År 2012 skulle blive året hvor der sker store forandringer,
lige fra mennesket får ophøjet deres bevidsthed, til verdens undergang.
Har M nævnt noget om dette ?
Ikke mig bekendt.
Vh Thomas
Hej Steen
Martinus har ikke skrevet noget om året 2012, såvidt jeg ved.
Ikke så merkverdig måske, for på Martinus tid var fenomenet 2012 ganske så ukænd. Jeg ved ikke hvilke årstall som har vært på forslag men det er mange i forrige århundre. Da var det kristne samfund som hadde "enrett" på årstall og endetidsprofetier. Så kom George Orwell og 1984 hvor endetid blev allemandseie. Så kom år 2000, og nå er endetidsprofetierne overtatt av New Age med 2012. Slik går udviklingen fremover. 
Det er en 2012-forsker (John Major Jenkins) som mener at Maya-kalenderen ble timet sådan at man forutså at solen står i melkevejens centrum i vintersolverv rundt 2012 over Mayatemplet. Det skjer ikke på en dag, men i en tidsperiode som startet ca 1980 og som afsluttes ca 2030. Solen er en liten prik sammenlignet med melkevejens centrum så den passeringen gøres ikke på en dag. 2012 er således kun en tænkt midtpunkt. Han mener også at det sker en stor bevidsthedsutvikling hos menneskeheden basered på dette fenomen. Og det sidste kan vi jo se skjer. Men om det har sammenheng med melkevej-fenomenet kan man jo ikke vide sikkert. Det interessante i sammenhengen er at Martinus faktisk skriver om en impuls som kommer fra melkevejens centrum (men i årene rundt 1900, 1920, 1980 - cirka).
Kjærlig hilsen
Oscar
Jeg har læst om det, fra begge sider, og jeg mener at det er overtro. http://www.youtube.com/watch?v=YUhEigdFFyI kan man høre Nasas svar
meget interessant hehe.
Ja, jeg synes han Nasa-manden sammenfatter det hele veldig bra.
Han har en fejl og det er at han sier det er alignment (på linje) hvert år den 21. des. Ja, i vår levetid er det rigtig. Men det er ikke alltid sådan. Det skjer med en 26.000 år syklus fordi jorden wobler rundt sin akse. Og hele pointet til Maya-forskeren er at vi nå er i slutten av denne syklus.
Kjærlig hilsen
Oscar
Man gör PR for verdens undergang med jävne mellemrum...
Men... Verden går vel under hver gang et menneske dör? Dets oplevelse af verden ophör... og en ny verden/ billede af den skabes i det näste liv...
Martinus har ikke beskæftiget sig med forusigelser på den måde som Nostradamus gjorde.
mvh A
Spændende