygger på, mens andre tolkninger fokuserer mere på hvornår jorden (som væsen, måske) oplever sin fysiske store forandring, måske i form af en polvending og de derved medfølgende jordskælv og sunamier o.s.v., og derfor har andre regnet (måske intuitivt rigtigt) sig frem til at en sådan polvending nok er mest sandsynlig omkring den 21/12 2012.

Jeg aner intet selv, og fokuserer heller ikke så meget på lige dette, man skal jo også tage med i betragtningerne, at det er alle andre end Mayaerne selv der udtaler sig , Calleman og mange andre har jo ikke fået deres formodninger verificeret direkte af de Mayaer der i dag lever med den korrekte indsigt omkring hvordan deres eget materiale skal udlægges.

Og jævnfør "loven om tiltrækning", så kan vi jo selv som menneskehed, tiltrække de konkrete "hændelser", på disse bestemte datoer, hvis tilstrækkeligt nok af os, måske en milliard eller 2, sidder på disse datoer og forventer at der sker noget.

Sådan kan profetier blive "selvopfyldende", i enkelte tilfælder, tror jeg. ;)

Så personligt fravælger jeg tankerne omkring specifikke datoer, mens jeg forsøger at følge med via "dagene", som Calleman har formodet vor bevidsthedsudvikling er opbygget på, og ser da også at udviklingen overordnet passer med "tiden" vi lever i, magten og etikkens kamp er for mig meget tydelig, her og nu, så sent som i går havde tv2 news ordet "etik" stående i deres "overskrift" det meste af dagen, i forbindelse med et indslag om at danskerne generelt var begyndt at handle på baggrund af etik, fremfor økonomi.

Så selve "kulminationen" af bevidsthedsudviklingen, som Calleman og Ian lundgold bygger deres forståelser af Mayakalenderen på, kan jeg sagtens se udfolde sig hen over disse år, men eksakte datoer ville flytte mit fokus til disse, og jeg vil helst være i nuet, og følge med på de kosmiske "impulser", fra dag til dag.

Klæde sig passende på, ja nu var det jo blot en "kontekst" jeg forsøgte at putte tingene ind i, men Biblen taler jo om at iklæde sig troens harnisk, og brystbrynje, og i lignelsen om jomfruerne der beholder olien på lampen, så de kan modtage brudgommen med lys (ved kristus genkomst på dommedagen), kunne man jo lægge netop det,(du er selv inde på det med "lyset" ;)) at de som kan bevare "lyset" i sig, under de kommende "hændelser", de kan modtage "kristusbevidstheden" når den kommer. ;)

Så at bevare næstekærligheden i sig, samt bevare tilliden (troens harnisk) til Guds kærlige formål med alt der sker, det er vel nok den "klæde" man behøver at tage på. :)

At rumme tankerne, omkring at noget helt "abnormalt" er på vej til vor klode, er jo svært i sig selv, det siges i Åbenbaringen, at selve skriftrullen (profetien) smagte godt, (den indeholder jo "Guds" løfter om en paradisisk tilstand på jorden), men da Johannes spiste den, så efterlod den ham en bitter smag i maven, for han skulle jo også erkende de ting som nødvendigvist må gå "forud" for skabelsen af et paradis på jorden, og disse ting indeholder en del "udrensning"; hvilket jo ikke var særligt rart at tænke på. ::)

Men kan man spise skriftrullen, eller den røde pille, eller "profetien" eller på anden måde komme til erkendelse af de faktiske forhold globalt/åndeligt, så er det jo så også vigtigt, at man mentalt forbereder sig på fremtiden, netop via at opbygge en tillid til "Gud"; i dette at alt er "såre godt"; uanset hvad der sker, for så er man godt klædt på til "eksamen".

Har man slet ikke haft fokus på disse aspekter, og går rundt i sin egen rutinelle verden, uden oplevelse af Gud eller tro på profetier, så kan man let blive "taget på sengen", af "tyven, som kommer om natten", mens man "sover"; og så bliver ens "vækkelse" måske ret brat og opleves yderligere negativ, og kan medfører at man reagerer uhensigtsmæssigt, på grund af "uvidenhed".

Så når jeg taler om at "klæde sig på"; så er det kun i mental forbindelse, for jeg tro ikke vi på nogen måde kan "gardere" os selv, på det rent fysiske plan, vi har alle vor individuelle karma, og den kan vi kun slippe af med, via direkte modtagelse eller ved at udføre nye handlinger, der ophæver de gamle. ;D

Men helt "overordnet" så ser jeg sådan på det, at vi er i "kulminationsfasen" i overensstemmelse med Mayaernes kalender, så der indenfor det næste årti vil komme en større global forandring, sunamien er på vej, men om rammer kysten kl 2 om natten eller kl 11 om formiddagen, det tænker jeg ikke på, jeg har nok at tænke på, omkring at få flyttet mig selv i sikkerhed, i de "højereliggende områder", rent mentalt. ;D

Lagt op : 04/11/2009 20:08
(@Oscar)
Medlem

2mas wrote:
det i så tilfælde ville være, at kunne tælle måneder - dage og timer, før dommedagsklokkerne kimer. Så måske er det meningen, at vi kke skal være forberedte, på det som forude er i vente?

Ja, Martinus bekræfter ordene fra bibelen: ”ingen ved dagen eller timen”. Og så sier Martinus: det betyder også at dommedag ikke kommer på en spesifik dag, men at det er en tidsepoke. Han snakker noen ganger om hele tidsepoken over nogre 1000 år med krige og lidelser, og nogre gange om 1900- og 2000-tallet som dommedagsepoke med verdenskriger. Begge deler kan vi jo selv se udspiller seg foran våre øyne som dommedag med små og store kriger.

Så der er jeg enig med det dere skriver, vi ved ikke hvilken tidspunkt det kommer. Det er heller ikke vigtig, synes jeg. Det er tid for at udvikle seg mentalt både FØR og EFTER 2012. Heldigvis! Det er ikke så at det går et tog 2012, og det er det eneste toget. Det går tog hver dag – livets skole er alltid åben.

Det er heller ikke vanskelig at se at det blir noen store udfordringer for menneskeheden, i form av økonomiske kollapser. Neste som står for døren er vel kanskje en valutakollaps, vem ved, mange ting tyder på det i den globale økonomien. Så det blir rigelig med udfordringer at øve seg på! :-)

Avatar, du har et bra billede fra bibelen med jomfruer og oljen. En kænd lignelse. De kloge jomfruer har olje på sine lamper. Dårete jomfruer har ingen olje på lampen.

Vad betyder det at være jomfru her? Er ikke det at være en person som har startet på en udviklingsbane mod det rigtige menneskerige, altså en person som er tilrtukket af den nye verdensimpuls? Og at samle olje kan være et symbol på at samle en substans som gør at lampen kan brænne, uansett om man er vågen eller sover. Altså kan det være et symbol på udvikling av talentkerner, som er tilstede i det udviklede menneske uansett om man er inkarnert eller ikke. Følger vi symbolikken videre kan det være slik at jomfruer som kommer sent til forståelsen, også får tid til at købe sin olje. De kommer for sent til brylluppet, de udvikler ikke kosmisk bevidsthed som de første i menneskeriget, men de kommer lige fult til dette stadium de også.

Så vi er inne i en periode nu hvor bevidstheden udvikles meget hurtig. Det kan vi være enig om med herr Calleman. Jeg mener personlig at det vil være anledning til at udvikle seg efter 2012 også, så dette tidspunkt betyder ikke at mulighedene tar slutt. Livets skole holder åbent hver dag!

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 04/11/2009 20:40
(@Anonym)
Topic starter

Hej Oscar.

Jeg mener, som du, også at udviklingen da bestemt ikke går i stå eller er "slut" på nogen måde, i 2012, og tror heller ikke at der er tale om en fremkomst af kosmisk bevidsthed i 2012, lig den Martinus oplevede. :)

Men en kraftig bevidsthedsudvidelse, tror jeg dog menneskeheden vil opleve, over de kommende år, påvirkningerne af store omvæltninger kommer for mange i form af bevidsthedsudvidelser, vi ser jo også hvordan stærke soldater, efter kort tid i krig, kan ændre opfattelser på en grundlæggende måde, eller udvikle traumer, på baggrund af selvoplevelser af krigsscenarierne, så der er store kræfter involveret i "lidelsesoplevelser", på disse områder, også når det gælder oplevelser af jordskælv, sunamier eller andre ikke menneskeskabte "hændelser".

Din udlægning af "jomfruerne" som værende mennesker med begyndende humanitær udvikling, kan jeg godt tilslutte mig, jeg udlægger selve "olien" som værende næstekærligheden, og tolker selv tingene sådan, at mennesker med tilstrækkelig næstekærlighed, vil kunne bibeholde den positive forventning omkring fremtiden som skal komme, mens selvviske og mere primitive mennesker, måske vil dyrke egoet mere fokuseret, under disse "prøvelser", hvilket ikke er godt for deres personlige karma, så disse kan risikere at opleve gråd og pine, og opleve det at være "udenfor" en intellektuel forståelse af hvad der foregår, (udenfor bryllupsfesten). :'(

Lære noget gør vi sikkert allesammen, og ingen går jo tabt, alle skal nok nå næste "stadie" i takt med egen udvikling, og det er denne "overordnede" viden der kan være til stor gavn for en at kende til, under selve omvæltningerne.

Biblen taler også om at Gud , før selve "hændelsen" sender sine engle ud for at "mærke" en masse mennesker, på deres pande (sætte et segl på deres pander), så det "onde" ikke kan skade disse mennesker, under karmaudløsningerne, og dette er jo helt i tråd med Martinusses udtalelser omkring, at man kan være beskyttet mod lidelser, på de områder man ikke længere har behov for lærdom på, således at intet "ufortjent"/ugavnligt kan skade en. ;D

Hvad angår selve begrebet "profetier", så oplever jeg af og til at en del mennesker gerne vil tro på profetier af forskellig slags, så snart disse underbygger egne opfattelser, mens samme mennesker tit afviser profetier der i deres egne øjne er "negative", f.eks vil de fleste Martinustilhængere jo ikke have spor svært ved at se positivt på de profetier omkring "manden fra norden" som flere andre lader til at have udtalt, førhen, fordi disse udtalelser bekræftiger Martinus og hans arbejde, og fordi sådanne udtalelser jo nu (efterfølgende) kan opleves som korrekte, mens profetier omhandlende fremtiden, og af mere "negativ" karakter, ikke så let finder indpas i samme menneskers bevidsthed.

Og Martinusses egne "profetier" omkring udviklingen af en verdensregering m.m., er jo også noget de fleste kosmologer fastholder som værende "det rigtige" grundlag/lys at se fremtiden i, så jeg mener da at langt de fleste mennesker er modtagelige for profetier af forskellig slags, men blot helst kun tager de profetier til sig, som virker positive i egne øjne.

Og dette er sikkert helt som det skal være, ingen skal da udsættes for et mere "negativt" tankeklima, end vedkommende er i stand til at "bære", så det er helt OK. :)

I forbindelse med Mayaernesd "endedato", eller slutning på kalenderføring, har jeg selv den formodning, at Mayaernes kalender udløber omkring 2012, fordi der på det tidspunkt sker noget der ændrer på tidsberegningerne på vor klode, så man slet ikke efter det der sker, kan regne med tiden på samme måde som vi gør i nuet, altså på baggrund af et døgn med 24 timer og et år med 365 dage.

Kloden og vort solsystems bevægelse gennem universet medfører jo (siges det) at vi er på vej ind i mælkevejen, og skifter "område", når vi passerer "nulpunktet", og en polvending m.m., kan jo også medføre at jordens rotation vil forandres, (i forholdet til solen), og dette er jo afgørende for vor nuværende tidsberegning.

Derudover tales også om at vor "stjernehimmel" vil skifte karakter, så de stjernebilleder Mayaerne og vi andre ser og beregner efter i nuet, vil se anderledes ud, efter "omvæltningerne" er sket.

Biblen taler om at man efter omvæltningerne vil kunne "høste" 12 gange om "året", hvilket jo også tilkendegiver en større forandring af "årsrytmerne", så hvem ved, Mayaerne lader jo til ikke at vide/kunne sige noget om "tidberegningerne" i den nye tidsalder, så mulighederne for at vi andre heller ikke på forhånd har nogen som helst indsigt i dette, er jo nok til stede. ;D

Vi må vente og se, og bevare troen og tilliden til "Gud", frygt for noget som helst er ikke gavnligt i denne forbindelse, det er meget mere gavnligt at fastholde troen på at alt er til gavn for os, også eventuelle personlige lidelser, uanset om vi individuelt oplever disse i dag, i morgen eller i 2012. :)

Og i den forbindelse er Martinus et godt redskab, og jeg er skam meget taknemmelig for den virkning Martinusses materiale har haft på min egen opfattelse af fremtiden og udviklingen generelt. ;D

Lagt op : 05/11/2009 08:14
(@Oscar)
Medlem

Hej Avatar

Tar bare hurtigt ud 2 av dine kloge synspunkter fra det du skriver:

At tolke oljen som næstekærligheden synes jeg også er en spennende tanke!

Og at det skjer en hurtig bevidsthedsudvidelse over kloden lige nu, er et uomtvistelig faktum...

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 06/11/2009 00:35
(@Anonym)

Hej Avatar og Oscar.

Overordnet set vil jeg sige at alt som vi oplever i verden idag, har været grund til at mange mennesker lever og er fastholdt i frygt. Og den kommende tid som menneskeheden går i møde, i den grad bliver en stadigt eskalerende udfordring, af mørkets overlevelsesmagtkamp, imod de stadigt voksende lysimpulser.
Jeg er yderst tilfreds, med de seneste 6 ugers samfundsindsigt, som jeg har fået adgang til, for det har fået min bevidsthed til at udvide sig. Jeg har sågar fået indblik i, at meget af den frygt som vi alle kender (vi af samfundet, konstant bliver bombarederet med i vores bevidsthed), i virkeligheden ikke er andet end en stor varmluftsballon, der "bare" skal face's og prikkes hul på.

Uanset om der er tale om fugleinfluenza - svineinfluenza - bandekriminalitet - CO2/global opvarmning, eller at nogen påstår at jordens undergang i 2012 er en realitet, så skal huske på, at det sted fra hvor disse "mølmandsprofetier" kommer, i langt større grad, er præget af frygt og rædsel. Jo højere man kommer op i systemet, jo mørkere er der. Det er derfra, at disse mørkeimpulser bliver projiceret ud i verdenssamfundet, for at holde menneskeheden i kort snor.

Øverst oppe i den mørke samfundspyramide, er der en elite som udemærket er klar over, hvad mennesket idag rummer og er:
Uanset farve eller nationalitet, er vi langt fra mørkets udøvere (det har vi udlevet og lagt bag os), men af natur, et fredeligt og tolerant folk, som allesammen drømmer om og ønsker lys og kærlighed i vores liv.
Men når det er noget, som vi alligevel ser i vores verden, er det fordi, at vi er blevet ført bag lyset og er bange for alt det, som bliver dikteret af medierne, netop af samfundets mørke magtpyramide.
Hvis vi vidste det samme som dem, ville vi netop vende det system ryggen, til fordel for vejen - sandheden og livet. Derfor kæmper de netop en indædt kamp, for at lukke ned for vores bevidsthed ved hjælp af skjulte midler. For så længe at vi er syge - lever i frygt og er ramt på vores trivsel og mangel på oplysning om hvad det hele drejer sig om, sålænge kan vi styres - administreres og kontroleres.

Derfor er der to veje for os at gå:
Mørkets vej, der fører til sygdom - trældom - forfald og død. Eller
Lysets vej, som fører til sundhed - frihed - oplysning og energi.

Vi skal se at vågne op fra samfundsdvalen og tage kraften tilbage til os selv. Vi har ikke længere brug for et system med "eksperter", som skal rådgive os, fra den ene ende til den anden. Det kan vi udemærket klare selv.
Vi har ikke brug for hverken sundhedsapostle - præster - sexologer - coatch'ere - teambuildere og overlæger (hele lægevidenskaben er en stor vildfarelse, der kun har lært at symptombehandle og ikke at nå ind til årsagen, hvor man finder styrket helbred og velbefindende. Skal man tænke helbred i menneskets organisme, skal man tænke i energi - frekvens og svingning, fremfor komplicerede, kemiske sammensætningsforbindelser).

Vi er ikke en krop med en kemikompleksitet, som skaber tanker og følelser. Vi er hver især en sjæl, som imidlertidigt bor i et fysisk tempel, hvor vi erfarer - oplever og er. Vi er alle uafhængige, grænseløse og guddommelige væsener, som rummer det hele potentiale i os selv og som dybest set, er sat her på kloden for at lære mere, vide mere, have bedre kontakt og dybere integration med os selv.

Og når vi snart bliver vidne til et kollektivt kollaps af systemer, er det fordi at tiden er kommet til en frigørelsesproces der skal gøre os alle fri af det, som før har gjort os begrænsede af systemet.
Og jeg tror, at når Mayanernes kosmologiske kalender ophører i 2011 eller 2012, da er det fordi, at denne civilisation har været oplyst om, at mennesket over hele verden, til den tid, vil blive åndeligt frigjorte og fra da af kan det kun gå en vej, nemlig indaf eller opaf. Edens have og det begyndende paradis på jord. Dommedag eller ej.

Lagt op : 06/11/2009 13:33
(@Anonym)
Topic starter

Hej 2mas.

Jeg syntes dine tanker er ganske fornuftige og logiske, og jeg er helt enig omkring det at frygten, som "omstændighederne" vi lever under, skaber i mange af os, er med til at fastholde "os" på mange planer, og at denne frygt er et bevidst brugt "redskab" i hænderne på en (i nuet) skjult for de flestes øjne, "magtelite", som arbejder fortrinsvist for mørket og forsøger at bibeholde de dyriske tendenser i menneskeheden.

Tommy citerer Martinus i et tidligere indlæg og jeg vil lige gentage lidt af det Martinus der udtaler:

Citat: "...Därför bör det gudomliga budet, 'vaka och bed...', runga med förnyad kraft ut över världen. Det borde ljuda genom den samlade världens radiofoni... Det kan inte utropas för starkt, att jorden ilar mot 'världens ände'. Alla bör göra sig redo. En stor plan i den gudomliga världsordningen skall bringas till fullkomning. Jorden skall slungas in i en ny kosmisk bana, där allt som ej är 'av renhet' av kärlek måste förbli utanför. De starka vibrationerna från Faderns zon upplöser alla detaljer, som inte är isolerade i kärlek." citaten hämtade ifrån Ny Kulturs sista nummer, tema: Profetia och domedag, 1998 nr 3-4

"De stærke vibrationer fra "faderens zone", som Martinus her omtaler, kæder jeg personligt selv sammen med Mayaerne/callemans udtalelser om at kosmiske impulser, "the flow of consiusness", vækker bevidstheden i os, hvilket medfører at vi individuelt begynder at kunne se alt det der før var "skjult" for vore øjne, mørket kommer op til "overfladen" og synliggøres for os, alt der før var skjult bliver åbenbaret for os, (siges det i Biblen).

Ser vi dette i kontekst med virkeligheden omkring os, så syntes jeg selv det er meget tydeligt, at op mod 90 % af det vi hører om i nyhederne, omhandler afsløringer af "skjulte agendaer" og vildledelser, uanset om det er forsvaret, salget af kødprodukter, baggrundene for krigene, eller alt muligt andet, der debatteres omkring.

Dejligt iøvrigt, at høre at selv de danske soldater og deres foreninger, er begyndt at kræve svar på hvad det er vi egentligt kæmper for i Afghanistan, og ønsker en plan for tilbagetrækning sat i værk. ;D

Et andet vigtigt punkt i citatet fra Martinus er det at Martinus selv nævner at man skal gøre sig rede (mentalt),  han siger endda at dette burde råbes ud gennem alle medier, men vi ved jo kun alt for godt, at medierne er styrede af kræfter der ikke vil tillade den slags advarsler plads, så vi må selv advare hinanden indbyrdes, på så positiv en måde det nu lader sig gøre, men dette er jo svært, når advarslerne omhandler så (umiddelbart) negative ting, som disse forudsigelser jo gør.

Og da man jo meget belejligt har "opfundet" ordet "konspirationsteorier" som mærkat man kan sætte på alle disse skjulte ting, så de i offentligheden fortrinsvist kommer til at blive opfattet som useriøse tanker, så er det yderligere svært at give disse forståelser videre til hinanden, også fordi vi jo generelt har vænnet "os" til at tage mediernes fremlægninger til os, som værende mere troværdige, end de oplysninger vi får gennem hinanden på det private plan.

Nogle, som jeg selv, kan dog ikke "lade være" med fortsat at forsøge at udsprede disse konspirationsmistanker, til forståelse for nogle og til irritation for andre, og det vil jeg da gerne give en personlig forklaring på, omkring hvad jeg selv oplever er årsagen til det der driver lige mig her i nuet, til fortsat at tale om disse ting.

Jeg lever selv et meget "ensomt" liv, af netop denne grund, idet familie og venner har svært ved at "takle" min personlighed, jeg er skam meget vellidt rent socialt og arbejdsmæssigt, og alle vil gerne have mig med i projekter, eller arbejde sammen med mig, (oplever jeg), men når det kommer til det private plan og den tankegang og dialog jeg selv har/fremlægger i private forbindelser, så ønsker de færreste at have fællesskab med lige mig, hvilket jo sikkert bunder i mine (i de flestes øjne negative) formodninger omkring fremtiden og mine af og til ret så "modsatte" opfattelser af mange ting.

Det er til "ubehag" for de fleste, at høre på mine udtalelser, så visse steder har jeg fået besked direkte på, at man kun ønsker mit selvskab, hvis jeg afholder mig fra overhovedet at nævne disse "aspekter" , og det gør jeg så, af respekt for andres "tankeklimaer", og udtrykte ønsker, men dette efterlader jo så mig selv som ret "ensom", med lige disse opfattelser.

Jeg har dog formået at "pådutte" mine børn og en del venner og anden familie mine opfattelser, så meget, at disse nok, når tiden udvikler sig, skal kunne forstå så meget, at disse ikke står helt mentalt uforberedte, og derfor har en chance for at kunne rumme tingene, når de udløses, på en måde der ikke medfører et totalt kollaps, forstandsmæssigt eller mentalt.

Og det er det der er det essentielle for mig personligt, for jeg ønsker ikke, når det hele "ramler", at stå alene med mine forståelser, men ønsker at kunne have fællesskab med så mange som muligt, under selve "udløsningerne" .

Derfor også mine mange forsøg på at skabe fælles forståelser i forummet her og andre steder, via nettet, for det er min formodning, at vi der her debatterer forudgående, omkring disse ting, på et senere tidspunkt kan få stor positiv gavn af denne forudgående dialog, når et helt nyt samfund og fællesskab skal etableres i fremtiden.

Vi lærer jo gennem disse dialoger, hinanden at kende, og en del af os vil måske senere komme i fysisk kontakt med hinanden, via de fælles interesser og forståelser vi er kommet frem til, gennem vore dialoger med hinanden, og vi kan på den måde allerede i nuet, være i gang med at opbygge det fremtidige interessefællesskab der skal være grundlaget for skabelsen af en ny samfundsstruktur, så vi individuelt ikke kommer til at føle os "ensomme" under selve omvæltningerne, men så vi har tryghed i at vide at mange andre har samme ( eller tilnærmelsesvis samme) måder at tænke på, som vi selv har, og vi kan måske finde sammen rent privat under disse omstændigheder, fordi vi "kender" hinanden i forvejen, og ved hvad vi hver især indeholder, af opfattelser og ønsker omkring fremtiden.

Så det er af rent "begær" omkring at sikre mig selv et fællesskab i fremtiden, at jeg i nuet er så "emsig" omkring forsøgene på at skabe forståelse, i disse henseender.
  Og også et forsøg på at afværge en oplevelse af at alle mine venner og min familie måske kommer til at miste "forstanden" når de må erkende de faktiske forhold, for det ville være en meget ubehagelig oplevelse for mig selv at opleve, hvis dette skete.

Så hellere være "ilde set" i nuet, men med chance for at blive forstået senere, af mennesker, der så ikke helt mister forstanden eller overblikket, fordi disse dog er blevet (omend af og til lidt ufriviligt) "vaccineret" lidt mod de værste negative konsekvenser af de svære erkendelser vi står overfor, end at være helt alene med sådanne svære erkendelser.

Den tryghed jeg selv har fundet frem til, omkring disse aspekter, kan jeg så dele med disse andre, når utrygheden rammer dem direkte, og det er hvad jeg gerne ville kunne gøre, når tingene for alvor udvikler sig. :)

Men lige her og nu, er det dog også logisk for mig selv, at mine udtalelser og formodninger jo nok opleves af mange som mere "utryghedsskabende" end "tryghedsskabende", og det må jeg så tage på mig, og leve med. 8)

Og jeg klager bestemt ikke, jeg har et godt liv og savner ikke ret meget, heller ikke fysiskt fællesskab, jeg har jo jer herinde, samt andre forum hvori jeg kan udveksle opfattelser, og har fundet mange personligheder rundt omkring, som jeg er på "bølgelængde" med, så ensom er jeg reelt set slet ikke, og jeg har jo yderligere også en privat "åndeven" som gør mig tryg og det er en sand velsignelse, for mit vedkommende.

Men essentielt er det min oplevelse, at det vi i nuet er i færd med at "skabe" (via vor udvekslinger af synspunkter og forståelser her i forummet og andre steder) er den fælles bevidsthed vi i fremtiden kommer til at bygge vort nye samfund op på, selvom vi måske ikke er særligt bevidste om dette lige her og nu.

Der er skam en mening og en hensigt med alt der sker, og jeg ser disse "aspekter" som en del af den mening/hensigt der er med vore indbyrdes dialoger.  ;D

Lagt op : 06/11/2009 15:56
(@Anonym)

Hej Avatar.

Det var ikke meningen at du skulle misforstå mine skrevne ord. Jeg påpeger bare generalt, at der måske er en grund til, (som du selv er inde på) at folk er mere end mættet af de varsler som vi konstant bliver bombarderet med. Vi ved ikke hvad der kommer til at ske, men en dommedagsvarsel, er jo ikke just noget som noget menneske ligefrem ser frem til. Vi har mange måder at opfatte tingene på.
Vi kan (som du nævner at ville vælge det) tage tingene med forberedelse. Eller man kan vælge at forblive i en lys og kærlig forhåbning for det hele. Fordi i bund og grund så kan vi jo aldrig med vores videste fantasi vide hvad der nødvendligvis må komme.
Jeg ser sådan på det at en dommedagsforberedelse, kun kan være med til at nedslide vores nervesystem. Der er ikke grund til at nære tanker til den slags. Det som er meningen skal komme kommer uanset hvad. Og hvis vi så bare nøjes med at hvile i vores eget lys og kærlighed og hver dag selv forsøge at gøre verden til et bedre sted at leve, må være det hele værd.
Men omvendt, hvad nu hvis disse dommedagsprofetier ikke indtræffer?
Så har vi næret tanker - tid og energi til ingen verdens nytte og har det så været det hele værd?
Det lyse samfund holder jo sammen til hinanden uanset, om der er noget om disse varslinger eller ej.

Jeg mener at den sundeste forberedelse er ved at sende lys og kærlige tanker dertil hvor der er brug for den, fordi at verden idag er i forvejen et ret mørkt sted at leve.

Tænd lys.

-og kærlige hilsner Tomas

Lagt op : 06/11/2009 16:35
(@lucifer)
Medlem

hej avatar holder også af dig

du skulle vel ikke havde en brugsanvisning på hvordan man for sådan en åndelig ven , :)til at fylde ensomheden ud med .
så kunne det være man kunne hvæksel vinden , det må nok være lige så uforstålig den åndelig sidde som den fysisk side  :)

glædelig jul

Lagt op : 06/11/2009 16:52
(@Anonym)
Topic starter

Hej 2mas.

Er absolut enig, vi skal sprede så meget lys vi individuelt kan, fremfor at sprede mørke, min oplevelse er blot den, at det der for en ser ud som lys, ser for en anden ud som mørke, i nuet. :)

På samme måde kan en sandhed se ud som en løgn og en løgn opleves som en sandhed, alt efter hvem man "er", i det "lokale" perspektiv. ;)

Her er vi jo så inde på et område, hvorpå næsten alt ser "negativt" ud, og derfor måske opleves som værende udelukkende en dialog omkring "mørke", men det, at en sandhed er ubehagelig gør den jo ikke til noget mørkt, "mørkeoplevelsen" i en sådan sandhed, er alene erkendelsesoplevelsen omkring at have misforstået eller af at have været blevet vildledt, mener jeg. :)

Advarsler er også et tosidet begreb, i mine øjne, Ejby nævner tidligere at også Biblen selv advarer mod falske profeter, og de findes da helt bestemt, men advarslerne fra de sande profeter bliver jo ikke af den grund uvæsentlige.

De "falske profeter" kunne jo sagtens være udtryk for netop de medier og "mørkemænd", der konstant forsøger at styre os via frygt, frygt for hvad der sker hvis vi ikke "bekæmper" terrorismen med våben, frygt for hvad der sker hvis vi ikke tager influenzavaccinen, frygt for hvad der sker hvis vi ikke gør som vi rådes til, omkring økonomierne m.m., o.s.v.

Alt det vi "advares" om vil ske, hvis vi IKKE gør "sådan" eller "sådan", er jo en slags "profetier" udtalt fra politisk side, eller fra "vismændenes" side, eller fra sundhedsstyrelsens side, eller fra miljøstyrelsens side, og kan jo sagtens udlægges som værende disse "falske profetier" man forsøger at styre vore bevidstheder med. ;)

Hvorimod de advarsler der kommer fra de rent "åndelige" sider, gennem religiøse tilhørsforhold direkte til Guddommens og forsynets bevidsthedsområder, og som er nedskrevede som værende modtagne "budskaber" fra "Gud"/forsynet/ aliens/ højereudviklede væsener, fremfor nedskrevne som love fra politikkeres side, kunne udlægges som værende de  "sande" profetier, som ens eget intuitionslegeme, hvis det er udviklet nok, bør kunne skelne fra de "falske". :)

Jeg vil lige citere, fra dit indlæg:

Men omvendt, hvad nu hvis disse dommedagsprofetier ikke indtræffer?
Så har vi næret tanker - tid og energi til ingen verdens nytte og har det så været det hele værd?
Det lyse samfund holder jo sammen til hinanden uanset, om der er noget om disse varslinger eller ej. (citat slut).

Her mener jeg du udtrykker en smule "frygt", frygt for at spilde kræfter på noget som måske slet ikke sker. ;)

Jeg frygter ikke personligt at mine formodninger omkring fremtiden, slet ikke er sande, men lever og har levet de sidste 20 år i sikker forvisning om at disse ting ligger foran os, og mit liv er helt bestemt indrettet og opbygget på denne overbevisning, så det smitter tydeligt af på min egen handlemåde og levevis, at jeg "tror" på og forventer disse ting, ingen tvivl om det.

Det er dog helt essentielt, at man ikke ændrer sin egen tankegang eller sit eget liv, før man indefra har fået overbevisning om, at der er tilstrækkeligt grundlag til at gøre dette.

Det har jeg fået (mener jeg selv) og derfor er der ingen tvivl i mit sind i denne retning, MEN, jeg kan da sagtens være helt forkert på den, og hvis det viser sig at intet sker af det jeg formoder, så er det jo så i mit eget indre, at de helt store erkendelser så vil fremkomme, og ikke i hele verdens bevidsthed, som jeg jo formoder det i nuet ;D

Da må jeg så erkende at de sidste årtier af mit liv er gået med at spilde "kræfterne", ??? og en sådan erkendelse ville da også være ubehagelig at opleve, men den ville jo så også lære lige mig selv noget jeg ikke i nuet "ved" , og det ville så på den måde også kun blive til gavn for mig selv, så det frygter jeg heller ikke.

Men jeg tillader mig i nuet, at grundlægge mit liv på det jeg oplever som sandt her og nu, anderledes kan jeg ikke gøre, hvis jeg skal være ærlig overfor mig selv, og her og nu er det afgjort min overbevisning, at disse "advarsler" er givet, for at de skulle blive taget alvorligt.
 Selv Martinus udtaler jo at disse advarsler ikke kan råbes højt nok ud, så det gør jo ikke "advarslerne" spor mindre troværdige, i mine øjne, eller til noget man ikke bør fokusere på, blot fordi disse "advarsler" indeholde en del umiddelbar mørke.

Men direkte handling på baggrund af sådanne "advarsler", det mener jeg bestemt også først bør ske, når en personlig indre "verificering"/erkendelse omkring troværdigheden i "profetierne" er til stede. :)

Så al respekt for den individuelle tilgang til og opfattelse af disse aspekter, jeg har det selv bedst med blot at dele opfattelser med andre, hvis nogen ønsker "overbevisning" så bør de overbevise sig selv, og ikke lade andre gøre det. ;D

Lagt op : 06/11/2009 17:33
(@Anonym)
Topic starter

Hej Lucifer.

Desværre, "opskriften" må du nok hellere finde hos Martinus, men som jeg oplever det, så har vi alle, også du en eller flere åndelige venner, men vi er blot ikke alle dagsbevidste i vor kontakt med disse "skytsengle". ;D

Så det er blot et spørgsmål om tid og individuel udvikling, før vi alle bliver bevidste i at vi aldrig er, eller har været alene. ;)

Lagt op : 06/11/2009 17:38
(@lucifer)
Medlem

hej avatar

jeg har jo ikke mødt dig fysisk , så du må jo være en åndelig ven.  :)

Lagt op : 06/11/2009 20:41
(@Anonym)

Hej Avatar

Jeg har lige lyst til at kommentere det med at det der er lys for den ene er mørke for den anden.

For mig lever vi i dag - som samfund - i det dybeste mørke. At man kan se på 2012 som noget mørkt og negativt er for mig lidt et paradoks, der kun er muligt fordi man ser vores nuværende samfund som lys.

Flere milliarder mennesker lever tæt på sultegrænsen eller i dyb fattigdom. Vi fører krig mod nogle af de fattigste af disse samtidig med at vores pengesystem, medicinalfirmaer, medier, velgørende organisationer, regeringer og stort set alle andre større "forsamlinger" udnytter og dræber verdens fattigste mennesker.

I vores egen del af verden dør folk af såkaldte "livsstilssygdomme", drikker og tager stoffer (herunder medicin og det vi normalt kalder mad), arbejder for meget, bekymrer sig for meget og er apatiske takket være den fordummende "information" de modtager. Og vi bliver nu også plyndret af systemet gennem den planlagte økonomiske krise.

Det er svært for mig at forestille mig mere mørke. Men der er jo en mening med dette. Som da vi blev fortalt at det var det kærlige at gøre at kaste et par atombomber over Japan, så tror vi fortsat på alle de løgne vi bliver fortalt. Hvis vi ser på samfundet i dag så er alt vendt på hovedet. Sandhed er løgn og løgn er sandhed. Godhed er ondskab og ondskab er godhed, lys er mørke og mørke er lys.

Hvilket bedre grundlag for at træne og udvikle vores egen intuition, hvilket jo netop er det de kosmiske analyser fortæller os at vi er i gang med?

Men at samfundet er sort betyder jo ingenting. Vi kan jo hver især vælge i hvilket omfang vi vil være en del af det. Lyset er alle vegne. En tur i skoven, en snak med en kær, en opgave vi holder af. Vi bestemmer selv om vi vælger mørket eller vi vælger lyset.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 06/11/2009 21:08
(@Anonym)

Hej alle

Lyset er ved at få godt fat - mest i USA indtil videre, men det er også godt på vej i Europa selvom systemet her har bedre fat og opvågning derfor er vanskeligere.

http://www.youtube.com/watch?v=gJQ_lE6UL1o&feature=player_embedded

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 06/11/2009 22:17
(@Oscar)
Medlem

Hej Avatar

Jeg er enig i meget af det du skriver. Specielt om at gøre seg redo. Det er godt at læse det du skriver. Ikke fordi jeg alltid er enig, men fordi du skriver godt for din sag, på en fin måde.

Quote:
at frygten, som "omstændighederne" vi lever under, skaber i mange af os,

Jeg har det slik: jeg har ro over omstændighederne. Nogre af konspirationsteoriene kan skape frygt, en følelse af at miste kontrollen. For andre kan konspirationsteoriene være den trygge havn. Der er vi forskellige.

Quote:
også fordi vi jo generelt har vænnet "os" til at tage mediernes fremlægninger til os, som værende mere troværdige, end de oplysninger vi får gennem hinanden på det private plan.

For meg er det slik: jeg synes hverken mediene eller de fleste konspirationsteorier er troverdige, så jeg har min egen opfattelse av tingene :-) Man tolker jo alt ”symbolsk” som man ser i mediene. Tolkningen går ofte i lys av kosmologien.

Quote:
Et andet vigtigt punkt i citatet fra Martinus er det at Martinus selv nævner at man skal gøre sig rede (mentalt),  han siger endda at dette burde råbes ud gennem alle medier

...og en av mediene er denne nettsiden :-) så her er vi i tråd med rådet fra Martinus!

Ensomheten du snakker om kjenner jeg igjen. Jeg føler meg heller ikke ensom slik sett, men det er ikke mange at snakke om dypere ting med. Man konstaterer utsagn og situationer og må bare holde mund. Da har jeg en god samtale med meg selv. Det er vel det vi også må lære, at trives i vårt eget selskab. Og da blir vi desto gladere for de få personer som man kan snakke med i dybet.

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 06/11/2009 23:14
Side 2 / 2

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: