For noget tid siden fandt mg eller var det gm
Fra det svenske forum stk ? Hvor der blev beskrevet.
At der ilobet af de naeste 150 år ville være meget
Almindeligted kosmiske bevidsthed på moderjord.
Kan ikke genfinde det skal bruge det i en anden
Sammenhæng ! Er der nogen her som vil hjælpe
Mig med at finde det
Mvh
Lars
Fra det svenske forum stk ? Hvor der blev beskrevet.
At der ilobet af de naeste 150 år ville være meget
Almindeligted kosmiske bevidsthed på moderjord.
Kan ikke genfinde det skal bruge det i en anden
Sammenhæng ! Er der nogen her som vil hjælpe
Mig med at finde det
Mvh
Lars
Martinus skriver 3000 år 
Kære Lars,
Du har nok overfortolket det en smule, i første omgang bliver det mere almindeligt at folk får kendskab til fænomenet, og hvilken vej det går. Vi er i den første spæde fase, så talmæssigt vil 'De' stadig være få.
Holger
Er der nogle nu der menes af ha kosmisk bevidsthed ?
Jeg tror ikke det, men jeg ved ikke. Kosmiske glimt finnes det hos en del.
Vi som kænner til fenomenet vil nok hurtig kænne igjen nogen som kommer ud i det offentlige med kosmisk bevidsthed.
Det kan tænkes at det blir en fortropp som når dette stadium ganske på likt, om jeg nå skal spekulere fritt. Det er jo ikke så næmt at have kosmisk bevidsthed helt alene.
Kjærlig hilsen
Oscar
Ja, Walter Russell,
er en kosmisk nyfødt, udgav ti bøger, sendte til hundredevis af universiteter, politikere, m.m. samt 300 videnskabsmænd inkl. Einstein, fik ikke et eneste svar.
Men selv idag er det de færreste der forstår ham, fx ing.dk 'Lysets gåde'.
I sin første tid var hans eneste ven, en blind.
Ifølge min forståelse, må han snart være tilbage, og der vil også komme få flere i vor tid, måske en håndfuld halvvejs inde i dette århundrede. Men under alle omstændigheder er de første på vej.
Holger
er en kosmisk nyfødt, udgav ti bøger, sendte til hundredevis af universiteter, politikere, m.m. samt 300 videnskabsmænd inkl. Einstein, fik ikke et eneste svar.
Men selv idag er det de færreste der forstår ham, fx ing.dk 'Lysets gåde'.
I sin første tid var hans eneste ven, en blind.
Ifølge min forståelse, må han snart være tilbage, og der vil også komme få flere i vor tid, måske en håndfuld halvvejs inde i dette århundrede. Men under alle omstændigheder er de første på vej.
Holger
Hvis Walter Russel havde kosmisk bevidsthed, hvorfor var han så ikke vegetar/veganer?
Jeg må indrømme at det er ret fantastisk de mange ting han kunne, og hvordan hans billeder minder utrolig meget om Martinus'!
http://www.walter-russell.de/en/Gemaelde.php
![]()
Det hedder: All things return to their source.

Martinus' evigheds legeme og hvordan alt der bliver sendt ud også kommer tilbage!
Kære Mibro,
For ikke så længe siden, læste Jeg om at W.Russell havde det meget svært ved den særlige aura der udstrålede fra de store slagterier i Chicago, da han var der, han kunne angiveligt føle det på lang afstand. Efter at have set dit indlæg, fandt Jeg ham på nettet på en liste over berømte vegetarer, iøvrigt er Mark Twain der var en af hans få venner, på samme liste.
For ikke så længe siden, læste Jeg om at W.Russell havde det meget svært ved den særlige aura der udstrålede fra de store slagterier i Chicago, da han var der, han kunne angiveligt føle det på lang afstand. Efter at have set dit indlæg, fandt Jeg ham på nettet på en liste over berømte vegetarer, iøvrigt er Mark Twain der var en af hans få venner, på samme liste.
Så han er altså vegetar? Mark Twain, se, han havde humor! Men hvis han har kosmisk bevidsthed, havde han så samme bevidsthed og viden tilgængelig som M havde?
Ja, så absolut, men ikke den samme 100.000-årige erfaring, W.R. er som killingen der først lige skal indstille øjnene.
Spændende læsning men er der nogen som kan finde det
i bøgerne jeg står faktisk og skal bruge det men kan ikke genfinde det
Genfinde det
Mvh
Lars
i bøgerne jeg står faktisk og skal bruge det men kan ikke genfinde det
Hej Lars
Du kan evt. sende mg (eller gm) en personlig besked, hvis de ikke har læst denne tråd. Jeg kan ikke huske, at jeg har set de 150 år nævnt i denne sammenhæng, og en søgning her i forummet giver heller ikke umiddelbart noget resultat.
vh. Petersh 
'Den store fødsel', oprettet (læs started) af Svend, 7 feb 2008
er ikke så god til det med link,
Kærlig hilsen
Dette var ikke til megen hjælp, derfor slettet.
Hvis Jeg husker ret, var det bl.a. i M.s sidste tale, at han nævner at det nu ikke mere er nødvendigt for kosmisk indviede, at inkarnere på andre kloder.
Kærlig hilsen
Ja hvis jeg spørge gm og mg de ved hvor det findes
Og hvis jeg får stk no glemmer jeg det ikke mere så hvis der er nogen
Som ved hvordan man sender det til dem kan de så ikke lige gøre det
Sidder her med en mobil kan ikke lige finde ud af det . :-*
Hej Lars,
jag vet att jag läst eller hört två påståenden:
1) att om 3000 år är majoriteten av jordens mennesker kosmisk bevidste. Detta återkommer i Livets Bog. Jag har LB på pdf och sökar jag på "tusen" kommer bl a följande stycke:
Livets Bog st 248:
"Men om tretusen år kommer jordutvecklingen att ha nått så långt att den stora födelsen fundamentalt kan upplevas på jorden, och då har det riktiga människoriket uppstått inom dess horisontområde. Uttryckt i symbolens språk vill detta alltså säga att jordklotet vid denna tid har nått fram till den stjärna som betecknar den stora födelsen — eller börjat få avsnittet med de gula fälten inom sitt område."
Men jag är säker på att detta omnämns på fler ställen, kanske i småböckerna och i föredrag.
2) Att de första kosmiskt bevidste mennesker kommer om ca 500 år, og att vi då har en "kristuspolitik".
Det framkommer bl a i ett föredrag Martinus höll den 9 augusti 1980 som finns som artikeln "Kristusprincipen", Kosmos 9-10. 2004.
Martinus:
"........Jag räknar med att det finns mycket stor Kristuspolitik i världen om 500 år. Vi är inne i en kolossalt stor förändring av människornas medvetande, och om 3000 år har många uppnått den stora födelsen och gått över till den första delen av det kosmiska planet, där de i årtusenden är med om att skapa kulturer för andra världar........"
"......I framtiden kommer det en ny världspolitik, då man lever efter Kristusprinciperna. Det är man tvungen till när man ska bygga upp denna väldigt förstörda värld, där städerna skjutits sönder och samman och massor av människor är döda. När denna värld ska byggas upp, föds det människor med kristusförmågor och kristusmedvetande, och de farliga krafterna binds och kommer under kontroll.".........
vh
markus
Tak for dit svar Markus det var dog betydelig tættere end 3000
År godt nok for mig for de i ovenstaende tråd som
Jo et ved at gøre sig klar gennem komiske glimt
Glemmer ikke da martinus selv begyndte at få glimt
Og fortalte det til sine med kammerater i hans bofællesskab
Og de bare nærmest grinte ad ham
Dog søger jeg stadig de 150 år men pyt dette rækker
3000 år er også godt nok men da er alle på dette forum
Forlængst kosmiske bevidste bare min analyse
Ha det godt
Mvh
Lars
Hej Lars
Martinus fik ikke kosmiske glimt i denne inkarnation.Det var permanent kosmisk bevidsthed han fik i 1921.Der er en væsentlig forskel... 
Hans kosmiske glimt må stamme fra tidligere inkarnationer.. :
Hej Cai
Jeg kan jo kun gengive hvad jeg har læst
Tror det var i per bruus erindringer det var nu mest den omkring
Hans omgivelsers reaktion jeg havde i tankerne jo første gang gik kristus
Figuren igennem ham. Martinus er faktisk model for
Hvad vi skal gøre og hvad vi bliver udsat for det siger han jo
Selv
Håber alle har haft en god dag det har jeg og nu vil jeg gå
Gå i seng skal tidlig op på job
Mvh
Lars
Det er vel nok så såre godt med lidt komisk bevisdthed i vores tid...