MartinusForumDk

Del:
Notifications
Clear all

Mirakler

3 Indlæg
2 Brugere
0 Likes
881 Set ialt
(@Kim Hollesen)
Indlæg: 7
Topic starter
 

Jeg har altid undret mig over hvordan kristne som tror på evigt helvede er i stand til at udføre såkaldte

mirakuløse helbredelser. Det er fuldstændig klart for mig at deres doktriner er falske.

Men hvorfra kommer så evnen til helbredelse ?

Faktisk er det helbredelserne som måske kan få folk til at tro på deres doktriner.

Jeg tror selv de er kontakt med noget guddommeligt, men noget forvrænget guddommeligt.

Måske en kundalinirejsning af en slags. Eller de er kontakt med energier som er skabt af opfanatiserede kristne

gennem årtusinder. Er der nogen der ved det her så må det være Martinus.

Jeg beklager hvis det her er en smule uden for emnet.

 
Lagt op : 29/05/2018 05:03
lasse
(@lasse)
Indlæg: 7650
Bruger Admin
 

Hej Kim,

Helt fint at du skriver. Martinus skriver om at den gamle verdens impuls eller de store religioner har været båret af tro, som netop har fået næring ved mirakelhelbredelser og lignende. Så Martinus giver dig helt ret i at helbredelserne var til for at få folk til at tro. Jeg kan desværre ikke huske hvor han skriver det, men jeg mener at det er i sammenhæng med at han skriver om at vi skal gå fra at tro til at fremover at vide.

Jeg tror ikke at helbredelserne har noget med kundalinirejsninger at gøre. I hvert fald ikke direkte. Kundalininrejsninger er noget fremprovokeret. Det er ikke mit indtryk at evnen til at lave mirakelhelbredelser (i hvert fald dem Jesus skulle have lavet) er i den kategori.

 
Lagt op : 30/05/2018 05:23
(@Kim Hollesen)
Indlæg: 7
Topic starter
 

Helbredelserne kan ikke foreklares med suggestion alene, da der er ateister som er blevet helbredt. Ihvertfald én ateist, ifølge tv2.

Kraften i det talte ord er stor, især når den der taler, taler med stor overbevisning.

Men tro og logisk tænking følges ikke nødvendigvis ad.

Det vil sige at man kan godt have stor tro, hvilket muligvis kan vise sig som helbredelser, og samtidig have ulogiske tankemønstre.

 

Det interresante ved helbredelserne er at de kan få stimulere ens trang til at det gode vil sejre, men dette hænger

slet ikke sammen med evigt helvedes tankegangen.

Det modbeviser på en måde nærmest dette. For der er absolut ingen sejr over det onde i helvedestankegangen.

Så grunden til at folk alligevel kan komme til at tro på helvedestankegangen, er fordi de tror på helbredelsesprædikanten, som selv

angiver helvedestankegangen som værende sand. Så det er afgjort at tro på en anden persons autoritet, uden selv at undersøge sagen

nærmere. Det er en "Hvis han siger det, så må det være sandt" slags tankegang.

 

 

 
Lagt op : 30/05/2018 06:56

Skriv et svar

Forfatter navn

Forfatter Email

Titel *

Forhåndsvis 0 Revisions Gemt
Del: