MartinusForumDk

Notifications
Clear all

Om 3000 år

206 Indlæg
18 Brugere
0 Reactions
18.4 K Set ialt
(@Anonym)

Det der for mig er paraleller, er at Martinus her taler om en hel "Skala" i en "opvågningsproces" (the awakening), sovende væsener der vækkes af en "indre stemme"(your inner divine self, eller indre "guru"), udvikling og aktivering/udvikling af "organer" på det åndelige legeme (chakraernes aktivering), som giver evner til at sanse mere i omgivelserne (nye dimensioner), og at han ikke taler om kosmisk bevidsthed, men om mange forskellige intuitive sanseevner, der vækkes i os, inden vi når det rigtige menneskerige. :)

Så hvis man læser Martinus som jeg gør, så er der altså her grundlag for en "forståelse" af de begreber jeg bruger, når jeg taler om aktivering af chrakraerne, og nye måder at sanse i 4 og 5 dimensionerne med.

Disse ting er noget jeg mener vi oplever med forceret styrke i nuet, og kommer til at opleve meget mere eskaleret, frem mod 2012, og også derefter, på grund af den øgede kosmiske stråling, som "aktiverer" os individuelt.

Hej Avatar,
Jeg har læst en hel del af Martinus' materiale, samt en hel del materiale fra andre kilder, både hvad angår det åndsvidenskabelige, spirituelle og naturvidenskabelige (særligt pionerforskning).

Jeg ser også myriader af helt centrale og logiske sammenhænge på tværs af forskellige kilder, herunder Martinus'. Som du beskriver ovenfor, så bruges der ofte blot forskellige "ord" eller "udtryk" om det samme. Jeg erfarer igennem dette, hvordan åndsvidenskaben og naturvidenskaben passer smukt ind i en logisk helhed i form af en nyt paradigme, der giver os forståelsen for det evige universelle verdensalt, dets energier, dets teknologier, og dets grundbestanddel som værende evig bevidsthedsenergi (intelligent infinity).

Jeg oplever, at min forståelse af og erfaring medhele tiden nye smukke detaljer og logiske sammenhænge i et verdensalt baseret på evig intelligent kærlighedsenergi, giver mig ny indsigt, forståelse og inspiration. Dette er med til at forfine mine værdier og mit indre "søkort", så jeg for hver ny dag bliver bedre til at justere "kursen", og dermed bevæger mig mere og mere i den rigtige retning mod den destination, der er missionen i mit indeværende liv.

Martinus har en central rolle i det billede jeg har af verdensaltet. Og jeg har erfaret, at han i virkeligheden "kun" beskæftiger sig med en lille del af de detaljer verdensaltet rummer :D. Nemlig detaljerne i det overordnede billede. "Rammerne" kan man måske sige.  Så det er jo fantastisk at tænke på, hvor mange detaljer vi har i vente derude :D. Men jeg har oplevet, at Martinus' materiale er fantastisk godt at bruge som en slags "grundbase" til konstruktivt og kritisk at vurdere, hvorvidt andet materiale indeholder den logik og sammenhæng der skal være, for at der er tale om nye detaljer i billedet.

Jeg oplever at der er flere herinde, der tilsvarende forsøger at finde sammenhæng og logik på tværs af forskelligt materiale, men med udgangspunkt i Martinus. Så for mig er det en fornøjelse bl.a. at kunne udforske denne logik af herinde. Tak for det  ;D

De alkærligste hilsner,
Nicolai

Lagt op : 22/06/2008 13:45
(@Anonym)

Så hvis man læser Martinus som jeg gør, så er der altså her grundlag for en "forståelse" af de begreber jeg bruger, når jeg taler om aktivering af chrakraerne, og nye måder at sanse i 4 og 5 dimensionerne med.

Hej Avatar,
Apropå chakras aktivering og kundalini: i LB st 1935 beskriver Martinus hur den maskulina og feminina polen växer samman, vilket bl a tar sig uttryck i nya nervbanor längs ryggraden, från könsorganen (MULADHARA chakra) till hjärnan (AJNA & SAHASRARA chakra, i klassisk yoga). När alla chakras längs ryggraden, från Muladhara till Sahasrara har aktiverats når man upplysning.

Martinus: Vad de två polerna angår, så har den ordinära polen, dvs. den maskulina hos mannen och den feminina hos kvinnan, sitt utlösningscentrum i de sexuella organen. Den latenta eller motsatta polen, dvs. den maskulina hos kvinnan och den feminina hos mannen, har sitt utlösningscentrum i hjärnorganen. Hos den normala jordiska människan är dessa två centra ännu starkt åtskilda. Men efter hand som utvecklingen äger rum och den motsatta polen tilltar, växer det fram en förbindelselinje, ett slags psykisk huvudnerv, mellan dessa två centra. Den börjar som en lysande utlöpare från bägge centra, vilket vill säga från hjärnan och från det sexuella centrum i ryggmärgsområdet. Dessa två utlöpare fortsätter att växa intill dess de en dag når varandra och då får ögonblicklig kontakt.
(LB st 1935)

Den lysande utlöparen=Kundalini
Den ordinära polen=Muladhara Chakra
Den latenta polen=Sahasrara & Ajna Chakra

Denna förbindelse kände indiske gurus till redan när Upanishaderna formulerades...
Og att se det som grader av uppvaknande stämmer bra med Martinus, dvs vi kan tala om mennesketyper där den lysande förbindelsen mellan polerna, balansen mellan polerna, dubbelpoligheten, har nått olika långt.

enkelt... ;)

Lagt op : 22/06/2008 13:51
(@Anonym)

Hej Nicolai.

Jeg mener som du, at kernen og rammerne dem finder man ikke bedre andet sted, end hos Martinus, men at det er rart at få detaljerne og paralellerne med fra andre synsvinkler.

Og det var det der var mit ønske at alle var indstillede på,, altså den "rummelighed" jeg mente ville gavne kosmologien, så den kan få den plads i det samlede hele (åndsvidenskaben) som den absolut fortjener. ;D

Det er derfor dejligt for mig at opleve din og Lars1´s, som jo også er "ny", måde at debattere på, og at opleve at forummet udvikler sig i mine øjne positiv, på disse punkter. :)

Så er jeg også selv bedre motiveret til at være mindre "provokerende" og til at lære af jeres positive måde at formulere jer på, og også mere motiveret til selv at søge i Martinusse materiale.

Så dejligt med nye input og nye måder at anskue tingene på.

Kærlige Hilsner fra Avatar..

Lagt op : 22/06/2008 13:57
(@Anonym)

Hej Markus.

Jo, der er vist også fine paraleller i det materiale du henviser til her, og netop det med at de nedre "chrakraer" smelter sammen med de øvre "chrakraer", formentligt i hjertechrakraet, er jo noget bla.a Pondus var meget inde på, så jeg ser selv mange paraleller, hvis blot man kommer ud over de rent "tekniske" betegnelser og forskellene mellem disse. :)

Kærlige Hilsner fra Avatar.

Lagt op : 22/06/2008 14:01
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Nicolai wrote:

Hej Avatar,
Jeg har læst en hel del af Martinus' materiale, samt en hel del materiale fra andre kilder, både hvad angår det åndsvidenskabelige, spirituelle og naturvidenskabelige (særligt pionerforskning).

Jeg ser også myriader af helt centrale og logiske sammenhænge på tværs af forskellige kilder, herunder Martinus'. Som du beskriver ovenfor, så bruges der ofte blot forskellige "ord" eller "udtryk" om det samme. Jeg erfarer igennem dette, hvordan åndsvidenskaben og naturvidenskaben passer smukt ind i en logisk helhed i form af en nyt paradigme, der giver os forståelsen for det evige universelle verdensalt, dets energier, dets teknologier, og dets grundbestanddel som værende evig bevidsthedsenergi (intelligent infinity).

Jeg oplever, at min forståelse af og erfaring medhele tiden nye smukke detaljer og logiske sammenhænge i et verdensalt baseret på evig intelligent kærlighedsenergi, giver mig ny indsigt, forståelse og inspiration. Dette er med til at forfine mine værdier og mit indre "søkort", så jeg for hver ny dag bliver bedre til at justere "kursen", og dermed bevæger mig mere og mere i den rigtige retning mod den destination, der er missionen i mit indeværende liv.

Martinus har en central rolle i det billede jeg har af verdensaltet. Og jeg har erfaret, at han i virkeligheden "kun" beskæftiger sig med en lille del af de detaljer verdensaltet rummer :D. Nemlig detaljerne i det overordnede billede. "Rammerne" kan man måske sige.  Så det er jo fantastisk at tænke på, hvor mange detaljer vi har i vente derude :D. Men jeg har oplevet, at Martinus' materiale er fantastisk godt at bruge som en slags "grundbase" til konstruktivt og kritisk at vurdere, hvorvidt andet materiale indeholder den logik og sammenhæng der skal være, for at der er tale om nye detaljer i billedet.

Jeg oplever at der er flere herinde, der tilsvarende forsøger at finde sammenhæng og logik på tværs af forskelligt materiale, men med udgangspunkt i Martinus. Så for mig er det en fornøjelse bl.a. at kunne udforske denne logik af herinde. Tak for det  ;D

De alkærligste hilsner,
Nicolai

Hej Nicolai.

Jeg kunne dårligt have skrevet det bedre selv :) Jeg plejer at sige, at Martinus verdensbillede udgør "fundamentet" for mig.

Jeg har vist helt glemt, at hilse dig velkommen i forummet :)
Du har nogle interessante og spændende synsvinkler. :) og det er en fornøjelse og lærerigt
for mig, med dialogerne på MF.

Kærlig hilsen Ejby

Lagt op : 22/06/2008 14:28
(@Anonym)

Ejby wrote:
Jeg har vist helt glemt, at hilse dig velkommen i forummet :)
Kærlig hilsen Ejby
cai wrote:
Hej Nicosh
Først velkomen til forrummet. :)
Kærlig hilsen Cai

Tak for det  :)

Og tak for nogle spændende og lærerige diskussioner til alle der har biddraget dertil, og som jeg ser frem til flere af herinde  :D

Kærligst,
Nicolai

Lagt op : 22/06/2008 15:00
Side 11 / 11

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del:

Få nyt fra Martinusforum

Tilmeld dig og få nyt om artikler, foredrag, videoer og andre aktiviteter.

You have Successfully Subscribed!