MartinusForumDk

Hvad blev frigivet ...

Del:
Notifications
Clear all

Hvad blev frigivet i 2001 ?

40 Indlæg
9 Brugere
0 Likes
4,705 Set ialt
(@kenneth_ibsen)
Medlem Admin
Topic starter

Kære alle

I det seneste nummer af Kosmos opridser Ole Therkelsen i en notits historikken for Den Ny Verdensimpuls indstrømninger. Han skriver :

"...I flere af sine fødselsdagstaler præciserer Martinus, at der især kom tre stærke impulser omkring år 1900, i 1920 og 1973. Ved den første impuls blev videnskaben frigivet, ved den anden blev åndsvidenskaben frigivet, og i august 1973 blev det mystiske, okkulte og åndelige frigivet..."

Det kan noteres at Einstein offentliggjorde sine vigtigste artikler i 1905 og satte videnskaben på helt nye kurser (hver artikel skabte en ny hovedgren indenfor fysikken), omkring 1920 fik Martinus sin kosmiske indvielse og skabte åndsvidenskaben og Uri Geller blev offentligt kendt i 70'erne for sine mystiske evner.

Den 11. september 2001 tror jeg en helt ny indstrømning af Den ny Verdensimpuls kom til jorden. Meget er i hvertfald ændret siden da. Naturkatastrofer, krige og andre ubehagelige ting er eskaleret, men der er også kommet en større bevidsthed omkring jordens tilstand, her først og fremmest det globale klima. Men hvad er det helt konkret der er blevet frigivet fra åndelig side ?

Jeg har et bud. Jeg tror, at den karma, som vi mennesker har opsamlet igennem tiderne nu er ved at blive frigivet, således, at vi ikke længere bliver skånet af forsynet, simpelthen fordi vi efterhånden er blevet modne og udviklet nok til at kunne lære af de fortidige handlinger vi har begået. I hvertfald har Martinus flere gange nævnt, at man med det kosmiske syn kan se, at der står en masse karma i kø for at blive udløst over jorden.

Har I andre bud på hvad der blev frigivet i 2001 ?

kh.
Kenneth

Lagt op : 22/11/2007 22:48
(@Anonym)

I Max Tot´s bog "Pyramidernes gåder" (udgivet 1979) står på side 162 om profetier vedr. Keops Pyramiden: "Den mundtlige profeti nævner gerne hændelser som vil indtræffe, men uden nøjagtig datering, hvorimod pyramiden giver data uden at nævne de dertil knyttede begivenheder. Man mener f.eks. at den sidste dato kodet ind i pyramidens mål er september 2001, men ingen ved hvad der giver dette tidspunkt en særlig betydning".
Og senere på samme side:  "Den omstændighed at september 2001 er den sidste dato i pyramidens mål, betyder - som allerede nævnt - ingenlunde at verden går under, men kun at der begynder et nyt kredsløb".
Skrevet i 1979! Interessant.

Lagt op : 23/11/2007 03:42
(@Pondus)
Medlem

Hej Otto og Kenneth

Mit bud er, at frigivelsen af "Den universelle forståelse" af seksualitetens væsen og udtryk er det der tænkes på.

Min begrundelse er:
Tidspunktet passer godt.
Det er en meget vigtig forudsætning for menneskehedens fortsatte åndelige udvikling og udtryk.
"Den nye" seksualitet vil i sig selv skabe en energimæssig udvikling af vore legemer og forståelse af de åndelige prinsipper.
Det er en naturlig udvidelse af de tre tidligere impulser.
Den seksualitet der pt. er gældende på jorden bygger på en karma og udvikling der nødvendigvis må opløses på nuværende tidspunkt af menneskets udviklingshistorie.

Kh.Pondus

Lagt op : 24/11/2007 12:14
(@kenneth_ibsen)
Medlem Admin
Topic starter

Hej Otto og Pondus

Ja, det er interessant alt det der sker i øjeblikket. Otto, meget spændende at september 2001 er nævnt i en bog fra 1979

Tænk at alt det mørke der pt. udløses på jorden faktisk er tegn på at udviklingen går i mod lyset...at det bare er nogle brydninger fra et paradigme til et andet. Herligt, at vi via kosmologien bliver opfordret til at se udviklingens gang udfra et kærlighedsperspektiv  :)

kh.
Kenneth

Lagt op : 28/11/2007 13:05
(@Pondus)
Medlem

Hej Kenneth

Helt enig og et andet årstal der er spændende er 2012 hvor arbejdet med magnetismen på jorden skal være afsluttet og i den forbindelse skulle den magnetiske nordpol være endeligt ændret, jeg ved ikke hvad det indebærer men måske har andre hørt noget eller har bud på det ?

Kh.Pondus

Lagt op : 30/11/2007 00:07
(@Anonym)

Hej Pondus.

Nu er jeg ikke selv så glad for ordet "frigivet" i disse forbindelser, idet det indikere at noget holdes skjult, og jeg mener ikke at noget skjules for os, men blot at vi skal individuelt være klar til at modtage "The awakening".

Så jeg tror at der løbende "frigives" viden til os, via vores kontakt med hinanden, som gennem dialog og argumentering åbner op i den enkelte for større og større kosmisk forståelse.

Den større "vækkelse" via ydre omstændigheder i 2012 er en "hændelse" der ikke er ment som en impuls der skal frigive noget, men en impuls der skal transformere os og jorden til et nyt stadie.

Der findes på linket her: http://www.ashtarcommand.se/cinema/cinema.html
5 film omkring Atlantis og derudover en del film omkring ufoer, bla.a Larry King show og " secret space", som jeg asolut kan anbefale alle kosmologer at se, da materialet i disse film ikke modsiger Martinus på nogen måde, men samtidigt viser en "transformering" til den gyldne tidsalder, der også indeholder rumskibe og jesus genkomst, både som kristusbevidsthed i den enkelte (det nævnes også) samt jesus/Prins Sananda som en af de ledere der ankommer/er til stede i disse rumskibe der overvåger vores "transformeringsproces".

Der er for mig at se, mere tale om at vi hver især som individer lader os "koble" sammen med "verdensbevidstheden" i et netværk som ikke kun er fysiskt, men som på det åndelige plan gør det muligt for os at opnå kontakt med hinanden og den overordnede nyere bevidsthedsform.
  Så "frigivelserne" er ,om jeg opfatter dem, afhængige af ens eget ønske om at måtte være med, og få del i den kosmiske forståelse, da man så selv "tuner" sit åndelegeme ind på den frekvens der er nødvendig for at kunne fortsætte sin udvikling her på jorden, når jordens frekvens ændres.

Men søg selv og se filmene, det er her som hos Martinus, den enkelte tager selv det fra materialet der findes logiskt, og ingen er underlagt andres holdninger, da vi hver især er vore egne udviklere, og individuelt har vore helt egne forbindelser til det åndelige plan, at lære igennem.

Skulle andre have fået intuiative impulser der ikke umiddelbart kan forklares, enten i drømme eller i vågen tilstand, så kan noget måske forklares for en, hvis man undersøger lidt af materialet omkring asthar (og det hvide broderskab) via dette link:

http://ashtarcommand.mylava.net/english/index.php?

Kærlige Hilsner fra Avatar.

Lagt op : 30/11/2007 13:57
(@Anonym)

Hej Alle.

Fik lyst til at indskyde nogle tanker her (mine egne selvfølgeligt), da det netop er en del af hvad jeg mener med The awakening/ vækkelsen af kristusbevidstheden i den enkelte, at vi alle "connecter", og deler vore indre intuiationer og holdninger med hinanden.

Vi er alle i forskellige balancer, mellem følelser og intellekt, og vi opnår størst lykke, samklang med verdensaltet og fremadgående bevægelse, når disse 2 sider er i balance under vores udvikling.

Intellektet er det vi bruger i nuet til at videregive egne erfaringer med og til at modtage og bearbejde informationer fra andre, og fra vore sansers side.
  Når vort intellekt via sanserne og informationerne (den viden) vi har fået gennem andre, har opnået en hvis mængde viden, så konkluderer dette intellekt sig selv frem til nogle nye erkendelser, (aha oplevelser), så jo mere viden og information man tilegner sig, jo større erkendelser kan man derfor opleve, rent intellektuelt.

Men følelserne er jo ikke nødvendigvis derfor i balance med den intellektueller side, så før man også har udviklet denne side tilsvarende, vil de erkendelser man opnår, rent intellektuelt, ikke altid kunne føles som positive eller som noget man fuldt ud forstår.
  Nogle mennesker har udviklet sig mest på den følelsesmæssige side, og har derfor store evner i forbindelse med ting som healing, eller anden føling på andelige planer, men har måske ikke den intellektuelle side i balance, og forstår derfor ikke fuldt ud sammenhængene med mellem de kræfter de selv arbejder med, og verdensaltet.

I takt med at der, (som Martinus også nævner) kom en "frigivende" impuls i halvfjerserne, altså at menneskeheden kollektivt opnåeden så stor en samlet jordisk intellektuel erkendelse,at dette udløste en bevidsthedsopvågnen til en ny form for frigjort tankemulighed( og større indsigt omkring paranormale områder), så mener mayerne bla.a også at der fra 1987 og til år 2012 vil ske en "vækkelse" af menneskenes kollektive bevidsthed, som kulminere i at den del af menneskeheden der "vågner" og kan opretholde en vibration der er i samklang med den nye jords, vil forblive her under "Den gyldne epoke", mens de der ikke kan komme i samklang med jordens nye frekvens, vil blive videreudviklet et bedre egnet sted.

Denne "impuls" der breder sig hen over jorden med lynhast, er måske nok ikke særligt synlig i den ydre virkelighed, men de fleste af alle de mennesker der færdes på sites som dette, er jo åndeligt søgende, og disse kan sikkert selv fornemme på egen sjæl, hvor hurtigt de selv erkender og udvikler sig i nuet, for de fleste en så accelereret udvikling, at den ikke har haft fortilfælde i vores eget udviklingsforløb.

Og dette hænger netop sammen med at vi nu kan være ledestjerner for hnanden, og med lynets hastighed (internettet), sende vore tanker og inspirationer videre til hinanden , og dermed sprede og opbygge en langt kraftigere kollektiv bevidsthed, end jorden førhen har haft.

Den udvikling jeg selv har oplevet er accelereret betydeligt de sidste par år, og det er alene sket via inspiration og ledetråde jeg har modtaget gennem dialog på nettet.

Så vi "connecter" i øjeblikket vore bevidstheder ved bla.a internettets brug, og opnår derfor alle en accelereret udvidelse af vores vidensgrundlag, og dermed stiger vore erkendelser (aha oplevelser) også.

Impulser i forbindelse med en ændring af vort solsystems magnetfelt, eller antændelsen af en ny sol i vort system, er en anden type impulser, end den indre intellektuelle påvirkning der kan ske i individet, så det er min opfattelse,at kollektivt set, sker der ingen påvirkninger med impulser, af menneskeheden, her er der kun tale om impulser i enkelte individer, så disse opnår særskilte intuiationer, eller roller som ledestjerner, som Jesus og Martinus m. fl, den kollektive "impuls" kommer til menneskeheden i kraft af et kollektivt opnået bevidsthedsneviau, som udløser kollektive erkendelser, når disse enkeltindivider eller ledestjerner har sendt deres intellektuelle viden ud i menneskeheden og denne viden er blevet optaget i menneskets kollektive bevidsthed, i et større omfang.

Der vil således ikke blive grebet ind i det enkelte menneskes frie vilje, med nogen form for impuls, det er alene op til den enkelte, at få udviklet så stor balance , at ens sjæl kan opretteholde sit legeme, på et nyt frekvensområde, hvilket er noget der foregår alene på det åndelige område.
  Det nye legemes form og dna (der bliver jo 12 strenge i den nye sammensætning, siger der), er skabt på forhånd i visdomsriget, men kun ånder med en bestemt vibration kan leve i disse legemer, så det er den åndelige side af ens væsen man skal have i samklang med jordens fremtidige vibration, mere end den legemelige.

Og på dette område omkring dna, 12 strenget og åbningen af 5 yderligere chakraer i mennesket, tales der jo om at en impuls længe har været i gang med at påvirke menneskenes legemer, og at en indre fysisk forandring allerede er startet i de nuværende menneskers legemer.

Så en rent legemelig impuls kan der jo muligvis være tale om, også i forbindelse med år 2001, men intellektuelt tror jeg ikke der har været "frigivet" noget, ud over det vi med lynets hast frigiver til hinanden.

Kærlige hilsner fra Avatar.

Lagt op : 30/11/2007 17:13
(@trixo)
Medlem

Hejsa Aatar!

For mig lyder meget af det der med 2012-UFO-Jesus tilbagekomst i skyerne-forsynets ingriben, som  Science-fiction, overnaturlige ting og religion. Jeg mener, i hvor lang tid har man jo ikke hørt om at Jesus skal komme tilbage i skyerne? Det er ufattelige mange mennesker som tror på den slags og går og venter, og er derfor også bange, tør ikke leve frit, fordi at de tror på at de bliver vraget af jesus, eller ikke er gode nok. Jeg kan huske da jeg var omkring 10 år, at der blev meget snakket om at jesus skulle komme indenfor nogle få måneder, og vi måtte alle være klar til ham, for ellers?? Puff Puff 😮
Kan også huske da vi skulle fra 1999 til år 2000, da var det utroligt mange mennesker som var bange for hvad der skulle ske, de troede både det ene og det andet, blandt andet på jesus genkomst, end of the world og hvad ved jeg. Selfølgeligt må du tro hvad du vil, det er fint. :D Men hvis det der med UFO og den slags, var så virkeligt, eller så betydningsfuldt, så tror jeg at Martinus ville have skrevet mere om det. Venligst Trixo :-*

Lagt op : 30/11/2007 17:59
(@Svend)
Medlem

Hej Trixo.

Jeg tror heller ikke meget på det. Derimod er jeg sikker på, at når vi når den 31. december 2012, og der ikke er sket det helt vilde, så vil det ikke vare længe, inden der dukker nye datoer og årstal op. ;)

Lagt op : 30/11/2007 23:02
(@Pondus)
Medlem

Hej Avatar, Svend og Trixo

Når du nævner Asthar kom jeg i tanke om hvor jeg havde datoen fra og det er faktisk fra en natlig "sceance" for en del år siden hvor jeg blev præsenteret for nogle personer derfra og efterfølgende læste jeg nogle bøger inspireret fra de kilder, efterfølgende stødte jeg på nogle mennesker som i denne sammenhænge var lidt "rigeligt flyvske" og jeg trak mig tilbage igen, også fordi jeg fik for travlt med andre opgaver.
Men datoen blev hængende og også det med de indre impulser og magnetiseringen som jeg er enig med dig i.

Jeg må forholde mig til det jeg selv oplever og det der "holder vand" sammenlignet med flere kilder og selv om Martinus ikke nævner ret meget af det der foregår "indenfor murene" er der alligevel et enormt arbejde igang her som grundlag og udvikling til at kunne integrere Martinus viden og bringe selvsamme viden i bevidst anvendelse her.

Med hensyn til begrebet UFO`er er jeg ikke i tvivl selv om der foregår et stort arbejde med at lægge slør omkring det fra officielt hold og ligeledes er kogt så meget "suppe" på begrebet, at det er næsten umuligt at komme ind til "sagens kærne" (men ikke umuligt).

Jeg har selv 3 oplevelser (med vidner) som  har fjernet enhver tvivl og i kraft af min  tidligere tilknytning arbejdsmæssigt med tilhørende adgang til forskellige kilder kan jeg kun acceptere at de findes men også sortere 80-90 % af fantasierne fra og så bliver der intet tilbage som vil modsige Martinus men, som du selv nævner Avatar, vi må hver især finde vor egen sandhed og kun sådan vil vi kunne rumme alt i den "sidst ende".

Jeg må sige, at ordet "frigivet" har en større betydning en som så, da ingen "ny viden" vil blive givet til jorden uden, at skulle passere "vogterne ved tronen" som vi bedst kender som de store engle: Keruber og Serafer og jordens ydre styre og for mig er det logik at et udviklingsområde som jorden ikke "kører i blinde" men, at alt er planmæssigt og styret med hensyntagen til menneskets frie vilje.

Der kunne skrives meget mere men jeg vil stoppe her da det jo er et Martinus forum og Martinus ikke beskæftigede sig ret meget med det indre forhold.

Kh.Pondus

Lagt op : 01/12/2007 11:28
(@Anonym)

Hej Trixo og svend.

Først vil jeg da lige nævne, at ingen bliver "dømt" ude af Jesus, den forestilling hører til den tidligere verdnesepoke, der er ingen grund til at frygte en "dom" da alle bliver henvist til det sted i universet der er det bedste for ens udvikling, og det er altså ligesåmeget for at beskytte den enkelte, at man gives en bestemt "plads" i universet, som for at give jorden mulighed for at komme videre i dens egen udvikling, at nogle med lavere frekvenser ikke mere skal være her.

Et menneske med lav vibration, vil føle smerte og utilpashed hvis det skulle forblive her efter jordens forandring, og ville også "skade" jordens samlede bevidsthed, så man skal for ens egen skyld opholde sig et sted der svarer til ens vibrationsnivbeau, og dette er den eneste form for dom der tales om.

Senere vil alle jo alligevel opnå fuld kosmisk bevidsthed, så ingen er højere eller lavere, eller mere/mindre betydningsfuld end andre, blot er vi alle på hvert vores sted i personlig udvikling.

Noget jeg har "lært" omkring kosmologer, er at hovedparten af "os" er meget intellektuelt funderet, og det er vel også det der drager os til Martinus, da hans materiale er logisk og argumentativ baseret, og det vil vi jo gerne have, så vi inrtellektuelt kan forstå tingene i vores tænkte verden.

Derfor afviser mange af "os" intellektuelle, det meste vi ikke selv kan "se" eller erkende, via intellektet, men det betyder jo ikke at den side der hører til følelserne og intuiationen, ikke også i os skal bruges og udvikles, og det er her at disse "fornemmelser" og intuiationer, omkring hvad vores sanser siger os, at vi skal fokuserer, for at kunne åbne op for den viden og de sanselegemer der kan opfange og "forstå" den virkelighed, ufoer og andre "overnaturlige fænomener" er en del af.

Jo mange gange har der været forudsagt ting, fra forskellige sider, og man skal defor aldrig lægge sig 100% fast på ting, man ikke er fuldt ud bevidst om., men man skal jo heller aldrig sige aldrig ;).
  At så mange førhen har haft fornemmelser af at noget ville ske, og at der i dag er mange flere der mener dette er sandsynligt, burde man jo nok nærmere tage som en ledetråd omkring, at der på et tidspunkt vil ske noget ( men ingen kender dagen og timen) fremfor at der ikke sker noget som helst, fordi der ikke hidtil er sket noget.

Men skepsis jo, den er en god ting, dog vil jeg lige indskyde, at da jeg mødte biblen i min ungdom var den rent eventyr for mig, senere har jeg brugt mange år af mit liv, på at forsvare dens indhold (og gør det stadigvæk), og da jeg mødte Martinus første gang, afviste jeg ham meget kraftigt, men efter 1 års tid, begyndte de informationer omkring ham jeg havde fået plantet i mig, at danne deres egne konklutioner, og jeg fik nogle "aha" oplevelser, der gør at jeg i dag også forsvarer Martinusses arbejde.

Så ens eget intellekt skal kunne rumme, og "forstå" tingene, før man bevidst vil godtage disse, og alle behøver en forskellig tilgang og det rigtige tidpunkt, for at opnå bevidstheder, af denne art.

Det er, som også Pondus er inde på, en meget individuel proces vi gennemlever oi nuet, og mange vil "falde" for det ene eller det andet, uden at have en tilstrækkelig stor indsigt i hovedmaterialet, på det enkelte område.
  Derfor vil man også møde medlemmer af Asthar eller Martinusforum, der ikke lader til at have samme enslydende forståelse/udlægning af tingene, eller som bruger sitetene med forskellig hensigt, og dette gør at nogle ting lyder meget "flyvske" eller direkte utroværdige, så hav det med i bevidstheden også, så det overfladiske kan sorteres fra, og man kan nå ind til de solidt funderede sandheder, sådanne omstændigheder gør jo ikke selve grundlaget "usandt" men forvirrer af og til, ligesom vi her på sitet kan debattere mange forskellige opfattelser og udlægninger af Martinuses materiale, uden at selve materialet derfor bliver "usandt". :)

Kærlige Tanker fra Avatar.

Lagt op : 01/12/2007 13:09
(@Pondus)
Medlem

Kære Svend og Trixo

Jeg mener ikke Martinus beskæftiger sig ret meget med det konkrete indre arbejde på jorden men angiver et slutfacit som en slags fyrtårn vi kan sigte efter men det betyder ikke at alt andet bliver ophævet som for eksempel det kæmpestore og komplicerede arbejde der foregår i alle de verdener som jorden og dens partnere består af.

Guds spisekort er stort fordi der er så mange facetter og opgaver, at tage med i betragtning, en ingenør eller et ingenørteam kan sagten tegne og udregne en stor bygning eller bro men nogle må nødvendigvis bygge den og arbejde sammen på alle de delopgaver et sådan bygningsprojekt behøver og medfører.

At tingene er enkle og sort/hvide ville være dejligt men sådan forholder virkeligheden sig sjældent men, så også sagt, at meget har bedst af at være "bag forhænget".

Kh.Pondus

Lagt op : 01/12/2007 13:14
(@Anonym)

Hej Pondus.

Jeg er ganske enig med dig, der er mere mellem himmel og jord, og også mere end Martinusses materiale indeholder, da dette materiale "kun" forholder sig til ting der kan indplantes i mennesket via intellektet og logiske argumenter.

Det gør ikke Martinus mindre vigtig i den store sammenhæng, men selve den følelsesmæssige /sanselige kontakt til visdomsriget, og de væsener der findes der, er blot ikke udspecificeret så tydeligt i Martinusses materiale.

Dog må man vel som kosmolog også have med i bevidstheden, at på baggrund af Martinusses billeder af de forskellige riger og lag/planer både under os og over os, så vil en bevidsthedsudvidelse af det enkelte menneske, eller en samlet udvikling af kristusbevidsthed, på et eller andert tidspunkt i menneskets udvikling, føre til at mennesket også via sine egne udviklede sanselegemer/ chakraer kan kommunikerer  med og forholde sig til væsener fra visdomsrigeet, og muligvis også fra det guddommelige rige, på en, for den enkelte, fysisk synlig og reelt virkelig måde, altså at vi ved at få åbnet "det tredie øje" og andre chakraer, pludselig kan se og sanse ting der førhen har været skjult for vore fysiske øjne/sanser.

Dette opfatter jeg dog som om en del mennekser har svært ved at forestille sig skulle ske, men det er jo en del af også Martinusses verdensbillede, at en sådan kontakt vil udvikle sig, så at afvise at den skulle kunne foregå på en måde der ligner det Mayaerne eller Asthar fremlægger, vil jeg ikke, uanset hvordan denne proces sker, så vil den være noget helt nyt for den enkelte, og ikke ligne noget vi førhen har oplevet så på den baggrund vil alle forestillinger omkring "mødet" med visdomsrigets væsener, vel altid blive set på som "fantasier" , også den virkelighed der bliver den rigtige, den vil også på forhånd blot blive set på som en af de mange fantasifulde forestillinger omkring, hvordan "Den gyldne tid" på jorden kommer til at se ud.

Jeg havde selv et personligt møde i min ungdom (19 år gammel),  med en person som jeg mener hed Phillip Sober, leder af "Den hvide orden".
  Han talte om at han var her på kloden for at forberede en transformering af kloden til et nyt stadie, og at det hvide broderskab også havde en "afdeling" i rummet.

Han var fra (så vidt jeg husker) belgien, men besøgte os/mig som materialiseret menneske, hvilket vil sige, at hans normale legeme lå og sov (i belgien) mens hans ånd foretog astralrejser til forskellige lokationer, hvor hans så via en vibrationsændring kunne materialisere et legeme, som dem han besøgte kunne se og kommunikere med.

Denne oplevelse havde jeg forlængst glemt, men den kom frem igen i mig, da jeg undersøgte materialet omkring Asthar, og jeg husker at jeg dengang blev så skræmt af mine oplevelser med "Den hvide orden" at jeg afviste dem, og holdt mig langt væk fra denne organisation. dengang var jeg slet ikke modtagelig for disse ting, og blev derfor skræmt væk igen.

Det område der består af vores følelsesmæssige udvikling, indeholder jo netop intuiationen og sanserne, og vi må derfor også have dette område "vækket" i takt med at vort intellekt vækkes, så bøn, meditation og forsøg på at sætte sig i stand til at kunne sanse på disse andre frekvenser, ser jeg som en stor nødvendighed, hvis man vil have indsigt via sine føleorganer/sanser i den virkelighed der er på "næste" level i vores udvikling.

Disse teknikker er samlet under et i Martinusses verdensbillede, som bøn/meditation, men bør ikke glemmes som redskaber til at holde en åben kontakt med åndeverdenen, da disse ting ikke "kun" er ensrettede og da man derfor på et vist stadie, vil kunne opleve en direkte kontakt og tilbagekommunikation, fra det åndelige plan og til det jordiske, en kontakt via sanserne, og ikke via intellektet.

Vi skal absolut ikke glemme Martinus i disse sammenhænge, blot vil jeg pointere, at for mig består Martinusses arbejde hovedsageligt af indføring i den intellektuelle del af vores sammensætning, og vi skal derfor huske at den følelsesmæssige side også skal have næring og kunne følge med, og den indlæring vi får på denne side, sker via følelser/fornemmelser/ intuiationer og syn og oplevelser  (møder med skytsånder, drømme m.m.) og alle sådanne "oplevelser" skal også kunne passes ind i ens virkelighed, før man kan sige/føle, at man er i balance omkring forståelsen af ens eget væsens natur og dets placering i den store sammenhæng.

Kærlige tanker fra Avatar.

Lagt op : 01/12/2007 13:52
(@Anonym)

Hej Avatar,
jag har kikat på del 1-3 av "Legend of Atlantis" på Cosmic Cinema. Du har rätt i att det inte motsäger Martinus, tvärtom stämmer det ganska väl. Det är dessutom ganska underhållande.

mvh

Markus

Lagt op : 01/12/2007 14:48
(@Anonym)

Hej Markus.

Jo, jeg finder også meget store ligheder imellem disse fremlægninger og Martinusses verdensbillede, dog er der et par ting, spercielt omkring det at der også skulle være byer og ufoer i den indre jord, som jeg stadigvæk har en smule "forbehold" omkring, men man skal jo aldrig sige aldrig.

Væsentligt lige på dette punkt, er jo nok udtalelserne omkring at disse kulturer lever på et andet "frekvensplan" end vi på overfladen gør, og at vi derfor ikke umiddelbart kan sanse disse, ligesom at ufoerne kun bliver synlige for almindelige mennesker, når de afvider fra deres normale frekvens, (altså ved uheld) eller ved at blive filmer med specielt udviklede kameraer, som opfanger andre stråleplaner end normale kameraer gør. .

Vi kan jo heller ikke se med vore fysiske øjne, væsenerne der bebor mars eller andre planeter, da disse også eksisterer i en anden dimension en vor egen, så tanken er vel ikke helt "ude i skoven". :)

Og underholdningsværdien alene gør det da interessant at se på, og nogle nye tanker opstår der sikkert også i den enkelte, ved at se og høre sådanne fremlægninger, så det er noget der kan tilføjes ens verdensbillede, på lige fod med alle andre oplysninger vi deler.

Lagt op : 01/12/2007 15:13
(@Pondus)
Medlem

Hej Avatar

Jeg er ikke uenig med dig men vil blot uddybe det med intuitionen, da det kan være lidt kringlet, da intuitionen hører hjemme i et legeme der er finere og hurtigere vibrende end Sjælens legeme men virker gennem eller rettere udmynter sig gennem følelseslegemet.

Om man er mest mental eller mest følelsesmæssig vil oftest skifte fra liv til da begge legemer med tiden skal opnå en fuld balance inden sammensmeltningen (det kymiske bryllup) der er et led i udviklingen af universel indsigt (kosmisk indsigt)

Udtrykket: De første skal blive de sidste dækker bl.a. over ovenstående, at efter udviklingen af mentallegemet vil, før denne sammensmeltning kan foregå ske en nedstigning i astrallegemet, (følelseslegemet) og den sidste udrensning her foregå.

Fysisk vil det under for eksempel en kundalinirejsning oftest være meget mærkbart og i perioder direkte ubehageligt og skræmmende hvis man ikke er forberedt.

Jeg kan godt forstå din forskrækkelse over dit møde i ungdommen og A.A. Bayley har beskrevet sit eget møde med "Tibetaneren" ret godt.

Det er værd at huske at al viden bliver givet i "brudstykker" og arbejdet med at "pusle" er vort eget gennem mange liv og som hjælp til at forstå helheden benytter vi skiftevis mental og følelseslegemet indtil vi er i stand til at se, læse og huske undervisningen på de højere (højere vibrende) planer.

At det forholder sig således er fornuftigt nok da den mentale verden vi som mennesker har adgang til pt. ikke ville kunne rumme disse "vibrationer" hverken den lavere eller højere mentale.

For eksempel er der ikke mange videnskabsfolk eller andre der kan give en fyldestgørende beskrivelse af en 4 eller højere dimentionel verden selv om der godt nok er nogle bud på dette.

Så alt i alt er "alt såre godt" som Martinus siger.

Kh.Pondus

Lagt op : 01/12/2007 15:22
(@Pondus)
Medlem

Hej alle

Lige et Ps. til det sidste indlæg ang. paralelverdener.
Det er blandt andet disse verdener vi arbejder med og gennem når vi renser huse og steder og flere og flere mennesker og ikke mindst børn og dyr har daglige oplevelser hermed som den naturligeste ting i verden.

Men igen er vi kun i stand til at forholde os til det vi kan og skal og det er jo godt som det er lige pt. ;) ???

Kh.Pondus

Lagt op : 01/12/2007 15:27
(@Anonym)

Hej Pondus.

Ja, jeg forstår godt hvad du udtrykker. :)

Mine egne 2 oplevelser meed møder med "Min skytsånd" blev mig "påtvunget", forstået sådan, at jeg ikke selv havde opnået en så stor udvikling, at jeg selv kunne rejse min kundalini til et niveau, som gjorde det muligt for mig at se og høre (telepatiskt) hvad denne skystånd ville have mig til at forstå.

Det resulterede i at jeg begge gange var i en fastlåst krampe, på grund af kundaliniens rejsning gennem rygraden, og at jeg ikke fandt det særligt "behageligt" da det også¨var ledsaget af en følelse af "frygt" (nok opstået af den uvidenhed jeg havde omkring hvad der skete med mig.

Samme udehag mener jeg også ville blive en konsekvens for mennesker der vibrerer på en lavere frekvens end jordens fremtidige, såfremt de blev "tvunget" til at forblive her på planeten, da deres legemer endnu ikke er i stand til at kunne rumme den øgede kundalinirejsning der er en betingelse for at kunne svinge i takt med den nye jords frekvens.

Og vi er helt enige omkring at det for den enkelte er bedst at "forhænget" ikke trækkes til side, hurtigere end man kan følge med, det er også ment som en beskyttelse af vores bevidsthed, at tingene er sådan.

A.A. Bayley har jeg ikke kendskab til endnu, men jeg vil da gerne vide om den tibetaner du hentyder til, har nogen sammenhæng med Phillip Sober, eller om der er tale om 2 forskellige åndelige personligheder?

Lagt op : 01/12/2007 15:42
(@Pondus)
Medlem

Hej Avatar

Jeg kender ikke Phillip Sober men prøv at kigge efter nogle Oxford optegnelser ang: Phillip Sober og Phillip Drunk, jeg mener det drejer sig om noget fra sidst i 1800 tallet.

Tibetaneren er et af de navne Mesteren DK arbejder under. Han er en af de yngste Mestre men også en af de mest alsidige.

Med hensyn til bøger kunne en anbefaling af bogen: Hvid magi være et bud.

Meget kort kunne man måske sige, at Martinus beskriver målet og teosofien beskriver vejen dertil.

Med i betragtningerne må også tages, at vi har mange opgaver og måder, at løse disse opgaver på, arbejder man gennem tjeneste vil livet forme sig anderledes end hvis man arbejder med andre udtryk.

Kh.Pondus
(Ps.Jeg har skrevet lidt om bl.a. kundalini på hjemmesiden: http://www.spiritueltcenter.dk

Lagt op : 01/12/2007 20:14
(@Pondus)
Medlem

Hej Avatar

Lige et Ps. med hensyn til den øgede energi, ikke blot i forbindelse med en kundalini, men også den øgede energi verden bliver udsat for globalt.

Ganske som det i almindelighed kan mærkes i kroppen når man øger energien, så virker denne energi også og fremdeles ind på de højere legemer og resultatet af denne højere inergi eller vibration, kan være endog meget vanskelig at håndtere for mange, hvilket kan resulterer i ændrede og mere ekstreme følelses og tanke håndteringer, og det vil kunne mærkes blandt andet som tilfældet er nu, i flere og mere markante handlinger og reaktioner i samfundet omkring os, flere grove overgreb og handlinger indtil man har tilpasset sig disse højere vibrende energier og har renset det ud som er blevet frigjort.

Enhver der følger blot lidt med i dagspressen vil nok have bemærket dette.

Hvordan vi bliver berørt og mærker dette vil kunne hænge sammen med karma og de stråler og Ashrams (Mestre) vi hører ind under.

Med hensyn til Kundalini-energien er det den 3. udstrømning fra solen og den energi (seksual-energi=livskraft i handling) der skubber evolutionen fremad, uden denne energi ingen udvikling.

At det er seksualiteten der er mest fremherskende når snakken er om Kundalini skal ses på beggrund of menneskets optagethed af netop dette emne, seksualiteten udtrykkes gennem et af "dyrets chakra, nemlig Hara chakret men den fremtidige "nye" seksualitet vil udtrykke sig gennem halschakret og dette hænger sammen med at hvor "dyrets primære udlevende chakra er de tre nederste chakra men det "rigtige udviklede menneske" vil have de 3 øverste chakra som primære udtryk for sit liv og virke.

Kh.Pondus

Lagt op : 02/12/2007 11:44
Side 1 / 2

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: