MartinusForumDk

Notifications
Clear all

Kosmos 3-2004

18 Indlæg
6 Brugere
0 Reactions
1,641 Set ialt
(@Anonym)
Topic starter

[#456]

Kære Alle

Den nye kultur, er bare suveræn.... ;)

Jeg bestiller 3 ekstra - at give til oprigtigt interesserede.

I mange år søgte jeg tydelige signaler, de står tydeligt
side 57, under - Fortsættelsen af Kristi mission og
frigivelsen af kosmologien -, en dejlig måde at markere
Martinus´ afrejsedag, på.

P.S. Eventuelt kan side 56, 57 fotokopieres...

Lagt op : 08/03/2004 08:16
(@Anette_S.)
Medlem

carl michael wrote:
Kære Alle

Den nye kultur, er bare suveræn.... ;)

Hej carl michael,

Ja, den artikkel var bare fyldt med inspirerende og tankevækkende ord :D

Og Martinus' svar fra spørgetimen - det var gode og morsomme. Er der virkelig nogle som står med armene i vejret indtil de ikke kan få dem ned igen og med påført selvpineri satser på at forudbetale karma ???

I det hele taget var hele Kosmos i marts rigtig dejlig læsestof.

KH...Anette

Lagt op : 08/03/2004 21:08
(@Anette_S.)
Medlem

I artiklen "Den nye kultur" skriver Martinus, at her i Skandinavien har vi det bedst, det er det bedste sted på jorden, her er vi mest beskyttet, og her kommer impulserne fra de kosmiske verdener...

Hvorfor "fortjener" lige Skandinavien det? Hvorfor er Skandinavien det bedste sted på jorden ???

Og hvorfor skulle lige skandinavierne være de mest modtagelige for impulsen, som han skriver?

KH...Anette

Lagt op : 08/03/2004 21:27
 Tina
(@Tina)
Medlem

Anette S. wrote:
Hvorfor "fortjener" lige Skandinavien det? Hvorfor er Skandinavien det bedste sted på jorden ???

Og hvorfor skulle lige skandinavierne være de mest modtagelige for impulsen, som han skriver?

Hej Anette..

Kan det tænkes, at det er fordi, at netop Skandinavien er den del af kloden, hvor de kosmiske impulser nemmest optages ?

Der må være en del af vores hjerner, der behandler det kosmologiske stof bedst ? og hvis der er det, så må det tilsvarende jo gælde for kloden ???

tænker
Tina :0)

Lagt op : 08/03/2004 22:33
(@Anonym)

Anette S. wrote:
I artiklen "Den nye kultur" skriver Martinus, at her i Skandinavien har vi det bedst, det er det bedste sted på jorden, her er vi mest beskyttet, og her kommer impulserne fra de kosmiske verdener...

KH...Anette

Det kommer som en overraskelse for mig. Ser ikke at det er fra Skandinavien impulserne kommer fra ??? Som lande betragtet kan det måske passe, lille forskel på rig og fattig, befolkningen udgør en homogen masse, veludbygget velfærdsstat etc.

Ellers er vi temmelig konsevative sammenlignet med lande som USA, Australien og England. Skandinavien minder om Canada og Newzealand

Måske er vi så de eneste der praktiserer ideologierne, eller snarere gør ord til handling?

Det fremgår ikke af statistikerne at vi skulle være specilet privilegerede udover at ligge i den gode ende

MVH Esben

Lagt op : 08/03/2004 22:39
(@Anette_S.)
Medlem

Esben wrote:
Det kommer som en overraskelse for mig. Ser ikke at det er fra Skandinavien impulserne kommer fra ???

Hej Esben,

Ja sætningen kan godt læses sådan (det er også fra et mundtligt foredrag), men det menes selvfølgelig omvendt ;): fra de kosmiske verdener kommer impulserne her. Det er ordet "kommer" som driller - der menes jo 'ankommer' eller 'rammer' eller 'modtages' ... eller noget i den stil :P

Han skriver et andet sted, at der fra mælkevejssystemet udsendes en kosmisk stråle som rammer lige ned i Skandinavien 8)

KH...Anette

Lagt op : 08/03/2004 23:17
(@Anette_S.)
Medlem

Tina Pedersen wrote:
Kan det tænkes, at det er fordi, at netop Skandinavien er den del af kloden, hvor de kosmiske impulser nemmest optages ?

Der må være en del af vores hjerner, der behandler det kosmologiske stof bedst ? og hvis der er det, så må det tilsvarende jo gælde for kloden ???

Hej Tina,

Hmmm, ja jeg kan heller ikke helt greje hvorfor. :P For at være modtagelig for den nye verdensimpuls skal man jo til dels være mæt af den gamle. Og vi er vel egentlig heller ikke særlig kirke-tro længere? Men for at kunne modtage disse åndelige facitter skal man jo også have nogenlunde balance mellem følelse og intelligens.. har skandinavierne det mere end andre lande omkring os? Jeg synes ikke det ser sådan ud umiddelbart!

Måske var Martinus bare i et forrygende humør den dag, da han sagde at Skandinavien var det bedste sted på jorden ;D

KH...Anette

Lagt op : 08/03/2004 23:33
(@Anonym)
Topic starter

Måske var Martinus bare i et forrygende humør den dag, da han sagde at Skandinavien var det bedste sted på jorden ;D

KH...Anette

Quote:

Kære Anette

Personligt, har jeg Danmark som det bedste sted, men
Sverige er andenfavoritten... ;)

Jo, det føles trygt her, jeg har for længst været på sidste
udenlandsrejse. 8)

Hvad skulle vi have gjort, hvis nu Martinus f.ex. var
født i Tasmanien..... ???

Nej, det kunne kun være her, synes jeg, der er en
dejlig human materialisme. :D

Lagt op : 09/03/2004 08:13
(@Anonym)

carl michael wrote:

KH...Anette

Quote:

Kære Anette

Personligt, har jeg Danmark som det bedste sted, men
Sverige er andenfavoritten... ;)

Jo, det føles trygt her, jeg har for længst været på sidste
udenlandsrejse. 8)

Hvad skulle vi have gjort, hvis nu Martinus f.ex. var
født i Tasmanien..... ???

Nej, det kunne kun være her, synes jeg, der er en
dejlig human materialisme. :D

Mon indvandrene har det sådan?

Lagt op : 09/03/2004 10:16
(@Anonym)

Anette S. wrote:
Esben wrote:
Det kommer som en overraskelse for mig. Ser ikke at det er fra Skandinavien impulserne kommer fra ???

Hej Esben,

Ja sætningen kan godt læses sådan (det er også fra et mundtligt foredrag), men det menes selvfølgelig omvendt ;): fra de kosmiske verdener kommer impulserne her. Det er ordet "kommer" som driller - der menes jo 'ankommer' eller 'rammer' eller 'modtages' ... eller noget i den stil :P

Han skriver et andet sted, at der fra mælkevejssystemet udsendes en kosmisk stråle som rammer lige ned i Skandinavien 8)

KH...Anette

Ja naturligvis, men jeg synes ikke Skandinavien er foran når det gælder de nye impulser

Lagt op : 09/03/2004 10:19
(@Anonym)

Man kan forestille impulserne som vanddråber og hvis man tænker sig jorden dækket af vand der ikke er lige fortætttet over det hele, er de mest modtagelige steder dem hvor vandet er mest tyndtflydende. Der vil vand-ringene dråberne forårsager brede sig hurtigere og have de mest gennemgribende ændringer ;D

Lagt op : 09/03/2004 10:40
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

Årsagen til at Danmark er så godt beskriver Martinus som :

Fordi Danskerne er så ligeglade og tumpet med alt så de ænser intet (næsten) og Martinus derfor kunne få ro til at skrive alt det han skulle skrive.

Jeg har vist smurt lidt på ;D

VH
ASC

Lagt op : 09/03/2004 16:11
(@Anette_S.)
Medlem

Esben wrote:
Mon indvandrene har det sådan?

Hej Esben,

Ja, det var bla. også sådan noget jeg tænkte på :-

Et godt billede det med dråberne og ringene i vandet :D

Asc, du har også lidt ret - for Martinus skriver netop et sted at I Danmark kunne han få ro til at skrive sine værker og slippe nogenlunde for personlig opmærksomhed. Jeg ved ikke om skandinavierne er tumbet, men der skal meget til at vi forfalder til helte-dyrkelse eller bliver imponeret ;D Vi er på mange måder nok også mere individualister end "flokdyr" - og flokdyrmentalitet hører dyreriget til. ::)

KH...Anette

Lagt op : 09/03/2004 20:49
(@Eirik)
Medlem

Anette S. wrote:

KH...Anette

Tror det kan ha noe med klodens åndelig struktur å gjøre, den har sikkert som menneske diverse koblinger mellom åndelige legemer og fysiske kropp. Mulig skandinavien er et åndelig område som kloden bruker mye nå og kan motta noen nye impulser.

Lagt op : 10/03/2004 08:05
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

> Hvorfor "fortjener" lige Skandinavien det? Hvorfor er Skandinavien det bedste sted på jorden ???

> Og hvorfor skulle lige skandinavierne være de mest modtagelige for impulsen, som han skriver?

Som jeg har forstået det, er det fordi de mennesker, som nu lever i Skandinavien, i deres nuværende eller tidligere liv har oplevet så meget ubehagelig karma som følge af deres tidligere adfærd (læs: selviskhed), at de nu i højere grad end resten af klodens befolkning ikke kan nænne at være helt så ubehagelige overfor deres næste, som mennesker, som stadig har en stor del af deres karma til gode, kan være... :)

Med kærlig hilsen
Hans

Lagt op : 12/03/2004 21:50
lasse
(@lasse)
Bruger Admin

Quote:
Hvorfor "fortjener" lige Skandinavien det? Hvorfor er Skandinavien det bedste sted på jorden

Som Hans Paulin säger har människorna i skandinavien gått igenom så mycket lidande att humaniteten har kunnat utvecklas.
Jag läste en gång att de av världens länder som utkämpat flest krig, är faktiskt Danmark och Sverige, som bekrigat hinanden 44 gånger, om jag minns rätt.
Jag tror det var en danskfödd forskare som lever i Kanada, som gjord undersökningen.
Hej

Lagt op : 13/03/2004 21:09
(@Anette_S.)
Medlem

Nero wrote:
Jag läste en gång att de av världens länder som utkämpat flest krig, är faktiskt Danmark och Sverige, som bekrigat hinanden 44 gånger, om jag minns rätt.

Hej Nero,

Det var en interessant oplysning og ville være en logisk forklaring på, at vi måske er mere mætte af krige end andre steder. Og dog, for nogle i Danmark har vist ikke fået nok endnu - tænker her på deltagelsen i Irak-krigen. Pinligt og ikke noget man som dansker er stolt af. :-[

Jeg kan ikke lade være med at tænke på princippet om at man kun er beskyttet mod det, man selv ikke kan nænne at gøre mod andre :P Vi må således ifølge de kosmiske love få noget karma igen for den handling!

KH...Anette

Lagt op : 13/03/2004 23:31
(@Anonym)
Topic starter

Anette S. wrote:

Hej Nero,

Det var en interessant oplysning og ville være en logisk forklaring på, at vi måske er mere mætte af krige end andre steder. Og dog, for nogle i Danmark har vist ikke fået nok endnu - tænker her på deltagelsen i Irak-krigen. Pinligt og ikke noget man som dansker er stolt af. :-[

Jeg kan ikke lade være med at tænke på princippet om at man kun er beskyttet mod det, man selv ikke kan nænne at gøre mod andre :P Vi må således ifølge de kosmiske love få noget karma igen for den handling!

KH...Anette

Hej Nero og Anette

Utroligt som fjendskab er vendt til oprigtigt kærlighed
overfor Broderlandet, lidelsernes logik ses, tydeligt. :)

Ang. Irak-krigen, jeg beundrer det mod, hvorudfra
mange er der, og føler at de gør en god sags
tjeneste... :- :'(

Men et internationalt politi er nødvendigt p.t., FN ikke
USA skulle være gået ind i Irak. ;)

Det er jo urealistisk at FN p.t. ville kunne klare den
opgave, så derfor fornemmer jeg også på Kofi Annan,
at han har forliget sig med USA´ rolle p.t. :-[ :-

Så derfor er Danmark og andre, med til at yde FN
fredsarbejde... ???

Krig er ikke godt på dette udviklingsstadie, men nok
nødvendigt en tid endnu... :-