MartinusForumDk

Notifications
Clear all

25.000 indlæg!

36 Indlæg
11 Brugere
0 Reactions
3,305 Set ialt
(@Anonym)
Topic starter

[#2409]

https://www.martinusforum.dk/da/martinus-forum/martinus-forum-runder-25000-indlaeg.html

Hvad kan man vinde, hvis man skriver indlæg nr. 50.000? ;D

vh.Petersh

Lagt op : 25/02/2010 18:42
(@Anonym)

Hej Petersh

Har du i opgørelsen trukket alle de indlæg fra som ikke har noget med de kosmiske analyser at gøre ;)

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 25/02/2010 19:21
(@Anonym)
Topic starter

Lars1 wrote:
Har du i opgørelsen trukket alle de indlæg fra som ikke har noget med de kosmiske analyser at gøre ;)

Ja, dine indlæg er selvfølgelig alle trukket fra i regnestykket.
Ellers ville det jo være uhæderlig journalistik...  ;D

I sjov,
Petersh

Lagt op : 25/02/2010 19:44
(@Anonym)

En ting har undret mig på det seneste...har bemærket at de fleste, der skriver herinde er mænd. Ved ikke om det er generelt for forummet som sådan; men studsede lige over det.

KH
Eva

Lagt op : 25/02/2010 20:06
(@kenneth_ibsen)
Medlem Admin

Eva S. wrote:
En ting har undret mig på det seneste...har bemærket at de fleste, der skriver herinde er mænd. Ved ikke om det er generelt for forummet som sådan; men studsede lige over det.

KH
Eva

Hej Eva

Har også tænkt over hvad det mon er der gør, at der stort set kun er mænd herinde....tiltaler stilen mon ikke kvinder ? Har set på andre forums (der omhandler andre ting end kosmologien) at kvinder sagtens kan være aktive på forums....ikke mindst facebook. Har du et bud på hvad det er kvinder synes om på et forum ?  Jeg kan ikke rigtig gennemskue det :)

kh.
Kenneth

Lagt op : 25/02/2010 20:26
(@Anonym)
Topic starter

Eva S. wrote:

Godt spørgsmål, Eva S, ikke mindst når man kigger på Martinus Forums facebookside, hvor der faktisk er en klar overvægt af kvinder, nemlig hele 58 procent!

vh. Petersh ???

Lagt op : 25/02/2010 20:33
(@Oscar)
Medlem

Ja, flere kvinner er bra! Vi har en del faste kvindelige skribenter her inde men la det gjerne bli flere. Vi mænd har meget at lære fra det kvindelige perspektivet.

25.000 indlæg! Det er supert. Det er en skatt af information på dette forum.

Jeg har vært her nå i drøyt et år og det har vært en enorm, enorm berigelse for meg. Så tak til jer som står bag forumet for alt arbejde som legges ned. Og tak til alle skribenter. Tak for indsikt, information og humor!

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 25/02/2010 20:44
(@Anonym)

Kenneth Ibsen wrote:
Har også tænkt over hvad det mon er der gør, at der stort set kun er mænd herinde....tiltaler stilen mon ikke kvinder ? Har set på andre forums (der omhandler andre ting end kosmologien) at kvinder sagtens kan være aktive på forums....ikke mindst facebook. Har du et bud på hvad det er kvinder synes om på et forum ?  Jeg kan ikke rigtig gennemskue det :)

kh.
Kenneth

Ja, så må jeg jo spørge mig selv, hvis jeg skal forsøge med et svar  :)
...umiddelbart blev jeg selv lidt 'afskrækket' i begyndelsen jeg var herinde, pga. de retningslinier som er for forummet mht. at det primært handler om analyserne. Og jeg tror det måske er dette som holder en del kvinder væk herindefra.
Jeg synes selv at jeg lærer en masse om kosmologien, takket være at forummet fungerer sådan - og kan godt lide seriøsiteten i det.

Ang. de 25.000 indlæg ...det er muligt at det står et eller andet sted....men hvor længe har forummet egentlig eksisteret ?

KH
Eva

Lagt op : 25/02/2010 20:54
 cai
(@cai)
Medlem

Hej Eva
Jeg mener forummet startede midt 2003...Var selv med fra efteråret første gang.
Apropo emnet : Så er "Han til hende "ratioen her på Martinusforum 2,2:1... 😮 ;D

Lagt op : 25/02/2010 21:08
(@Anonym)
Topic starter

Eva S. wrote:
det er muligt at det står et eller andet sted....men hvor længe har forummet egentlig eksisteret ?

Hej Eva S.

Ja, det gør det da. Her kan du læse mere om Martinus Forum: FAQ

vh. Petersh :)

Lagt op : 25/02/2010 21:18
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

Hejsa,

Forummet startede 1. april 2003 :)

Vi har måtte sætte nogle retningslinjer op for forummet for at kunne holde nogenlunde styr og retning på tingene. Sådanne retningslinjer har det desværre med at blive en kende firkantede. Jeg synes dog at der er meget højt til loftet på forummet, men det er min vurdering :)

Vi er meget interesseret i at høre hvad folk mener og tænker om forummet. Specielt hvorfor nogle folk ikke skriver så meget eller slet ikke. Nogle af os har talt om at undersøge hvad der står i vejen for at nogle ikke skriver så meget. Det kunne være tekniske problemer, stemningen, reglerne, etc. Vi har ikke fået gjort noget ved det endnu. Måske er det her begyndelsen på den proces :)

mkh
Lasse

Lagt op : 25/02/2010 22:52
(@Anonym)

Hej Lasse

Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på den afstemning jeg startede for at finde ud af om folk her på forummet selv ville invitere Avatar tilbage, hvis det var op til dem - og så ledte jeg efter den tråd, som dengang blev låst.

Jeg synes ikke jeg kan finde den - er den blevet slettet?

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 25/02/2010 23:28
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

Lars1 wrote:
Jeg synes ikke jeg kan finde den - er den blevet slettet?

Ja

Lagt op : 26/02/2010 00:06
(@Anonym)

Lasse wrote:
Vi er meget interesseret i at høre hvad folk mener og tænker om forummet. Specielt hvorfor nogle folk ikke skriver så meget eller slet ikke. Nogle af os har talt om at undersøge hvad der står i vejen for at nogle ikke skriver så meget. Det kunne være tekniske problemer, stemningen, reglerne, etc. Vi har ikke fået gjort noget ved det endnu. Måske er det her begyndelsen på den proces :)

Hej Lasse

Mit gæt er at det skyldes den manglende tolerance for folks forskelligheder som jeg synes der udtrykkes på forummet. Jeg kender flere som vælger ikke at skrive herinde, da det er for krævende at blive angrebet for sine synspunkter eller blive talt ned til hvis man ikke har læst hele DTT 100 gange. Og nogle af disse mennesker vil jeg betegne som overordentlig næstekærlige og nogle som kunne bidrage positivt til forummet.

Det vigtigste er at vi er venner. Noget som man kunne gøre mere for at fremhæve.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 26/02/2010 00:21
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

Hej Lars,

Lars1 wrote:
Lasse wrote:

Hej Lasse

Mit gæt er at det skyldes den manglende tolerance for folks forskelligheder som jeg synes der udtrykkes på forummet. Jeg kender flere som vælger ikke at skrive herinde, da det er for krævende at blive angrebet for sine synspunkter eller blive talt ned til hvis man ikke har læst hele DTT 100 gange. Og nogle af disse mennesker vil jeg betegne som overordentlig næstekærlige og nogle som kunne bidrage positivt til forummet.

Det vigtigste er at vi er venner. Noget som man kunne gøre mere for at fremhæve.

Med kærlighed

Lars

Tak for input.

Der er en pointe omkring at det kan virke demotiverende for folk at blive henvist til "først læse bøgerne før de kan udtale sig". Samtidigt må man også sige at der er blevet skrevet en del i Martinus navn her på forummet som han ikke har givet udtryk for og det skal der også være plads til at reagere på. Det er en balanceagt både for dem som retter andre og dem som bliver rettet. Det kan være svært at se indad i begge tilfælde.

Enig i at det vigtigste er at vi er venner. Det kræver gensidig respekt. Den respekt kan vi alle arbejde på at højne.

mkh
Lasse

Lagt op : 26/02/2010 00:33
(@Anonym)

Lasse wrote:
Der er en pointe omkring at det kan virke demotiverende for folk at blive henvist til "først læse bøgerne før de kan udtale sig". Samtidigt må man også sige at der er blevet skrevet en del i Martinus navn her på forummet som han ikke har givet udtryk for og det skal der også være plads til at reagere på. Det er en balanceagt både for dem som retter andre og dem som bliver rettet. Det kan være svært at se indad i begge tilfælde.

Udgangspunktet synes jeg bør være at det er vigtigst at vi er venner. Det er tydeligt - for mig i det mindste - at selv blandt dem der har læst DTT grundigt og flere gange, kan der være meget forskellige opfattelser af hvordan det skal forstås, så derfor mener jeg ikke at enighed bør være et mål for forummet.

Hvis man mener at nogen skriver noget som Martinus aldrig har sagt, så er det helt naturligt og ønskeligt at man nævner dette, men igen kun under den forudsætning at det vigtigste er at vi er venner.

Det kan man så ikke forlange at alle magter eller evner altid og det skal man heller ikke. Det man kan gøre efter min vurdering er at fremhæve igen og igen at det vigtigste er at vi er venner.

Enige bliver vi aldrig - det ville forudsætte enten at hele DTT var usand (vi ville alle være ens) eller at vi udelukker eller udstøder/frastøder alle dem der ikke er enige med os.

Med kærlighed

Lars

Lagt op : 26/02/2010 00:45
(@Anonym)
Topic starter

Er vi da ikke venner?
Kan venner ikke være ærlige over for hinanden?
Kan man ikke udstøde sig selv fra venlige mennesker ved at være på tværs?

Venlig hilsen
Petersh :)

Lagt op : 26/02/2010 20:48
(@Anonym)

Citat petersh:

Kan man ikke udstøde sig selv fra venlige mennesker ved at være på tværs?

Jo det sker da hele tiden. Det at flokken udstøder et individ fordi det ikke kan indordne sig det de andre finde rigtigt.
Det kaldes flok mentalitet.

Vh Thomas

Lagt op : 26/02/2010 21:28
(@Anonym)
Topic starter

Tomasino wrote:
Jo det sker da hele tiden. Det at flokken udstøder et individ fordi det ikke kan indordne sig det de andre finde rigtigt.
Det kaldes flok mentalitet.

Hej Tomasino

Ja, det er rigtigt, at det, du her beskriver, er et udtryk for flokmentalitet - men det er ikke det, jeg snakker om.

Det er jo ikke altid, at det er flokken, der ønsker at udstøde et individ. Det kan være individet, der ønsker at ændre flokken. Hvis individet ikke kan acceptere, at det er en umulig opgave, så sætter vedkommende sig selv udenfor. I sådan et tilfælde kæmper individet mod virkeligheden (eller Guds vilje). En sådan kamp kan eller skal ikke vindes. Og det har intet med uvenlighed at gøre.

Venlig hilsen
Petersh :)

Lagt op : 26/02/2010 22:09
(@Anonym)

Enig.

Vh Thomas

Lagt op : 26/02/2010 22:22
Side 1 / 2

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *