MartinusForumDk

Del:
Notifications
Clear all

CNN 911 udsendelse

5 Indlæg
4 Brugere
0 Likes
1,105 Set ialt
lasse
(@lasse)
Bruger Admin
Topic starter

Jeg så en youtube video den anden dag med CNN's live udsendelse fra d. 11 september 2001. Det er ret vildt så meget der sker på den halvanden time. Jeg er ret imponerede over rapporterne. De er virkelig påpasselige med ikke at skrue en steming op. Det virker på mig som om det først rigtigt går op for dem hvad der er sket, da det andet tårn styrter sammen.

Jeg synes at det er svært at sige hvad 11. september betyder når man tager Martinus brillerne på. Det har nok i en periode gjort det lettere for nogle at gøre verden op i de gode og de onde. Det har så vist sig at de gode måske ikke var helt så gode når det kom til stykket (vi mangler stadig nogle masseødelæggelsesvåben i Irak). Jeg synes det er svært at se hvad den store plan med det hele er.

http://www.youtube.com/watch?v=rsIWPPw-JzU

Lagt op : 02/09/2013 23:31
(@larskrog)
Medlem

Lasse jeg har snart set så mange
Af de udsendelser og prøver at
Tage martinus briller pÅ,. Jeg ser
Det som wake up profilering betaler
Sig ikke, men rationalisering betaler
Sig i og med den frigiver studie dage
Til åndsforskningen.

Lagt op : 05/09/2013 03:40
lasse
(@lasse)
Bruger Admin
Topic starter

Hej Lars,

Jeg synes CNN er interessant fordi det ikke er en dokumentar. Det var faktisk sådan at det blev vist i fjernsynet.

Jeg synes at vi har vænnet os til en "ny" verden siden den gang. De store sikkerhedstjek i lufthavne er blevet hverdag, overvågning i lange baner, folk der hurtigt bliver gjort til terrorister (det nye ord for ond eller fjende), osv.

Det øjeblik, der er i videoen, hvor det andet tårn styrter, der fornemmet man at det går op for journalisterne at det ikke er en hverdags-ting de er vidne til. De bliver ramt af en meget sigende tavshed. De er i en situation som umiddelbart er svært at forstå. Ikke mindst følgerne af den.

Lagt op : 05/09/2013 21:47
(@Svend)
Medlem

Hej Lasse.

Det har nok i en periode gjort det lettere for nogle at gøre verden op i de gode og de onde

Her har vi nok sagen i en nøddeskal. Der skal til stadighed være nogle konflikter i verden, der kan lære os hvad vi skal gøre eller ikke skal gøre i disse konflikter.

Mon ikke alle konflikter bunder i, at man selv føler, at man repræsenterer det gode, mens modstanderen eller fjenden repræsenterer det onde. Men modstanderen har jo samme opfattelse, fjenden føler selv, at han er det gode, mens jeg er det onde. Diego Maradona udtalte til et VM i fodbold, hvor han havde scoret mål med hånden, at det var "Guds hånd" han havde scoret målet med. Mon modstanderen også mener, at det var Guds hånd der var indblandet?

Martinus udtaler et sted, at så længe en historie har både gode og onde mennesker i sig, så er historien ikke færdig. Set i evighedens perspektiv findes absolut gode og onde væsener ikke. Men så længe vi selv gør verden op i gode og onde væsener, så er vi ikke selv færdige. Som Jesus sagde: "Den der er ren kan kaste den første sten". Jeg tror vi kan bruge konflikterne til at undgå at se hinanden som gode og onde, men i stedet søge at lade være med at bidrage til at konflikter opstår eller vedligeholdes.
Og så længe vi tager part i konflikten ved at dele en konflikt op i onde og gode, så længe er vi med til at vedligeholde konflikten.

Lagt op : 05/09/2013 23:18
(@denhou)
Medlem

Hej Lasse,
jeg tror desværre ikke at vi har set det sidste , som jeg tidligere har nævnt har jeg en grim fornemmelse for hvad det såkaldte Arabiske Forår vil føre til , jeg frygter at islamiske fraktioner vil tage magten i nogle af de " befriede " lande , altså at man indfører Sharia lovgivning hvilket i hvert fald ikke er et fremskridt , og hvad i alverden har man så opnået , så vidt jeg husker gik man ind i Afghanistan på grund af Taliban der jo som bekendt er religiøse fundamentalister der forbød piger at gå i skole , som syntes det er i orden at stene kvinder som har været utro , eller at kaste syre i ansigtet på unge piger der helt naturligt ønsker at blive klogere .
Med andre ord , det virker som om at absolut ingen bekymrer sig om denne side af sagen .

Lagt op : 06/09/2013 10:59

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: