MartinusForumDk

Notifications
Clear all

911

211 Indlæg
17 Brugere
0 Reactions
26.5 K Set ialt
(@Oscar)
Medlem

Hej Lars

Ja, hvem stod bag? Jeg er redd at jeg ikke kan hjelpe deg med svaret :-)

Jeg har en ny teori. Slike bygninger er vanskelig å demolisere. Tenk om de var pre-ladet med sprengstoff? Kanskje Thermite? Slik at man slipper at installere sprengstoff når bygningene skal tas ned. Av en fejl ble sprengstoffet antent av flyene... Myndighederne har opdaget dette og har laget en coverup-historie. Denne tanken viser bare hvor lett man kan lage en ny konspirationsteori... som for min del i dette exemplet er fri fantasi.

Quote:
Så må man jo sætte sig og beslutte hvem man tror på.

Tenk, det må man så ikke :-)

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 08/11/2009 23:06
(@Anonym)
Topic starter

Det er længe siden vi har haft dette emne oppe. Her er en liste over en række personer, som har udtalt sig om 911 http://dprogram.net/2010/03/08/proof-that-911-truthers-are-dangerous/#more-32137

Lagt op : 09/03/2010 01:43
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Lars1 wrote:
Det er længe siden vi har haft dette emne oppe. Her er en liste over en række personer, som har udtalt sig om 911 http://dprogram.net/2010/03/08/proof-that-911-truthers-are-dangerous/#more-32137

Hvilken relevans mener du et link til en liste med en række personer, der har udtalt sig om 911, har på Martinus Forum?

Kh. Ejby

Lagt op : 09/03/2010 08:09
(@Anonym)
Topic starter

Ejby wrote:
Hvilken relevans mener du et link til en liste med en række personer, der har udtalt sig om 911, har på Martinus Forum?

Hej Ejby

Det synes jeg at jeg har forklaret mange gange før, men jeg gør det da gerne igen.

Menneskeheden er ved at udvikle intelligens og følelse på udviklingsvejen fra dyr til menneske. Følelsesevnen udvikles primært gennem lidelse, så som krig, sult, 911, personlige udfordringer osv.

Intelligensen udvikles bl.a. ved at gennemleve en række situationer som skærper hvert enkelt menneskes evne til at se forskel på det mørke og det lyse, det såkaldte gode og det såkaldte onde. Da Hitler førte menneskeheden gennem mørket - med manges hjælp - var det en værdifuld læring for hele menneskeheden. Det var et nødvendigt onde for hvordan skulle vi ellers lære at undlade at overgive vores magt til andre og i vores naivitet forvente at denne magt ville blive brugt i lysets tjeneste.

Som jeg ser det er menneskeheden nu ved at gennemleve en tilsvarende periode og igen er forsynets og Guds formål at lære os at se forskel på det såkaldte gode og det såkaldte onde. Samtidig giver det lejlighed for os alle til at opleve den karma vi har til gode og dermed udvikle vores følelsesevne og bringe os nærmere næstekærligheden.

911 er den åbenlyse sag som afslører Guds plan, som jeg ser det. Som andre begivenheder som f.eks drabene på JFK og MLK, John Lennon, Michael Jackson (?) og mange, mange andre - giver det os lejlighed til at forstå hvordan vores verden hænger sammen og hvordan vi ubevidst i vores uvidenhed har valgt at bakke op om tyraniet - som tyskerne bar Hitler frem mod den magt som tilsidst gjorde det så indlysene at man støttede mørket.

911 er en så god sag fordi det er så åbenlyst for enhver som har lyst til at forske nærmere i dette at der er noget der slet ikke hænger sammen i den officielle historie.  For den åbne forsker ligger her nøglen til en dybere forståelse af selve Guds plan med menneskeheden og denne plan er gemt netop så langt væk fra almenheden at kun de der har glæde af at dykke dybere ned i dette kommer i kontakt med det. Som jeg ser det er det en smuk illustration af de kosmiske analyser, af udviklingsvejen fra dyr til menneske, af karmaloven osv.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 09:55
(@Oscar)
Medlem

Hej Lars

Hvorfor avsløre mørket med 911? Hvorfor ikke den lokale skolen eller bageriet? Hvorfor ikke avsløre mørket i naboens bevidsthed når vi ved han er en bagtalere? Hvorfor ikke avsløre mørket i drabet på JFK? Hvorfor ikke avsløre mørket hos vennen når vi ved han drikker for meget? Hvorfor ikke avsløre mørket i mobberen på skolen? Hvorfor ikke avsløre mørket på det lokale skatteinkrevingskontoret? Hvorfor ikke avsløre mørket hos bilforhandleren?

Nei, ikke det. Det handler om mørket inn i meg. Jeg kan arbejde hele livet med at avsløre mørket udenfor meg selv, men bevare mine mørke kroker i min bevidsthed.

Derfor er Martinus optatt af at vi arbejder på os selv. DET skriver han om i Livets Bog.

911 er et interessant fenomen som en udløsning af mørkets krefter i vår tid. Men vem som står bag er jo fullstendig uinteressant i et kosmologisk perspektiv.

"911 er den åbenlyse sag som afslører Guds plan, som jeg ser det", skriver du. Vel, jeg ser det også slik. Jeg er 100% enig. 911 avslører Guds Plan, drapet på JFK avslører Guds Plan, krigene avslører guds plan, min samtale med naboen avslører guds plan, at vi skriver på forum avslører guds plan, en utfordring jeg hadde på jobben avslører guds plan. Kort sagt: LIVET avslører guds plan. ALT i livet avslører Guds Plan. Og 911 er en del af livet. Punktum.

Når man så ser spesifikt på hensigten med lidelser som går over verden i denne dommedagsepoken, så er det for at menneskene gennem lidelserne skal oparbejde empati og følelse. Som gør at man, når intelligensen også vokser, opøves i ægte kærlighed. Det blir således tydelig at hensigten med disse fenomener ikke primært er at finde hvad som er sandhet eller falkshed. Det primære er at give en mulighed til menneskene til at oparbejde empati og medfølelse. Og i denne forbindelse er det jo fullstendig (fullstendig!!) uinteressant hvem som står bag vad. Får man mer empati om man ved det er den eller den som har gjort det? Jeg tror ikke det. Avslører man mørke ved at vise at det er den eller den som har gjort det? Jeg mener ikke det. Mørket er inne i os selv, ikke udenfor. Det er ingen andre end os selv vi kan ændre. Det hjælper ingenting at sige: Hitler er en skurk! Krig er noe shit! Nej, det må opleves for at man skal blive passifist. At avsløre bagmend er ingen løsning på noget. At avsløre mørket hos andre har aldrig produsert en passifist...

Martinus skriver jo mange steder om dommedagsepoken.

LB1 30-31 wrote:
Således er verden fuld af disse klagesuk, der alle tilsammen er at betragte som udgørende et eneste stort råb eller skrig fra menneskeheden efter mere viden, - et eneste stort vidnesbyrd om en herskende kapitulation af de gamle religiøse begrebers inspirationskraft, - en fremragende udviklet hunger efter en for individernes nuværende og fremtidige retfærdighedssans tilfredsstillende guddommelig opklaring af selve det daglige livs tilsyneladende uretfærdige foreteelser og mysterier, - et talende bevis for en "dommedag" eller en verdenskulturs undergang.

Her skal dog tilføjes, at det virker som retfærdiggørende omstændigheder, når man i Livets Bog får at se, at denne jordens nuværende forholdsvis primitive moralske standard med dens udløsning af mord, krig og lemlæstelse er identisk med udløsningen af en opsummeret samlet virkning af hvert enkelt individs manifestation af egoistiske tilbøjeligheder eller lavere tendenser.

...

Det moralske mørke, der er blevet manifesteret i verden, vil således ikke være at betragte som nogen "helvedesstraf" eller "forbandelse", der er kommen over menneskene, men disse udtryk vil derimod overalt, hvor de forekommer, kun være at betragte som identiske med lignelser eller symboler, tilpassede for en primitiv opfattelsesevne. Det, der derimod er sket, er kun dette, at menneskene i overvejende grad har udløst årsager, hvis virkningers yderste konsekvenser de ikke kendte, men som nu efter deres udløsning som realistiske kendsgerninger i verden danner en glimrende baggrund for individets erkendelse af sin egen åndelige uvidenhed og ubehjælpsomhed og således bliver en overordentlig kraftig stimulerende basis for de samme individers modtagelighed for en helt ny åndelig oplysning eller visdom endog indtil en sådan grad, at denne igen kan resultere i en helt ny og langt fuldkomnere og for nulevende og fremtidige menneskers erfaringer, begavelser og opfattelsesevner mere tidstilpasset kulturbasis eller verdensmoral, indenfor hvis område individets oplevelse af sin egen identitet som et udødeligt væsen, som en gudesøn og som et væsen for hvem praktiseringen af kærlighed til sin næste er blevet en naturlig vane eller et anlæg, og derved gør den evige fred til en kendsgerning på de jordiske kontinenter.

Ja, man kan sagtens sitere hele Livets Bog :-)

Menneskene lengter efter viden, efter hvad som skaber lykke. Men menneskene er åndelig uvidne. Denne åndelige uvidenhed handler om at man ikke kan se at det er ens egne handlinger som fører til hvordan livet blir i fremtiden. Derfor går disse erfaringer over jorden i form av karmaudløsninger. Alle kommer til at lære denne lekse. Slik at hvert menneske opdager at ens egne handlinger skaber freb eller ufred i hjemmet, på jobben, i lokalsamfundet, i landet, på jorden. Slik at praktiseringen af kærlighed til sin næste er blevet en naturlig vane eller et anlæg, og derved gør den evige fred til en kendsgerning på de jordiske kontinenter.

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 09/03/2010 10:34
(@jostein)
Medlem

Hei Lars
Det virker på meg som om interessen din for konspirasjonsteorier springer ut fra en fascinasjon og at det er en slags hobby du har. Det virker ikke som du er rystet over det mørkeste mørke i verden. Vh Jostein

Lagt op : 09/03/2010 10:42
(@Anonym)
Topic starter

Jostein wrote:
Hei Lars
Det virker på meg som om interessen din for konspirasjonsteorier springer ut fra en fascinasjon og at det er en slags hobby du har. Det virker ikke som du er rystet over det mørkeste mørke i verden. Vh Jostein

Hej Jostein

Jeg synes jeg har gået igennem nogle forskellige faser. Jeg har været rystet, jeg har været gal, jeg har haft en følelse af at jeg måtte gøre noget, jeg har været fortvivlet. Disse følelser er der tildels stadigvæk, men samtidig er jeg begyndt at se at det ikke på nogen måde kunne være anderledes. Det har altid været sådan og vi er nu på vej ud af det, så det ser jeg som positivt. Det store chok for mig var da jeg fandt ud af hvordan verden hænger sammen fordi jeg troede der var meget mere lys. Nu ser jeg det sådan at der altid har været så meget mørke - jeg vidste det bare ikke - og at lyset nu er ved at vinde over dette mørke, så fortvivlelsen kom af at jeg fik justeret mit referencepunkt, men med dette nye referencepunkt kan jeg nu se at vi bevæger os mod lyset og at vi sådan set har gjort det gennem mange, mange år præcis som vi lærer af de kosmiske analyser.

Men du har da ret i at det er ondt og fortvivlende og det er vel netop derfor at så mange har svært ved at acceptere det. Jeg har tidligere her på forummet udstillet denne ondskab og jeg har også udtrykt min fortvivlelse og jeg har opdaget at de fleste mennesker ikke kan bruge dette til noget. Jeg har også opdaget mit eget behov for at gøre noget - ikke nødvendigvis for andres skyld, men mest for min egen skyld. Det der giver mig mest frustration lige nu er når jeg skaber frustration hos andre. Samtidig er jeg åbenbart ikke helt over det at gøre noget, da jeg fortsat skriver om det her ind imellem. Jeg tænker at flere og flere åbner op for disse ting og hvis jeg kan være til lidt inspiration, så har jeg hjulpet disse mennesker lidt på vej. Samtidig er det min overbevisning at man ikke skal kaste sig over noget som man ikke har behov for og dermed glæde af, så det er op til alle hvad de vil tage til sig af de tilbud vi får her i livet.

For mig ser det ud til at menneskeheden i vesten har behov for og dermed glæde af at opleve at leve under et tydeligt tyrani, som vi havde behov for at opleve Hitler. Der var og er da en del af mig der havde håbet på at nok mennesker ville være klar til at forhindre dette, men jeg synes ikke det ser sandsynligt ud og hvis det viser sig at være sandt, så må vi jo gennemgå de lidelser og den lærdom der skal til for at vi kan lære det vi skal lære. Det kan være svært at acceptere, men det er jo så min proces og hvis jeg ikke kan acceptere dette så er det jo fordi jeg ikke selv er udviklet nok til at "alt er såre godt" er en integreret del af mig og til helt at stole på Gud og så er det nok det jeg skal lære og have udviklet af alt dette.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 11:41
(@Anonym)
Topic starter

Hej Oscar

911 har sin plads her i livet lige som alle andre ting. Jeg er enig med dig i at det vigtigste for de fleste nok er at fokusere på sig selv og sin egen udvikling og det gør vi jo gennem de ting vi interesserer os for udenfor os selv. Du kunne sige, hvorfor læse DTT når det kun gælder om at fokusere på sig selv? DTT er fuld af information om spiralkredsløb, mikro og makrokosmos og mange, mange andre ting som ikke direkte har noget at gøre med at fokusere på sig selv. Hvis vi kun skulle fokusere på os selv, så skulle vi jo blot sidde i en mørk grotte helt alene, men det siger Martinus jo netop ikke er vejen (for de fleste).

Så nu taler vi i denne tråd om 911, som ligesom alle andre begivenheder må være en del af selve Guds plan, så hvorfor yde modstand mod at dem der kan bruge denne begivenhed til at opleve livet, leve livet og dermed udvikle sig i henhold til Guds plan - kan gøre dette? Din modstand overfor emnet er jo et dejligt input til min udvikling, så jeg kan lære det jeg skal lære ved at opleve dit indlæg og på samme måde må mit indlæg her også være Guds plan for dig og det du kan lære af dette.

For mig giver det ingen mening at sige at nogle begivenheder som f.eks 911 er mindre vigtige end andre og heller ikke at der er noget ved nogen begivenheder som ikke er interessant. For mig er det at gå imod Gud, men det er naturligvis rigtigt at alle begivenheder ikke er lige interessante for alle. Nogle har behov for og glæde af at opleve nogle ting og andre noget helt andet. Vi er alle en del af Gud og alt er Guds værk. Intet er mere rigtigt eller forkert end noget andet, intet er mere vigtigt eller uvigtigt end noget andet. Alt i den fysiske verden er relativt og skabt til glæde for levende væsener og vi vælger bevidst eller ubevidst det der netop er det bedste for os i hvert eneste øjeblik.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 12:05
(@Oscar)
Medlem

Hej Lars

Jeg registrerer at du ikke reagerer på min fremstilling: hvorfor er det at avsløre mørket i 911 vigtigere end andre fenomener, som mørket hos bageren, etc.

"DTT er fuld af information om spiralkredsløb, mikro og makrokosmos og mange, mange andre ting som ikke direkte har noget at gøre med at fokusere på sig selv." Enig. Men jeg kan ikke ændre spiraler, domedag eller noget andet end mig selv. Mitt mikokosmos kan jeg i en viss grad påvirke gennem føden og min tankeverden.

For mig er det menigsløst at fokusere på mørket i verden som fenomen, når man ikke har mulighed til at forandre noget ved det. Jovisst kan man fokusere på det om man vil lære noget af mørkets fremtoning og tankebaner til personer som står bag mørke gærninger. Men da for at lære af det for sin egen del.

Hensigten med at afsløre konspirationer er ikke at lære hvordan vi skal blive som mennesker. Det leser jeg nemlig ikke noe om i disse konspirationstråder og konspirationssider. Hensigten med at afsløre konspirationer er ikke at lære hvordan vi skal leve i denne verden. Hvad er da hensikten? Kun det at avsløre mørket? For hvad da? Se, der er mørke. Vi trenger ingen konspirationer for at afsløre noget mørke. Det er bare at se rundt seg, åpne en avis eller se et nyhedsprogram. Det ser man mørke. I massevis. Hvad er så hensigten med at avsløre mørket i konspirationerne? Jeg ser det ikke.

"911 har sin plads her i livet lige som alle andre ting", skriver du. Igjen er jeg 100% enig. Neste spørgsmål blir da hvilken plats det har i kosmologisk sammenheng. Jo, det sier Martinus tydelig: domedagsudløsning.

911 er således et fenomen som hør ind under domedagsepoken. Og domedag er for at mennesker som oplever det skal udvikle empati og medfølelse. Hvis vi ser hvad Martinus mener om sagen. Og mennesker som oplever sådanne domedagsfenomen udvilker precis lige meget empati og medfølelse uansett hvem som tår bag 911! Så hvem som står bag er inget vigtigt element i forståelsen af domedagen.

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 09/03/2010 13:14
(@Anonym)
Topic starter

Hej Oscar

Som jeg forstår dit indlæg så er det ikke vigtigt for dig at se på 911. For mig er det vigtigt at se på 911. Så er den vel egentlig ikke længere. Er det ikke bare skønt at vi begge kan fokusere på det som vi føler giver os mest glæde?

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 17:40
(@jostein)
Medlem

Hei Lars
Hvordan gir det glede å beskjeftige seg med 911
. jostein

Lagt op : 09/03/2010 17:46
(@Anonym)
Topic starter

Hej Jostein

Her kan jeg jo kun tale ud fra min egen oplevelse.

Jeg oplever glæde ved at sætte mig ind i nye ting og undersøge sammenhænge som jeg ikke før har været åben for. Herudover oplever jeg glæde ved at se hvordan 911 har været med til at ændre mit verdensbillede på en måde så tingene nu giver mening og hænger sammen, som jeg beskrev i mit tidligere indlæg. Det har også givet mig glæde at lære om min egen reaktion på disse ting og dermed blive lidt klogere på mig selv og se hvordan jeg er styret af mine overbevisninger og det har været en stor glæde for mig at begynde at undersøge mine overbevisninger og se bag om dem og begynde at se hvordan og hvornår disse overbevisninger er opstået og hvordan de faktisk ikke har noget med mig at gøre på et dybere plan. Det har også glædet mig at blive mere opmærksom på min egen reaktion og mit eget ego, når folk har grint af mig eller på anden måde latterligjort mine syn på tingene eller bare min frustration over at mange andre ikke synes det samme som jeg.

Sikken et dejligt spørgsmål Jostein, mens jeg skriver dette bliver jeg endnu mere taknemmelig for den rejse jeg har været igennem og de oplevelser Gud har skænket mig :)

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 17:59
(@Anonym)

Lars1 wrote:
Jeg oplever glæde ved at sætte mig ind i nye ting og undersøge sammenhænge som jeg ikke før har været åben for. Herudover oplever jeg glæde ved at se hvordan 911 har været med til at ændre mit verdensbillede på en måde så tingene nu giver mening og hænger sammen, som jeg beskrev i mit tidligere indlæg. Det har også givet mig glæde at lære om min egen reaktion på disse ting og dermed blive lidt klogere på mig selv og se hvordan jeg er styret af mine overbevisninger og det har været en stor glæde for mig at begynde at undersøge mine overbevisninger og se bag om dem og begynde at se hvordan og hvornår disse overbevisninger er opstået og hvordan de faktisk ikke har noget med mig at gøre på et dybere plan. Det har også glædet mig at blive mere opmærksom på min egen reaktion og mit eget ego, når folk har grint af mig eller på anden måde latterligjort mine syn på tingene eller bare min frustration over at mange andre ikke synes det samme som jeg.

Hej Lars1

Jeg kan ikke se det som andet end uhyre egoistisk, at du fortsætter med at pådutte os andre din interesse for noget, der ikke hører hjemme her i forummet. Dyrk det et mere passende sted, eller hold dig til relevante emner, tak.

Venlig hilsen
Petersh

Lagt op : 09/03/2010 18:41
(@Oscar)
Medlem

Hej Lars

Lars1 wrote:
Som jeg forstår dit indlæg så er det ikke vigtigt for dig at se på 911. For mig er det vigtigt at se på 911. Så er den vel egentlig ikke længere. Er det ikke bare skønt at vi begge kan fokusere på det som vi føler giver os mest glæde?

Jo det er sjovt nok at det giver deg glæde att holde på med 911. Ingenting er bedre end at holde på med sager som gir glæde og trivsel.

Jeg konstaterer ligevel at du ikke bemøter nogre av mine argumenter. Jeg forsøgte relatere min skepsis mod 911 og lignende konspirationsteorier til Martinus Kosmologi og forsøger plassere det i en kontext af dommedag, mørke, etc.

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 09/03/2010 19:11
(@Anonym)
Topic starter

Oscar wrote:
Jeg konstaterer ligevel at du ikke bemøter nogre av mine argumenter. Jeg forsøgte relatere min skepsis mod 911 og lignende konspirationsteorier til Martinus Kosmologi og forsøger plassere det i en kontext af dommedag, mørke, etc.

Hej Oscar

Jeg tror noget af det der gør 911 interessant for mig er at det er så mørkt - at det er så ondt. Du skriver at du ser nok mørke omkring dig hos bageren osv og det får mig til at tænke på at jeg nok har haft et behov for at gå dybt ind i det ypperste mørke, det sorteste onde. Jeg tænker at jeg nok i et tidligere liv må have været en aktiv del af dette onde og at jeg nu har behov for at opleve det fra "den anden side". Jeg har været den værste af de værste og min karma er nu at jeg får lov til at se dette uden at være i stand til at gøre noget ved det. For mig har dette været en uddannelse i accept og tolerance og dermed netop det jeg havde mest glæde af at opleve.

Jeg har egentlig ikke lyst til at gå ind i dine argumenter for de er jo netop dine. Dine erfaringer er anderledes end mine og du har behov for at opleve noget andet end mig. Begge gennnemgår vi en uddannelse i at lære os selv at kende ud fra de oplevelser vi skaber for os selv med hjælp fra gud, karmaloven osv. Derfor er der ikke noget at blive enige om, det er netop i det unikke, det personlige, i uenigheden at nøglen til vores egen udvikling ligger. Hvis jeg kan bruge dine erfaringer og oplevelser til noget så er det dejligt og hvis du kan bruge mine ligeså, og hvis ikke så er det ligeså godt. Det vigtigste er vores egen udvikling, oplevelser, lærdom, næstekærlighed osv.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 09/03/2010 20:27
(@Anonym)

Petersh wrote:

Hej Lars1

Jeg kan ikke se det som andet end uhyre egoistisk, at du fortsætter med at pådutte os andre din interesse for noget, der ikke hører hjemme her i forummet. Dyrk det et mere passende sted, eller hold dig til relevante emner, tak.

Venlig hilsen
Petersh

Kære Petersh. Jeg er helt ny på forummet her, og dykker ned i jeres dialog omkring 911. Jeg hæfter mig ved at du synes det er uhyre egoistisk at pådutte andre sine interesser for noget der ikke hører hjemme her i forummet. En sådan tilkendegivelse overrasker mig umiddelbart her på Martinus forum. Jeg har en selvforståelse af, at enhver tilkendegivelse der enten fordømmer eller forherliger må have sit sæde eller sit udgangspunkt i ego, og derfor vil enhver begrænsning af andres ytringsfrihed være et udtryk for et "mig" eller et "jeg" der ikke har overgivet sig til at lade det guddommelige og karmaloven udfolde sig i al sin rigdom og mangfoldighed. Martinus udtrykker netop denne rummelighed i det "dårlig gode eller ubehagelige gode" og det "gode gode eller behagelige gode" og alt er såre godt. Når jeg således lader mig inspirere til at kommentere din tilkendegivelse, er det således i min selvforståelse et udtryk for mit ego, og dermed også egoisme, idet jeg har en intention eller et mål. Derfor kan min kommentar aldrig blive et udtryk for kærlighed i den dybeste forståelse, eftersom kærlighed i dette tilfælde nok lod sig bedst formidle ved ganske enkelt ikke at tilkendegive sig, men blot fryde mig over mangfoldigheden og rummet for alle holdninger og alle meninger, uden fordømmelse eller forherligelse. Jeg vil derfor tage ansvar for mit egostiske behov om at give udtryk for ønsket om en opmærksomhed på større rummelighed og samtidig referere til en interessant teori omkring ophavet til meningsdannelser og vore mange jeg'er. Bruce Lipton peger på, at vi fra vort 0-6 år har en hjernefrekvens på under 8 Hz, hvilket svarer til den frekvens som vi bliver bragt i under hypnose, og at vor hukommelse som sådan kan sammenlignes med en stor disk hvor der ukritisk bliver lagret information der er indbyrdes i konflikt idet ophavet til denne information er fra mange forskellige kilder, og at denne viden lagres i det ubevidste system. Først i puberteten stiger hjerne frekvensen til de 35 Hz som er normalt for den voksne. Når det bevidste system sammenlignes med det ubevidste, svarer det bevidste til et ganske lille punktum på et stor vægmaleri. Når man sammenholder flere teorier som Bruce Lipton og Krishnamurti, kan man således vurdere teorien om at der er mange eller måske flere hundrede såkaldte jeg'er i vor bevidsthed svarende til et individ, og når dette "jeg" bramfrit fremsætter sine meninger og holdninger som sine egne, er det således tvivlsomt i hvor vid udstrækning det rent faktisk udgør noget der kan stadfæstes til det man kunne kalde vor reelle essens. Vor essens skal derimod søges uden for vor erfaringer, i kontakten med nuet, tømt for alle forudfattede meninger, og her i dette "nu", kan vi møde det nye og jomfruelige i dialog med det guddommelige og vor reelle essens. Hvis disse teorier på nogen måde rummer en sandhed, så er det jo i sandhed tilrådeligt at have et afslappet forhold til "sine meninger" og være åben for alt nyt og nyde nuet uden domfældelse eller fortabelser, og ikke mekanisk blot gentage alt det der er "proppet" ind i en forvisning om at det er vort eget og det er den endegyldige sandhed. Martinus opfordrer jo også til kun at tage det til os vi kan rumme, ikke at tro på ham, men selv bedømme og bruge vor logik og frie dømmekraft. Jeg fornemmer ikke at dette er et udtryk for en beskyttelse, men snarere en erkendelse af at vi alle har forskellige perspektiver, og vi kan ikke modtage noget før vi kan. Min egen erfaring er, at mange ting synes at indeholde et paradoks, at ofte være det modsatte af det det ser ud til ved første øjekast eller selv ved dybere granskning. Så når vi synes at nogen er egoistiske og ytrer sig egoistisk og vi derfor må tage til genmægle, er det så ikke netop fordi vi selv er egoistiske? Krishnamurti opfordrer til en opmærksomhed hvor vi ikke tager stilling men blot kigger nysgerrigt indtil vi ser igennem det der er, og således har jeg eksempelvis opdaget at ensomhed ikke er ensomhed som vi tror, men rent faktisk er ensomheden når vi stopper med at flygte fra den et sæde for den største forbundethed vi kan tænke os. En sådan erfaring kan vi ikke få fra hukommelsen eller det vi allerede har lært eller er blevet programmeret til, en sådan indsigt kan kun komme ved at mobilisere al opmærksomhed i nuet og glemme alt det "vi ved", hvorved nuet åbner sig. Så når nogen siger noget vi ikke bryder os om at høre på, så er det måske netop her at vi kan lytte, se og iagtage uden fordomme, og dermed måske se noget nyt i nuet, noget vi ikke har lært på forhånd. Jeg fornemmer eller tolker at Martinus ville have smilet til alle udtalelser og også til 911, da alt er såre godt. Personligt er jeg ikke nået så langt at jeg oprigtigt kan glædes over 911 hvis det er sandt at denne hændelse er et udtryk for bevidst planlægning fra de personer der skulle lede og beskytte de mennesker der har valgt dem. Hvis alt dette er en illusion, så er det efter min mening uanset holdninger noget der fortjener at blive set på uden fordomme fordi ellers finder vi kun det vi allerede har besluttet vi ved, nemlig den valgte sandhed. Mange hilsner Erick

Lagt op : 10/03/2010 01:54
(@Anonym)

Glem ikke 119 for 119. Krystalnatten.

9. November.

Lagt op : 10/03/2010 10:00
(@Anonym)
Topic starter

Algotezza wrote:

9. November.

Ja det er interessant hvordan de lægger det hele åbent frem så alle kan se det hvis de har lyst.

Lagt op : 10/03/2010 10:23
(@Anonym)

Erick Marcus Jensen wrote:
Jeg er helt ny på forummet her, og dykker ned i jeres dialog omkring 911. Jeg hæfter mig ved at du synes det er uhyre egoistisk at pådutte andre sine interesser for noget der ikke hører hjemme her i forummet. En sådan tilkendegivelse overrasker mig umiddelbart her på Martinus forum.

Hej Erick

Velkommen til forummet! Du kan læse mere om forummet her:

Netikette og regler for indlæg på Martinus Forum
FAQ - ofte stillede spørgsmål

Hvis du undrer dig over mit svar til Lars1 i denne tråd, så er det måske, fordi du ikke kender baggrunden. Den udspringer af en lang meningsudveksling om relevansen af hundredevis af indlæg og links om konspirationsteorier. Min opfordring til Lars1 er skam ganske venligt ment.

Det er vigtigt at skelne mellem Martinus Forum og livet. Livet har som beskrevet i Martinus' analyser plads til alt, og der er pr. definition absolut intet uden for livet. Martinus Forum er derimod et internetsite, der er dedikeret til samtaler og spørgsmål om Martinus' kosmologi. Deri ligger en ikke uvæsentlig forskel, som er værd at bide mærke i.

Martinus' analyser taler for fred, åbenhed og frihed som idealer, som de fleste af os herinde nærer et brændende ønske om at kunne efterleve. Men de forklarer samtidig, at det i en ufuldkommen verden (og i et ufuldkomment internetforum) ikke altid er det mest kærlige at give plads til alting overalt og hele tiden. Slet ikke faktisk. Det mest kærlige er derimod at vælge det mindste af to onder. Dette kan være svært at acceptere for alle, men det ændrer jo ikke ved, at det er sådan, det forholder sig.

Jeg håber ikke, at du er blevet skræmt helt væk af denne tråd. Hvis du er mere interesseret i Martinus' verdensbillede end konspirationsteorier, kan jeg varmt anbefale dig at læse løs i de mange tråde, der i modsætning til en stor del af denne tråd faktisk er relevante for Martinus Forum og dets brugere. God skrive- og læselyst!

Venlig hilsen
Petersh

Lagt op : 10/03/2010 16:05
(@Anonym)

Algotezza wrote:

9. November.

Hej Algotezza

Den troede jeg, at vi fik afmystificeret tidligere i denne tråd (for et par år siden):

https://www.martinusforum.dk/forum/kosmologien-generelt/911-2065/msg22321/#msg22321

vh. Petersh :)

Lagt op : 10/03/2010 16:10
Side 8 / 11

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: