MartinusForumDk

Vær positiv og bliv...

Notifications
Clear all

Vær positiv og bliv 100 år

3 Indlæg
3 Brugere
0 Reactions
916 Set ialt
 Tina
(@Tina)
Medlem
Topic starter

[#691]

Jeg har lige ryddet op i mine skuffer og fandt dette som jeg gerne vil dele med jer:

Quote:
I forbindelse med sin forskning om aldrig har Dr. Suresh Rattan gennem årene fundet otte karakteristika, der kendetegner folk, der bliver over 100 år. De otte punkter kan på en måde opfattes som opskriften på et langt liv:

1. Vær Optimistisk. Se lyst på tingene og hav en positiv holdning til livet.

2. Tilpas dig. Hold ikke stædigt fast i gamle værdier og forsøg at komme hurtigt på fode efter en personlig tragedie.

3. Vær engageret. Brænder man for en sag og giver det, man laver, følelsen af at være kreativ og til gavn, får man et langt liv.

4. Motiver dig selv. Folk, der bliver over 100 år behøver ikke andre til at sætte skub i sig eller opmuntre sig.

5. Elsk dig selv. Er du glad og tilfreds med dig selv – din krop og sjæl, lever du længere.

6. Le. Evnen til at le åbent og hjerteligt og en god portion humoristisk sans karakteriserer også mennesker over 100 år.

7. Nyd. Glæd dig over nydelser som mad, sex, kunst, musik.

8. Vær ikke bange for at være alene. Selv om de er aktive og livlige kan folk over 100 år godt lide at være alene med sig selv og tænke over tingene.

Spørgsmålet er så om man ønsker at blive over 100 år 😮 ;D
kh
Tina :0)

Lagt op : 29/12/2004 23:45
(@Anonym)

Jeg ser mig selv som 1oo årig - - - - - - -
Er det virkelig s å let ?
Overvejende optimistisk. Jo.
Den lille nødvendige egoisme for at overleve. Jo.
For i k k e at blive løbet over ende. Ja.

*

Lagt op : 07/01/2005 19:36
(@Anonym)

Heh, kjekt å bli 100 år sikkert. I Norge er det iallfall slik at den som fyller 100 år, får et brev fra kongen :)
Men jeg har vanskelig for å tro at jeg kommer til å runde 100.

Lagt op : 08/01/2005 14:24

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: