MartinusForumDk

Min eksamensforbere...

Notifications
Clear all

Min eksamensforberedelse 2002

15 Indlæg
8 Brugere
0 Reactions
1,829 Set ialt
(@jostein)
Medlem
Topic starter

[#1486]

http://www.esnips.com/web/gunnartunglandsStuff

Velg 1 2 3 eller 4 side(Best å begynne med 1, da rekkefølgen er gjennomtenktt) 

Trykk på Listen

Vh Jostein  (Gunnar)

Lagt op : 04/03/2008 21:57
(@Anonym)

Hej Gunnar

Jeg tror, at du giver mere, end du tror - jeg glæder mig i hvert fald over at høre dig folde denne fantastiske musik ud i mp3-format. Tak for det!

Venlig hilsen

Petersh

Lagt op : 05/03/2008 15:39
 Tina
(@Tina)
Medlem

Hej Jostein...

Jeg er da vildt imponeret!.. :D

kh Tina :0)

Lagt op : 05/03/2008 21:45
(@kenneth_ibsen)
Medlem Admin

Kære Jostein

Jeg lytter meget til klassisk musik, og jeg er dybt imponeret af det du her spiller. Det lyder virkeligt godt :)

kh.
Kenneth

Lagt op : 06/03/2008 11:46
(@larskrog)
Medlem

Hej Gunnar

Godt at se du er ved at komme igang - hvilke fag var det og hvad var opgave
formuleringen. ?

mvh
lars

Lagt op : 06/03/2008 12:20
(@jostein)
Medlem
Topic starter

Hei  LarsKrog

Dette er som emne sier i 2002, og jeg er på en helt annen plass i livet nå.

Vi valgte fritt , men skulle ha en spredning i tidsepoker, stilarter.

Vh Gunnar

Lagt op : 06/03/2008 17:40
(@jostein)
Medlem
Topic starter

En oversikt

http://gunnar.blogg.no/1205613995_survey.html#comment

Gunnar

Lagt op : 15/03/2008 23:19
(@jostein)
Medlem
Topic starter

Hei
Jeg må innse at jeg har tatt i bruk de mørke kreftene for å forbedre meg musikalsk, riktignok uten evne til å avsløre meg selv mens jeg holdt på.  Det nådde et klimaks med min eksamen før mitt energisystem ikke tålte mere.
Altså: Liker djevelen å spille Bach?
Hva med de som opplever lys når de hører min eksamen(et bedragerisk lys) ? Blir de lurt? Er det farlig å høre min musikk?
Vh Jostein

Lagt op : 01/12/2009 15:38
(@Oscar)
Medlem

Jeg blir rørt, og rolig inn i meg når jeg hører denne musikken  :)

Kjærlig hilsen
Oscar

Lagt op : 01/12/2009 22:35
(@Anonym)

Hej Gunnar

Hvad er sort magi ? ....er det ikke at gøre noget for egoets skyld - for at ophøje sig selv ?
...og dette er jo en læreproces, vi alle som mennesker er igennem, for at finde ud af, at vi ikke får det særlig godt af denne ego-dyrkelse og begynder at vælge den hvide magi i stedet  :)

Men du spiller smukt, så jeg vil mene at det er en blanding af hvidt og sort/lys og mørke - og det er vigtigt at kende sit mørke/sine skyggesider. Få dem alle oplyst. Jo mere oplyst skyggen bliver, desto mindre er vi styret af det - og desto mere kan den hvide magi/sjælens magi tage over  :)

kh
Eva

Lagt op : 03/12/2009 22:07
 Ejby
(@Ejby)
Medlem

Hej Gunnar

Din musik er smuk, bringer glæde og er udtryk for skabende kreativitet. :)

Den er til glæde og velsignelse...hvordan skulle den kunne skade nogen?

Kh. Ejby

Lagt op : 03/12/2009 23:59
(@Anonym)

Jostein wrote:
Hei
Jeg må innse at jeg har tatt i bruk de mørke kreftene for å forbedre meg musikalsk, riktignok uten evne til å avsløre meg selv mens jeg holdt på.  Det nådde et klimaks med min eksamen før mitt energisystem ikke tålte mere.

Hej Jostein

Jeg er overbevist om at det ikke er farligt at høre din musik, som er smuk  :)
Vil du ikke prøve at forklare hvad du mener med at du har brugt sort magi ?  - det er nok ikke så slemt, når det kommer til stykket, andet end lige når man selv 'vågner' og kan se noget man ikke tidligere kunne se.
Det er kun positivt, når man vågner og kan se det, man ikke tidligere kunne se, så i virkeligheden skal du rose dig selv, for dette  :)

kh
Eva

Lagt op : 05/12/2009 19:10
(@jostein)
Medlem
Topic starter

Hei og takk for tilbakemeldingene.
Jeg er vokst opp med svært  mye spenninger i min familie og dermed i min kropp. Jeg opplevde at noen av disse spenningene burde løses opp for å få mer  kontakt med kroppen og musikken.
Jeg gjorde ting som resulterte i en følelse av at kroppen smeltet litt. Jeg manipulerte svært kraftig med de kreftene som er de sterkeste vi har, seksualiteten.( Det er et forferdelig mørkt kapittel og jeg liker ikke å fortelle om det.) Dette gjorde at musikken forbedret seg, uten særlig tanke  på at dette var grusomt farlig.

(I spenningen lærer vi å kjenne en tone. Absolutt gehør er en måte å gjenkjenne en spenning/tone på. På et tidspunkt begynte jeg å kjenne det sterkere det som beveger seg mellom tonene, intervallene.  Jeg så en mulighet til å utvikle det relative gehøret som ikke var så godt utviklet pga mitt absolutte gehør. Jeg brukte 2 synther stemt forskjellig for å hindre fullt ut å bruke det absolutte, og bare trene det relative. Jeg øvde intenst med gode resultater. Men jeg var på full fart utfor stupet.  Når tonene og stemmene smeltet sammen , så var det i mitt tilfelle en kortslutning mellom oppe og nede , venstre og høyre hånd).   

Etterhvert var det det en kraft utenfor meg som tok tak i leggene min og siden har den fortsatt å ødelegge meg(Kundalini). Energiene begynte å bevege seg ustoppelig utenfor kroppen , mens min indre stamme ble tappet for energi.Jeg har mistet kontakten med evnene mine. Jeg kan fortsatt spille  men jeg opplever det bare som mørke.
Hadde jeg fått levd om igjen fra jeg var 20 så ville jeg hatt en skepsis overfor "peak experience"
I Kosmologien snakkes det etter min mening for mye om opplevelse.
I antroposofien er et av målene en sansefri tenkning, altså ikke opplevelse . Et sted hvor man er fri fra det voldsomme trykket fra sansene. Det er klart at tenkningen må være sterk for å kunne stenge sansene ute.
"Sjelen vil det beste, egoet det enkleste
Sjelen søker balanse, egoet søker opplevelse
Sjelen søker opplysning, egoet blendverk"

Jeg har funnet fem ord fra negativt til positivt.
Snylting - nytelse - opplevelse - medlevelse- oppofrelse
Jeg har i hele mitt liv bare vært i de 2-3 første. Da går det galt.
Vh Jostein

Lagt op : 07/12/2009 00:25
(@Anonym)

Hej Gunnar.

"Jeg opplevde at noen av disse spenningene burde løses opp for å få mer  kontakt med kroppen og musikken."

Jamen, det er da præcis hvad personlig udvikling handler om!  :)

Jeg er selv vokset op i et hjem med klaver, og har vist også absolut gehør -i hvert fald i nogle ton-arter. Universet er jo opstået af lyd (AUM) - så at arbejde med musik er meget udviklende. At du har eksperimenteret med tonerne og relativt gehør, er der jo ikke noget forgjort i  - andet end set i bagklogskabens lys. Og selv der er det vanskeligt at se noget negativt i det, set udefra.

Vores legemer har forskellige toner (fysisk- æterisk-/astralt- lavere-og højere mentalt- kausalt-(sjælslegemet) Det vil sige at personligheden har sin egen tone - og sjælen har sin egen tone - monaden (ånden) har sin egen tone. Kender du lidt til teosofi ?

Hvad angår seksualkraften - så er det livskraft - og vi skal alle lære den at kende og forholde os til den - så også den slags 'eksperimenter' er udviklende. Vi er nødt til at kende mørket i os, for at kunne oplyse det  :)

At du har fået åbnet for kundalini - har nok været meningen med dit liv, - sådan er min livsopfattelse/-forståelse i hvert fald. Det er meget hårdt mens det står på, men der er meget hjælp at hente hos den rette, hos en person, som selv har været igennem disse ting. Får du mon nogen hjælp ?

Jeg skriver en privat mail til dig én af dagene (har ikke så meget tid idag).

kh
Eva

Lagt op : 07/12/2009 14:00
(@Anonym)

Har sendt en mail til dig nu ...men er ikke helt dus med mailsystemet her i forummet endnu - så jeg fik ikke gemt en kopi. Håber at du får mailen  :)

Lagt op : 09/12/2009 12:23
Del: