MartinusForumDk

Del:
Notifications
Clear all

Nytår 2013

18 Indlæg
6 Brugere
0 Likes
1,988 Set ialt
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Jeg regner med at skulle fejre nytår med fest og alkohol. Danse, grine og tale med mange mennesker.
Er det ok?
Er det slemt at drikke alkohol? Det gjorde Martinus ikke, men hvorfor?
Man får jo også koffein når man drikker cafe og cola.
Skal man helst undgå stimulanser i sit liv?
Hvor er grænsen? For man kan jo også blive påvirket af en god madret.

 
Lagt op : 14/11/2012 23:07
(@Pondus)
Indlæg: 272
Medlem
 

Lyt til dig selv og alt med måde!

Når dette er sagt er der ingen tvivl om at der er mange ting der er usunde for os og her er det måske vigtigt at sortere efterhånden som vi selv føler for det, blandt andet ved at opsøge konkret viden om tingenes tilstand og sammensætning.

At sammenligne sig selv med Martinus vil være noget vanskeligt al den stund Martinus var speciel og havde valgt en inkarnation med et helt kontant formål som krævede en stor afholdenhed på mange områder og dermed også evnen til at holde målet for øje, det var det han skulle og det var det han gjorde!

Langt de fleste andre mennesker har en karma og en dharma med i rygsækken, derudover har vi valgt en udvikling af forskellige sider af vor personlighed, vort ego, vore familie-relationer og flere andre faktorer, dette gør at kun vi selv har muligheden for at vælge og udstikke vor vej og måden vi går denne spiralformede vej.

På en del af vejen vil kosten være meget vigtig for os, er gulerødderne skrællet den rette vej? og på en anden vej vil andre aspekter komme ind i billedet og for eksempel kosten vil føles mindre vigtig.

Det vigtigeste er hvad tanker og følelser du sender ind i dit "univers", Stof følger tanke.

Via bøn kan man bede om kun at måtte optage det der gavner en og ens univers, bed om at det du ikke har brug for må blive velsignet og sendt tilbage til de elementær verdener hvor de kommer fra!

Kh.Erik

 
Lagt op : 16/11/2012 13:17
lasse
(@lasse)
Indlæg: 7650
Bruger Admin
 

Enig med Pondus. Lyt til dig selv.

 
Lagt op : 16/11/2012 19:58
(@Svend)
Indlæg: 1448
Medlem
 

Hej Wandy.

Martinus har skrevet en hel del om det vi indtager. Det vil nok føre for vidt at begynde at skrive om emnet her. Martinus fordømmer ikke noget, men han beskriver konsekvenserne, og så kan vi hver især træffe vore egne valg. Du nævner for eksempel alkohol. Vi kommer nok ikke uden om, at alkohol er en gift for kroppen, men der er forskel på, hvordan vi hver især tåler alkohol.

Som det allerede er beskrevet, så er det vigtigt at være i kontakt med sig selv i det man gør. Vi er som mennesker meget forskellige, og det der er godt for nogen kan være skadeligt for andre.

Efterhånden som vi udvikler os gennem de enkelte liv, vil vi få brug for at indtage andre ting for at have det godt - det vi indtager følger derfor et sult/mættelseskredsløb, som i øvrigt gælder for alt i tilværelsen. Det der er gavnligt for os i dag, vil efterhånden bliver mindre og mindre nødvendigt, og til sidst vil det blive som gift for os.

Du må mærke efter i din egen psyke og på din egen krop, hvad der føles rigtigt og gavnligt for dig.

 
Lagt op : 16/11/2012 23:19
(@lucifer)
Indlæg: 779
Medlem
 

hej wandy

jeg kan anbefalde martinus foredrag sjælelig underernæring

http://shop.martinus.dk/da/danske-boeger-9/foredrag-paa-cd-14/cd-3-sjaelelig-underernaering-149.html

vh lu

 
Lagt op : 17/11/2012 08:24
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Mange tak for de fine svar. Jeg ved det egentig godt når jeg læser dem. Men tænker at det er ok og fint at drikke når vi alle gør det, til en fest og jeg har det da hyggeligt med de andre.
Men et eller andet sted ved jeg at det er skidt, ved ikke helt hvordan jeg skal overbevise mig selv om at jeg ikke skal.
Tænker også at det stopper ens udvikling i en periode.
Hvad jeg frygter ved ikke at drikke alkohol ved en fest er: At jeg bliver kedelig, ikke er så sjov, ikke er spontan og giver spændende oplevelser.

 
Lagt op : 18/11/2012 21:22
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Hvad skal man gøre for at holde sig på Mqartinus vej?
Jeg vælger altid hvad der er godt nu og her.
Jeg har faktisk et problem som jeg gerne vil af med, så fik jeg det sagt.
Er der et ord, setning der kan gøre forskel?

 
Lagt op : 18/11/2012 22:01
(@Pondus)
Indlæg: 272
Medlem
 

Som jeg oplever det er det ikke Martinus vej du skal gå, du kunne gå din egen vej og betragte Martinus som et fyrtårn, et mål om du vil.
Jeg skrev tidligere, at du selv bestemmer hvad du sender ind i dine forskellige universer, så hvad er værst, et par glas vin en enkelt dag eller en konstant dårlig samvittighed og angst for at handle forkert?

Stof følger tanke....

Kh.Erik

 
Lagt op : 18/11/2012 23:14
lasse
(@lasse)
Indlæg: 7650
Bruger Admin
 

Hej Wandy,

Martinus taler om at bruge bønnen som hjælp. Måske det kunne hjælpe. "Bønnes Mysterium" er godt sted at starte, hvis du ikke allerede har været der.

kh
Lasse

 
Lagt op : 19/11/2012 17:12
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Hej Lasse.

"Bønnes Mysterium" må jeg få læst.
Er det sådan at man starter med Fadervor? Eller formulerer man det selv?
Jeg er meget ivrig efter at lære mere!
Var inde at kigge på bibliotekets hjemmeside, men der var så mange Martinus bøger, at jeg blev i tvivl om hvor jeg skulle starte.
Har læst en hel del bøger om åndelig udvikling, af forskellige slags, har dog ikke læst så meget af Martinus, men han har altid ligget på hjertet.

 
Lagt op : 21/11/2012 21:35
(@lucifer)
Indlæg: 779
Medlem
 

http://martinus-webcenter.dk/smaboger.html

 
Lagt op : 22/11/2012 16:06
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Kan ikke åbne link'et på normalvis, vil prøve at finde en anden vej :)
Mange tak :)

 
Lagt op : 23/11/2012 21:59
lasse
(@lasse)
Indlæg: 7650
Bruger Admin
 

Hej Wandy,

Det er den her bog jeg tænker på:

https://www.martinusforum.dk/litteratur/sm%C3%A5bog-11-b%C3%B8nnens-mysterium

Du kan evt. købe den her:

http://shop.martinus.dk/da/danske-boeger-9/smaaboeger-15/boennens-mysterium-smaabog-11-130.html

Bogen handler om fader vor. Martinus beskriver hvad de forskellige dele af fader vor betyder. Håber at du kan bruge det til noget :)

 
Lagt op : 24/11/2012 17:41
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Mange tak :)

 
Lagt op : 25/11/2012 10:08
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Jeg har fået bogen Bønnens mysterium, den er smuk at læse, er dog ikke færdig med den endnu.
Synes jeg bliver lidt trist og ikke kan falde i søvn
Jeg får også mærkelige drømme.
Jeg bliver faktisk rigtig trist

 
Lagt op : 04/12/2012 20:44
(@Svend)
Indlæg: 1448
Medlem
 

Hej Wandy.

At du er trist, kan jeg nok ikke umiddelbart gøre noget ved.

Det er imidlertid en meget almindelig følelse på det sted i udviklingen vi befinder os nu.

Det rigtige menneskerige, som vi er på vej imod, er kendetegnet ved, at følelsesenergien og tyngdeenergien er nogenlunde i balance. Disse to energier er meget stærke på vores nuværende udviklingstrin, tyngdeenergien kulminerer i dyreriget, mens følelsesenergien kulminerer i det rigtige menneskerige. Disse to energier er også primært ansvarlige for hele den fysiske verden.

Når disse to energier er i perfekt balance, samtidig med, at de næste energier som intelligens og intution for alvor begynder at gøre sig gældende, så får vi en følese af, at "alt er såre godt", dvs. vi accepterer tingene som de er, og vi føler glæde derved.

Såfremt vi derimod føler, at noget er forkert, så skyldes det enten at følelsesenergien er for stærk, eller at tyngdeenergien er for stærk. Følelsesenergien er indadvendt og sammentrækkende, mens tyngdeenergien er udadvendt og udvidende. Det er disse karakteristika vi genfinder i vores tankeverden, og hvis vi har negative tanker, vil enten tyngeenerigen eller følelsesenergien være i overvægt.

Hvis følelsesenergien er for stærk, så vil det give sig udtryk i, at vi vender vores de negative tanker imod os selv. Det kan være vi føler os melankolske, mindreværdige, triste, deprimerede osv. Hvis derimod tyngdeenergien er for stærk, så vender vi kritikken imod omverdenen. Vi føler måske antipati, vrede eller had mod noget i vores omverden.

Jeg tror egentlig, at medicinen mod de negative tanker er den samme, hvad enten der er tale om overskud af følelsesenergi eller tyngdeenergi. Vi skal øve os i at tilgive. Det er egentlig let at se når det gælder vores negative tanker mod omverdenen. Så kan de fleste sikkert se, at det at tilgive "de andre" må være den eneste vej frem. Men når det gælder vores negative tanker mod os selv (følelsesenergien er for stærk), så kan det være sværere at indse. Men det må være vejen frem, at vi også øver os i at tilgive os selv.

 
Lagt op : 07/12/2012 00:52
(@larskrog)
Indlæg: 1267
Medlem
 

Hej Wandy

Synes og har fuld sympati for
At man kan falde hen i triste
Tanker når martinus bare sådan
Lapper fadervor af som mange
Kan foruden - netop derfor bliver
De store bøger af selv samme
Interessante hvem er det vi skal
Forlade deres skyld - hvad er det
Daglige brød - hvilket rige er det
Som skal komme - fristelser hvad
Er det ! Fri os fra det onde - hvad
Er ondt.

Jo tristheden har plads, men gode
Fif fra martinus i bøgerne til at
Komme udaf tristheden og ind i
Nye vaner - helt individuelt og såre
Godt.

Nb.

Hvem vil bare skrive bibelen på
Et tilsvarende niveau - ja det har
Martinus gjort og tak til ham for
Det

Mange hilsner

Lars

 
Lagt op : 08/12/2012 17:00
(@Anonym)
Indlæg: 0
Topic starter
 

Mange tak for de gode svar

 
Lagt op : 12/12/2012 00:18

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

 
Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: