MartinusForumDk

Notifications
Clear all

2012?

40 Indlæg
11 Brugere
0 Reactions
3,722 Set ialt
(@Anonym)
Topic starter

[#1367]

Hej.

Omkring moder jords "transformering" til sin "nye" tilstand, er der jo kommet mange "profetioer" og udsagn fra forskellige sider, men jeg er flere gange stødt på tidsangivelsen omkrimng år 2012, senest i dette link: http://www.olesol.dk/mukti/.

(iøvrigt et link til opfattelser der er meget sammenlignelige med Martinusses) ;)

Her tales også om jordens transformering mod "Den gyldne tidsalder" og nævnes at jordens kernerotation vil stå "stille" på dette tidspunkt i en kortere periode.

Mayaerne hentydede også til noget helt specielt omkring dette tidspunkt, deres kalender stoppede også heromkring.

Er der noget i Martinusses verdensbillede, der kan henføres til samme tidspunkt/tilstand specielt med hensyn til kernerotationen og følgerne ved en ændring af denne rotation?

Hilsen Avatar

Lagt op : 10/10/2007 15:08
(@kenneth_ibsen)
Medlem Admin

Hej Avatar

Martinus skriver ikke om nogle bestemte årstal eller datoer for markante hændelser. Dog har han skrevet, at der vil ske nogle markante ændringer kort efter årtusindeskiftet. Ligeledes skriver han, at der om ca. 500 år vil blive ført Kristuspolitik på globalt plan efter vi har gennemlevet 2-3 verdenskrige, og at vi om ca. 3000 år vil have kosmisk bevidsthed

kh.
Kenneth

Lagt op : 10/10/2007 20:04
(@larskrog)
Medlem

Hej

Tænkte om der var brug for månen når jorden er i balance ?

mvh
lars

Lagt op : 10/10/2007 22:24
(@Anonym)
Topic starter

Hej Kenneth.

Ja, jeg har lagt mærke til at Martinus ikke var meget for at tidsfastsætte noget præcist, og det forstår jeg godt, det skal man helst ikke gøre, og Martinusses formodninger er jo også noget der hører ind under tro, som alle vi andres "formodninger" og ikke noget der , som alt det andet Martinus havde som sit specielle område, kunne skabes analyser og åndsvidenskabelige argumenter omkring, som kunne sikre, at der skete en intellektuel oplysning i den enkeltes indre, via disse analyser og logiske argumenter.

Men jeg har da også hørt et udsagn fra Ole T, om at Martinus mente der ville ske noget markant omkring århundredeskiftet, og der kan han jo have haft nogle intiutioner som han ikke har villet fremstå med, netop fordi sådanne ting hører under "profetier" og ikke under analyser.

Det var nu blot fordi der på hjemmesiden jeg henviste til, taltes om en standsning af jordens kernerotation, at jeg ville høre om Martinus havde talt om den slags, han har jo dog været meget inde på jorden som bevidst væsen og på dens legeme, og kunne jo godt have haft nævnt noget der kunne forbindes med en sådan "proces".

Det der sker det sker med et godt formål, så alt er jo såre godt alligevel, men jeg er personligt meget interreseret i profetier og derfor også i henvisninger til dette årstal, som jeg har hørt nævnt fra mange sider, og ville derfor også lige have eventuelle indsigter med, fra Martinus, hvis der fandtes sådanne. :)

Hilsen Avatar

Lagt op : 11/10/2007 03:34
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Der findes rigtig mange profetier i de forskellige folkeslag/verdensdele/religioner
på jorden.

Nogen af disse kan tolkes som allerede gået i opfyldelse....nogen modsiger
direkte hinanden....andre synes ikke at være gået i opfyldelse.

Jeg finder det derfor svært, at forholde mig til alle disse forskellige profetier...
det er muligt at en del af disse profetier har noget sandhed i sig.....men
mange af dem, er der måske ikke noget i....og hvor stor sandheds værdi der
er i de enkelte profetier, finder jeg mig personligt ikke i stand til at vurderer.

Der ser dog ud til at være et sammenfald omkring år 2011/2012.....så jeg finder
at der er stor sandsynlighed for, at der vil ske noget mærkant på dette tidspunkt....men lige præcies HVAD der sker, er der så mange forskellige profetier/
meninger om.......så det for mig ser ud til, at man umuligt ville kunne påvise hvilke
af disse(meget forskellige) profitier der er rigtige.

Vi kan jo af gode grunde ikke vide, i hvor stort omfang disse profeter var i stand til
at modtage og forstå disse "syn" om fremtiden, samt deres evne til at vidregive
disse ting til andre. Der advares jo også om falske profeter i Biblen. Derfor mener jeg,
at man skal være forsigtig med, at lægge for stor vægt på disse "syn" og profetier
om fremtiden.

Med hensyn til Martinus.....er jeg jo istand til at efterprøve hans analyser i den virkelige verden....og er jo ikke bygget på tro men på viden/selverkendelse....og
så har jeg nok en tendens til, at have en større tiltro til hans få udtalelser om
fremtiden.....disse udtalelser er dog kun antydninger af, hvad vi kan forvente i
den retning....og ikke specifikke hændelser/datoer.

Med hensyn til FN...som du tager op i en anden tråd....så mener jeg, at Martinus
har skrevet om dette i en af hans småbøger. Kan ikke huske hvilken, men er sikker
på jeg har læst noget om dette. At det er noget Ole Therkelsen selv skulle have "sluttet" sig til.....er jeg derfor ikke enig i.

Er det muligt, at du selv kan have gjort en fejlslutning/fejltolkning med hensyn til
FN?

Knus Ejby

Lagt op : 11/10/2007 08:30
(@Anonym)
Topic starter

Kære Ejby.

Der er jo altid en mulighed for at tage fejl, det har jeg selv oplevet at gøre flere gange, så mine "påstande" er selvfølgelig ikke på nogen måde bedre end alle andres. :)

Dog er det jo lige netop omkring disse ting min egen oplevelse med englebesøg drejede sig og derfor kan jeg personligt kun tage det absolut seriøst, og da det jo netop underbygges af biblens skrifter og udsagn, så har jeg da en stor tillid til det englen fortalte mig.

Men når du nævner at Martinus selv har talt om FN, så tænker jeg på om han ikke har ment "forenede nationer" i en "bredere" betydning, idet det jo i sidste ende bliver en jordisk ledelse der består af en forening af alle nationer på kloden, der bliver en kommende verdensregering, men altså blot ikke lige den "forening" som FN udgør i dag, (efter min mening).

Jeg skal nok senere bringe emnet lidt mere på bane, så kan interresserede jo selv tage stilling til "rigtigheden" omkring mit udsagn, på baggrund af egne intuitioner, og de argumenter jeg kan underbygge påstanden med. :)

Omkring 2012 siges der jo også meget, en del astrologer er inde på, at der på dette tidspunkt vil kunne ske en drastisk omvæltning på kloden, på grund af at planeterne står på en "bestemt" måde, men hvad der sker, er der ikke tydeliggjort, og da jeg læste lidt om det med kernerotationen i "linket", så fik jeg umiddelbart tanker omkring et meteornedslag og en deraf mulig kæntring af jordaksen, så rotationen derefter ville ske omkring "nye" poler. (Der skal jo trods alt en "drastisk" fysisk påvirkning til at ændre jordens kernerotation).

Dette ville ændre klimaet i store dele af verden, nye friske rene opdyrkelige områder, ville dukke frem under isen på de nuværende poler, og andre (måske mere forurenede områder) ville blive dækket under de til den tid fremkomne poler, en omvæltning der i sidste ende ville gøre jorden en smule sundere at leve på, (isoleret set).

Men gisninger er der jo mange af, så det havde da været rart hvis også Martinus via sin kosmiske bevidsthed, havde givet nogle mere tydelige oplysninger, lige omkring disse ting. :)

Omkring profetier som sådan, så er det der interresserer mig i nuet, hvordan sådanne kan fremsiges så tydeligt, altså århundreder før de kommer til udtryk, for jeg kan da godt forstå at man kan have et større "overblik" når man kender livets sammensætning og retningerne tingene udvikler sig i, bonden kan jo også med en hvis sandsynlighed sige, når han sår et frø, at på et fastsat tidspunkt i "fremtiden" vil han høste dette eller hint.
  Men nogle profetier er jo langt mere udførlige, og det interreserer mig at finde ud at, hvordan en sådan "viden" kan fremkomme på forhånd.

Derudover mener jeg jo så også at intet sker uden formål, og at der derfor også må være et formål med profetierne, en slags "forberedelse" af menneskeheden, så vi forstår og modtager de ting der sker på den rigtige måde, vejen for Jesus fødsel var jo netop også beredt, via profetier, så man dengang ventede og så frem til at han kom/blev født, og man vidste også i store træk, netop på grund af profetierne dengang, hvilket formål han havde og hvor han kom fra. ;D

Men det er da rigtigt at profetier eller udtalelser omkring hvordan fremtiden vil udforme sig, ikke på forhånd kan underbygges, hverken af mig eller Martinus, med analytiske argumenter, så lige på dette område, må vi stadigvæk "nøjes" med at tro, og da forstår jeg da godt at du finder stor troværdighed i Martinusses opfattelser omkring fremtiden, han har jo bevist sit "overblik" på så mange andre felter.

Kærlige hilsner fra Avatar.

Lagt op : 11/10/2007 14:07
(@Anonym)

&uot

Men gisninger er der jo mange af, så det havde da været rart hvis også Martinus via sin kosmiske bevidsthed, havde givet nogle mere tydelige oplysninger, lige omkring disse ting. :)

Men så ville Martinus' mission have ændret fokus fra den kendsgerning, at udviklingen af menneskeheden først og fremmest befordres af hvert enkelt jordmenneskelige individs personlige udvikling.

Venlig hilsen

Petersh

Lagt op : 11/10/2007 14:19
(@Anonym)
Topic starter

Hej Petersh.

Ja, Martinus fokus og arbejdsområde lå jo på et lidt andet felt, end lige omkring fastsættelser af "tider", og jeg er da selv af den opfattelse, at menneskehedens modenhed, og dermed også tidspunkterne for forskellige spring i bevidsheden i menneskeheden, er meget afhængigt af os selv og vores personlige udviklingstrin i nuet, så der samlet set skal være en vis opnået grad af "udvikling" i menneskeheden, før næste "kosmiske indvielse", og dermed også næste skridt i selve moder jords personlige udvikling kan indtræffe.

Men lige omkring disse ting, taler vi jo om fysiske ændringer, mere end om åndelige, og sådanne fysiske ændringer kan jo godt være noget der skal ske, for netop at selve menneskeheden kan opnå de sidste lærdomme der skal til, for at blive "modne".
  Hvis ikke landmanden gøder, på rette tid, eller hvis ikke solen skinner tilpas meget i høsttiden, så modnes kornet jo også på en uhensigtsmæssig måde, og det er i et sådan et lys jeg ser på "fysiske" ændringer omkring vores klode. :)

Hilsen Avatar.

Lagt op : 11/10/2007 15:09
(@Anonym)

Apropå 2012 och Martinus är det rätt anmärkningsvärt att notera detta kring 2012 datumet:

"The 2012 date marks the end of a Mayan "long cycle" = 5125 years.

The 2012 end-date was defined by the Thompson Projection. Thompson's projection used a day-by-day count to cross -reference the Mayan to the European calendar rather than a count of years. This bypassed the problem of year names in the Gregorian system.

Using astronomical events recorded both by Mayan and European astronomers, and historical events whose dates were recorded both by Spaniards and civilizations using the Mayan calendar, scholars have sought to correlate the Mayan and Gregorian calendars. According to the most widely accepted correlation (the Goodman-Martinez-Thompson Correlation) the current Mayan epoch began on Wednesday 11 August 3113 bce (Gregorian)."

Gruppen bakom upptäckten av 2012 datumet heter alltså "Goodman-Martinez-Thompson"!

Visst får det oss att tänka på "den gode mannen" Martinus Thomsen..

Som alltså också är född 11:e Augusti, samma datum som startade den nuvarande Maya epoken!

Lagt op : 11/10/2007 18:51
(@Anonym)

Tommy wrote:
Apropå 2012 och Martinus är det rätt anmärkningsvärt att notera detta kring 2012 datumet:

"The 2012 date marks the end of a Mayan "long cycle" = 5125 years.

The 2012 end-date was defined by the Thompson Projection. Thompson's projection used a day-by-day count to cross -reference the Mayan to the European calendar rather than a count of years. This bypassed the problem of year names in the Gregorian system.

Using astronomical events recorded both by Mayan and European astronomers, and historical events whose dates were recorded both by Spaniards and civilizations using the Mayan calendar, scholars have sought to correlate the Mayan and Gregorian calendars. According to the most widely accepted correlation (the Goodman-Martinez-Thompson Correlation) the current Mayan epoch began on Wednesday 11 August 3113 bce (Gregorian)."

Gruppen bakom upptäckten av 2012 datumet heter alltså "Goodman-Martinez-Thompson"!

Visst får det oss att tänka på "den gode mannen" Martinus Thomsen..

Som alltså också är född 11:e Augusti, samma datum som startade den nuvarande Maya epoken!

Hej Tommy og Avatar

Jeg må indrømme, at jeg har det lidt svært med den slags profetier. De kan højest pirre min nysgerrighed, for som tidligere nævnt, så kender vi kun deres sandhedsværdi, når de er blevet opfyldt eller ikke er blevet opfyldt. Så jeg ved faktisk ikke rigtig, hvad jeg skal bruge dem til. Hvad bruger I disse oplysninger eller profetier til? Påvirker de jeres måde at tænke og handle i det daglige? Eller er det også blot noget, der tilfredsstiller jeres trang til "kosmisk ugebladsstof", ligesom jeg sommetider har det?  :)

Venlige hilsner

Petersh

Lagt op : 11/10/2007 19:05
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Hej Petersh

Jeg har det lidt ligesom dig. Profetierne pirre da også min nysgerrighed, men
har lidt svært ved at se, hvad jeg kan bruge det til, når sandhedsværdien af dem
først kan påvises, når de er gået i opfyldelse.
Desuden er der rigtig mange profitier der ikke er gået i opfyldelse. Mener f.eks at
det kun er 7% af nostradamus profitier der er gået i opfyldelse. En fejlmargen på
93% er jo ret meget egentlig ::)

Det med at spå om fremtiden er jo en gammel tradition....tænk engang på Oraklet i Delfi i det gamle Grækenland....dengang man troede på mange guder(græsk mytologi)

Profetierne er jo baseret på tro.
Materialister og kosmologer vil nok stille spørgsmålet: hvad gør den ene profeti mere
rigtig end den anden?
Det kan man ikke få en forklaring på....da det udelukkende er en trossag om man vælger, at tro på den ene eller den anden profet.

Muhammed var jo også en profet og muslimerne vælger så at tro på, at Muhanned var den sidste profet. De mener jo, at det er ham Jesus taler om....når han siger, at han vil sende talsmanden den hellige ånd.
Men de fleste her i Vesten mener jo ikke at det forholder sig sådan.

Hvem har ret? Tjaa, det kan vi jo reelt set ikke vide med sikkerhed. Det er jo en
trossag, da vi ikke kan finde bevis for hvem der har ret.

Mange af de profetier der er i Biblen....kan man godt finde belæg for allerede ER gået
i opfyldelse.....men der er også nogen der mener at de ikke er gået i opfyldelse ENDNU.
Hvem af dem har ret? Tjaa, det er vel et tolknings spørgsmål.

Så selv om det da kan være spændende nok, at læse om de forskellige profetier.....så
lægger jeg ikke så meget vægt på disse. Koncentrerer mig istedet om Martinus analyser....da jeg kan få disse bekræftet IRL og kan bruge disse erkendelser i mit liv og hverdag. Jeg går heller ikke og venter på, at Jesus kommer i skyerne som en
fysisk begivenhed.

Knus Ejby

Lagt op : 11/10/2007 21:01
(@Anonym)

Själv är jag väldigt tacksam för Martinus profetior om framtiden, speciellt de om ragnarökskulminationen som vi befinner oss i nu. Det gör det lättare att förstå vad som händer och vad man bäst kan göra. På frågan om detaljerna i ragnarökskulminationen, som Martinus inte gick in på så mycket, svarade han att man kunde läsa i bibelns uppenbarelsebok vad som skulle hända. Även om man inte skulle ta allt bokstavligt, så var det ändå frågan om så stora omvälvningar som vi inte har varit med om förut. Nostradamus fick jag en väldig respekt för sedan jag upptäckte själv att flera verser verkade handla om Martinus. Sedan fick jag veta att en C.S Billenstein gjorde liknande tolkningar, att det handlade om den kommande världsläraren, och det gjorde han innan Martinus fått sitt kosmiska medvetande:

"Förklaringen av Nostradamus profetior

av Direktör, Ingenjörkaptain C.S. Billenstein
Vejlesövej, Holte 1920

av Hanne Thrane

Ovanstående är titel på och författare till en bok, som jag nyligen läst. Tidigare har jag inte varit särsklilt intresserad av profetior. Självklart finns det något lockande med detta att någon kan se långt in i framtiden och uppenbarligen med stor precision, som Nostradamus gjort. Men att sätta detta inom en större ram kan jag inte. Vad är det till för - vilken betydelse har det? Men genom att läsa denna bok kan jag ana innebörden. Precis som de gamla profeterna från Bibeln ska varna och mana till besinning, men först och främst förutsäga en ny världsåterlösning, kan Nostradamus visa sig ha samma roll nu. Kanske ska hans profetior - när vi har lärt oss tolka och förklara de rätt - bli den gudomliga projektor, som mitt i ragnarök leder människornas uppmärksamhet till den nuvarande världsåterlösningen.

(...)

Billenstein tvivlar inte på, att "profetiorna först och främst är en dold förutsägelse, som ska bevaras oanad och obeaktad tills den rätta tidpunkten kommer. Med detta menas bebådelsen om den kommande tron". (s. 50) "Enligt profetiornas uttalanden tycks det vara från Norden och speciellt från Danmark, som den däri bebådade tron ska taga sin början". (s. 127) Billenstein använder ordet "tro", men den franska grundtexten har andra uttryck till exempel "le divine verbe" = det gudomliga ordet (s. 155) eller "nouvelle loi" = den nya lagen (s. 192) I sin bok beskriver Billenstein innehållet i denna tro. (I Kosmos nr 10/1980 finns också utdrag ur denna.) Några av dem lyder så här: "En mäktig religiös förkunnelse om Kristi läras slutliga seger". (s. 9) "Profetians trosuppfattning lägger hela vikten vid den rätta förståelsen av vårt förhållande till Gud och nästan". (s. 164) "En allsmäktig vilja styr och leder världen ... den rubbar inte vår personliga frihet, i det att den visar oss, att vi andligen är underkastade stora eviga lagar. Den visar oss bara våra egna ofullkomliga handlingar och deras följder i rätt orsaksammanhang ... Gud uppenbarar sig för oss genom allt, vad som försiggår i världen". (s. 165) "Den nya tron kommer att ... reformera gudstjänsten och uppställa nya morallagar genom förkunnelsen av Guds ord. Den kommer att börja i Norden och sprida sig därifrån ... för att sluta som den enda, den åttonde Serafen".(s.183)

(...)

Men det har nu gått 75 år sedan Billenstein skrev. Martinus analyser har under tiden givits ut som gåva till oss alla. Så om vi använder Billensteins nycklar och därtill fogar den nya kunskapen vi har, finns det många saker som vi förstår - kanske ännu bättre än han. Men vi ska läsa profetiorna med rätt sinnelag: "Ty man bör inte glömma, att profetiornas uttalanden om framtidens kamp ska läsas som en berättelse om den andliga utvecklingen, som leder tron till slutlig seger" (s. 194) - ty det är uppenbarelsens avsikt: "att visa oss tingens rätta sammanhang, för att vi inte blint ska gå de kommande olyckorna till mötes". (s. 174)" Kosmos nr 9/1995

Sista meningen är väl ett bra svar på meningen med Martinus profetior om ragnarökskulminationen också.

Martinus om ragnarökskulminationen:

"Världen kommer... oundgängligen att få besanna världsåterlösarens ord om en kommande domedag, en tidsepok med väldiga hemsökelser över jorden... vilken artar sig till att bli ännu värre och således utan någon som helst motsvarighet eller tidigare motstycke" "Det ska bli våldsamma utbrott, många starka utbrott och stor utplåning" "Syndafloden eller världskrigen är bara bagateller gentemot den manifestation av mörker som nu kommer att utlösas på jorden och bara väntar på det utlösande momentet... tiden är nära. döden, sorgen och lidandena ska åter hämta sin stora skörd på jordens kontinenter - gråt och tandagnissel åter kulminera"

Martinus råder oss att berätta om och vara mentalt förberedda för det oundvikliga.

"...Därför bör det gudomliga budet, 'vaka och bed...', runga med förnyad kraft ut över världen. Det borde ljuda genom den samlade världens radiofoni... Det kan inte utropas för starkt, att jorden ilar mot 'världens ände'. Alla bör göra sig redo. En stor plan i den gudomliga världsordningen skall bringas till fullkomning. Jorden skall slungas in i en ny kosmisk bana, där allt som ej är 'av renhet' av kärlek måste förbli utanför. De starka vibrationerna från Faderns zon upplöser alla detaljer, som inte är isolerade i kärlek." citaten hämtade ifrån Ny Kulturs sista nummer, tema: Profetia och domedag, 1998 nr 3-4

Från Martinus artikel "Domedag"

""Domedag" är alltså mänsklighetens möte med kulminationen av verkningarna av generationers felaktiga livsföring, laster och utsvävningar. Eftersom dessa sistnämnda realiteter utgör kontrasten till allt välbefinnande, all lycka och behagskänsla, kommer ett sådant möte att betyda lidande. Eftersom detta lidande är djurrikets dödskamp i den jordiska mänsklighetens mentalitet, och en sådan kamp som regel är våldsammare är ett vanligt utvecklande av kraft, blir den nämnda dödskampen sålunda här en ganska allvarlig sak, ja, ett drama som världen ännu aldrig sett maken till, en kulmination i utlösning av geniala mordprinciper, som genom medvetet utnyttjande i form av pestbaciller, dödsstrålar, giftgas förutom den vanliga krigsmaterielen kommer att avfolka kommuner, städer och länder. En sådan ny världsbrand kommer inte att lämna efter sig segerherrar eller besegrade. Den kommer inte att pressa något folk eller någon stat på skadestånd. Den kommer nämligen endast att lämna efter sig en söndertrasad mänsklighet, som på den dräpande principens altare har varit tvungen att erlägga - inte en bagatell på 10 miljoner gravar såsom under kriget 1914-1918, men däremot en tredjedel av mänskligheten som lik förutom den sedvanliga skaran av invalider, änkor, faderlösa, ruinerade och hemlösa, som följer i ett krigs kölvatten, men här i detta fall alltså i en långt större måttstock.

Jag kan inte här i en så liten avslutad artikel redogöra för en närmare detaljering av de stora krigsprocesser som hand i hand med naturens egna katastrofala manifestationer kommer att omskapa de jordiska människornas mentalitet till att uttrycka en "ny himmel" och en "ny jord" (vilket vill säga: ett nytt och innerligare förhållande till Gudomen och en absolut kärleksfull eller rättvis fördelning eller administration av jordens materiella värden, så att man inte längre känner till fattigdom, nöd och medellöshet). Jag måste därför här nöja mig med att hänvisa till ett par avsnitt ur Bibelns egen berättelse om "domedagen". Det första avsnittet lyder som följer:
"Den förste ängeln blåste i sin basun. Då kom hagel och eld, blandat med blod, och slog ner på jorden, och en tredjedel av jorden brändes av, och en tredjedel av träden brann upp, och allt grönt gräs brann upp. Den andre ängeln blåste i sin basun. Då var det som ett stort brinnande berg slog ner i havet, och en tredjedel av havet blev till blod, en tredjedel av alla levande väsen i havet dog, och en tredjedel av alla fartyg gick under. Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll på en tredjedel av floderna och på vattenkällorna. Och stjärnans namn är Malört. En tredjedel av vattendragen blev till Malört, och många människor dog av vattnet, därför att det hade blivit bittert." (Upp 8:7-11)

I det andra avsnittet heter det: "Och de fyra änglar som hade hållits redo för den timmen och den dagen och den månaden och det året släpptes loss för att döda en tredjedel av människorna. Antalet man i deras ryttarhär var tjugo tusen gånger tio tusen; jag hörde deras antal. Och så här såg jag hästarna och deras ryttare i min syn: de hade eldröda och blåsvarta och svavelgula harnesk, och hästarna hade huvuden som lejon, och ur deras munnar kom eld rök och svavel. En tredjedel av människorna dödades genom dessa tre plågor, elden, röken och svavlet som kom ur deras munnar. Ty hästarnas makt ligger i deras mun och i deras svansar; deras svansar liknar ormar och har huvuden, och med dem vållar de skada". (Upp 9:15-19)

Även om man inte önskar uppfatta dessa utdrag ur förkunnandet av "domedagens" katastrofer bokstavligt, kommer man ändå inte ifrån att de är uttryck för händelser av sådana dimensioner att de kommer att sakna varje motstycke i hela mänsklighetens historia."

Lagt op : 11/10/2007 22:04
(@Anonym)
Topic starter

Hej Petersh og Ejby.

Jeg lægger stor vægt på profetierne, og mener egentligt at i også gør, men måske blot ubevidst. ;)

Den analytiske fremlægning Martinus kommer med, omkring verdensaltets sammensætning er i jo begge meget optaget af, men mange af tingene der underbygger jeres "tro" på Martinusses udsagn er jo netop ikke analyser, men udsagn fra Martinus der ikke er analytiskt underbygget, som udsagnet omkring dommedagen og de 3000 år, og fremtidens ledelsesform og polskiftene m.m.. :)

Disse ting er stadigvæk bygget på tro på at Martinus havde en "profetisk" indsigt i fremtiden, mere end på direkte logiske bevisførelser, og derfor mener jeg jo så også at en del af jeres egne opfattelser er funderet på netop "forudsigelser" om en bestemt udseende fremtidig verden.

Det tror jeg skam også selv på at Martinus havde (profetisk indsigt), men min egen interresse for disse ting bygger jo dels på egne oplevelser, dels på at der som Martinus også¨siger, er en hensigt med alt der sker, et formål bag enhver ting, og at alt er startet med en tanke fra et levende væsens side.
  Så bag profetier som sådan, gemmer der sig også et formål, og min intuition omkring dette formål, er at de sande profetier skal forberede menneskeheden på en sådan måde, at den enkelte er dels psykiskt rustet til at modtage "fremtiden" dels har en intellektuel forståelse for hvordan man bør reagere i denne fremtidige situation, for ikke at komme til at "forlænge" sin karma unødigt.

Det er da rigtigt at der findes både falske og sande profeter, og her gælder det så om at bruge sin fornuft/logik og sit eget intuiationslegeme, og ikke at falde for fristelsen til at tro på andres udsagn, før man i sit eget indre kan føle udsagnene verificeret.

Også noget Martinus var fortaler for, sandhedsværdien i et emne skal altid verificeres indefra, via ens eget intuiationslegeme, eller via ens egen logik, før man bør stole på det man når frem til som resultat.

Kærlig hilsen Avatar

Lagt op : 12/10/2007 03:40
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Hej Avatar

Ja det kan du jo have lidt ret i. Jeg skriver jo netop også, at jeg selv har en tendens
til, at have større tiltro til Martinus profetier....men det er jo med baggrund i hans
analyser. Havde jeg kun haft kendskab til Martinus profetier alene...havde jeg nok
sidestillet disse med de øvrige profeter i de forskellige religioner/kulturer.....og heller
ikke lagt så stor vægt på disse.

Men netop på grund af, at hans analyser virker logiske på mig og det faktum, at jeg kan efterprøve disse i den virkelige verden.....gør at jeg er overbevist om, at han havde en kontakt til den åndelige verden ud over det sædvanlige.....at han havde en intuitionsevne der gjorde det muligt, at se tingene "klarere" end de fleste.

Med hensyn til profetierne i Biblen. Johannes åbenbaringen....så er jeg da heller ikke
i tvivl om, at dette "syn" inderholder sandhed....Men jeg er faktisk ikke helt sikker på
om Johannes forstod dette "syn" til fulde. Desuden er der jo her mulighed for, at fejlfortolke, da dette "syn" er baseret på symbolik. Det er f.eks muligt at vilddyret
skal tolkes som FN som du gør.....men det kunne jo også tolkes mere generelt som et
symbol for dyrementaliteten...dvs. dyret i mennesket eller det dræbende princip.

Det er denne tolkningssag der gør, at det er svært at sige hvad profetien egentlig
betyder. Ligesom Jesus lignelser er blevet tolket på mange måder. Vi to tolkede f.eks
lignelsen om Vingårdsbonden vidt forskelligt.

Kunne godt tænke mig, at høre hvordan du f.eks vil tolke den fødende kvinde i Johannes åbenbaringen?

Du har da ret i, at der er en tanke bag enhver handling og at der er et formål med alting....men det betyder jo ikke at alle profetierne nødvendigvis er udtryk for sandhed.

Muhammed var da sikkert i god tro, da han gav udtryk for, at han var den sidste profet....og at Koranen var ord givet til ham direkte fra Gud. Hans hensigter var
sikkert gode nok....men det er jo ikke sikkert, at hans intuitions evne var udviklet
i en grad som gav ham evne til, at forstå det store overblik eller den fulde mening
af det han modtog.
Så at han havde en tanke bag hans handlinger og et formål med hans mission og at forsynet tillod, at han blev grundlægger for en ny religion og at der også var et formål med dette......betyder jo ikke, at når han mente, at han var det sidste profet....så er det et udtryk for sandheden.

Som jeg ser det, er problemet ofte....at profetier som Johannes åbenbaringen og Nostradamus forudsigelser.....er skrevet så kryptisk(symbolskt) og bliver tolket på mangfoldige måder.....at det kan være svært, at få den rette betydning frem.

Men det kan da være spændende nok at forsøge....men jeg holder blot i mente, at
det langt fra er sikkert, at jeg er på rette spor med min tolkning. De nøjagtige hændelser forbliver derfor blot gætværk.

Med hensyn til FN...læste jeg dit indlæg i tråden om kommentarer til dommedags
artiklen.....ser ud til, at vi så alligel nærmer os hinanden i opfattelse. Jeg mener
da også, at strukturen af det nuværende FN vil blive ændret radikalt. Husker også
at Martinus forklarer, at nutidens FN kun er den spæde begyndelse på fremtidens
verdenspoliti. Og på trods af FN´s ufærdige natur....så har den dog med bl.a
menneskerettighederne taget de først skridt. At der vil blive ryddet op i FN mht
korruption, vetoret osv er jeg da slet ikke i tvivl om.
Jeg er derfor enig med dig i, at FN i dets nuværende form....ikke er istand til, at
danne grundlag for, at opretholde fred på jord.

Knus Ejby

Lagt op : 12/10/2007 11:32
(@Anonym)

I 'Ny Impuls' nr 4. dec 2006, er en artikel af Ruth Olsen, om Mayaernes kalender,

fra tid til anden, har Jeg været optaget af at snuse til profetier og forudsigelser,
det er overvældende hvor meget der er, når man går på opdagelse i dette felt,

det er vidnesbyrd om at udover sansning på det fysiske plan, er det også muligt at sanse på åndelige planer, sansning i rum og tid,
i rum, dvs. sansning i samtid på andre planer, eller sansning i tid, dvs fremme eller tilbage i tiden,

Martinus nævner at Jorden i sin kosmiske bane, er på vej gennem et 'skydække',
Jeg husker ikke om det er det rette begreb/udtryk,
for tiden passerer Vi i et meteorbælte, de seneste 15 år har der været en del større eller mindre 'elementer' der har passeret tæt forbi Jorden, senest i sidste uge, i Andesbjergene, hvor en meteor lavede et større krater, den var markant større end de mange små, som man kan observere hver nat, hvis sigtbarheden tillader det,

det er tænkeligt at 'kernerotationen', vil stå stille et øjeblik, ifm med et større himmellegemes tætte passage forbi Jorden, 'der tales om', tre dages mørke, og at himlen vil falde ned på Jorden, o. lign.

selvom det set fra Vores perspektiv er drastiske begivenheder, så er det overordnet set bare en detalje,

der er en del sites der udleder af Nostra Damus, at tredje verdenskrig vil være fra 2007 til 2012,

Mitar Tarabich, har tidl. været nævnt her, det er ca 150 år siden at han forudsagde fjernsyn/tele/Pc, månelanding, Martinus og meget mere,

Kærlig hilsen
Holger

Lagt op : 12/10/2007 12:27
(@Anonym)

Tack för tipset om Mitar Tarabich, Holger! Du sade att han hade nämnts förut här, men vid en sökning hittade jag inget på det här forumet, men det kanske användes en en annan stavning. Hittade i alla fall det här på nätet nu av Tarabich, som ser ut att peka på Martinus:

"Among people of a nation far in the north, a little man will appear who will teach men about love and compassion, but there will be many hypocrites around him so that he will have many ups and downs. Not one of these hypocrites will want to know what is real human grace, but his wise books will remain and all the words he will say, and then people will see how self-deceived they were."

http://www.nexusmagazine.com/articles/MitarTarabich.html

Lagt op : 12/10/2007 14:04
(@Anonym)

Den analytiske fremlægning Martinus kommer med, omkring verdensaltets sammensætning er i jo begge meget optaget af, men mange af tingene der underbygger jeres "tro" på Martinusses udsagn er jo netop ikke analyser, men udsagn fra Martinus der ikke er analytiskt underbygget, som udsagnet omkring dommedagen og de 3000 år, og fremtidens ledelsesform og polskiftene m.m.. :) 

Hej Avatar

Af de eksempler, du nævner hér, vil jeg nu kun mene, at udtalelserne om de 3000 år er af profetisk karakter. De øvrige eksempler finder jeg ganske logisk velunderbyggede i Martinus' analyser.

Mht. til de få regulære profetier, som Martinus dog kom, anser jeg dem mest som en slags "gulerod" for den nysgerrige søgende, der i første omgang kan være med at indgyde lidt tryghed i forhold til menneskehedens nærmeste fremtid. Efterhånden som jeg selv har fået analyserne "ind under huden", synes jeg, at det betyder mindre om der går 300 år, 3000 år eller 30.000 år, inden jordkloden er kosmisk indviet - men det forhindrer mig selvfølgelig ikke i at følge profetier om menneskehedens udvikling med største nysgerrighed og interesse. ;)
Venlig hilsen

Petersh

Lagt op : 12/10/2007 14:33
(@Anonym)

holger wrote:
Mitar Tarabich, har tidl. været nævnt her, det er ca 150 år siden at han forudsagde fjernsyn/tele/Pc, månelanding, Martinus og meget mere,

Ja, sådan kan vi så vælge at tolke disse profetier set i bagklogskabens lys - men hvordan har de i øvrigt påvirket udviklingen/fremkomsten af de forudsagte ting. Har de fx fremskyndet udviklingen af tv eller lysten til at rejse til månen? Har de gjort, at vi, der i dag arbejder med Martinus' analyser, har større forståelse for disse eller bedre forudsætninger for at tilegne os det nye verdensbillede?

Jeg vil så gerne forstå hensigten med disse profetier som andet end blot ufuldkomne spådomme, der muligvis indeholder visse fragmenter af sandhed - men jeg føler mig ikke overbevist om, at det er tilfældet. (Hvis I forstår, hvad jeg mener)...

Venlig hilsner fra

Petersh

Lagt op : 12/10/2007 14:43
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Hej Alle.

Fandt lige dette link ang. meteor nedslag i Andesbjergene:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/sundhed/article339206.ece

Knus Ejby

Lagt op : 12/10/2007 16:13
(@Anonym)

Kære Petersh,

Jeg nævnte Mitar Tarabich, fordi han var kort, præcis og kronologisk, og ikke på nogen måde krypteret, som fx Nostra Damus,
det kan ikke udelukkes at profetier på sin egen stille måde har inspireret mennesker til at se livet i et større perspektiv,

oversættelse af Martinus litteratur til serbisk, er direkte inspireret af/via Mitar Tarabich's udsagn om 'den lille mand fra et land i nord',

Ja Petersh, 'Syner og Profetiers Natur' kunne passende være titlen på en lille bog til afklaring af dette emne,
det er jo også for at forstå dette 'mærkelige' emne, at Jeg studerer det,

det er da sjovt at mange lokale og 'ukendte' udsagn fra en vis periode, opererer med at i fremtiden vil man køre med vogne uden heste, hos Mitar er det uden okser,

i en vis forstand, er Vi Alle 'profeter', men Vi må jo som fx meterologerne analysere Os frem,
Jeg så de 'aerodynamiske toppe' på lastbiler og de 'moderne glashuse', længe før det blev hverdag, men det var med 'logikken', og fysisk syn,
der er vel ikke nogen, der ikke på den ene eller anden måde, kigger ind i fremtiden,

Kærlig hilsen
Holger

Lagt op : 12/10/2007 19:07
Side 1 / 2

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: