You are here

Om 3000 år

206 posts / 0 new
Seneste indlæg
Claus 35s billede
Indmeldt: 2007-01-03
Om 3000 år

Fra nu, og de ca. 3000 år frem, til det rigtige menneske rige kommer, skal der ske mange ting med menneskene.
Selv om om kosmologien har givet mig en masse dejlige ting, ligger der også en uro og gemmer på sig.

Sikkert fordi, jeg endnu ikke kender en brøkdel til kosmologien. Men.
Som jeg har forstået det, så lever vi "i de sidste tider" Vi er på vej mod den totale ragnerok. Eller hvordan er det med det?

Jeg må indrømme, at jeg i det meste af mit liv, har været et meget angstfyldt menneske. Konstant bange for et eller andet.
Og det afføder selvfølgelig en ny lille uro/angst.
Skal jeg mon i min levetid, opleve denne totale ragnerok mon? Jeg ved godt at den faktisk allerede er der, meeeeen?

Et eller andet sted skulle man tro, at al den snak om Islam mod "resten af verdenen" er lige præcis det, som er det det store kanonskrald.

Hvis der allerede om 3000 år, skal være en overvægt af "rigtige mennesker" her på jorden, må der vel ske en massiv nedskærring af mennesker her på jorden, før det rigtige menneskerige, kan ske fyldest, eller??

Hvordan formulerer Martinus det?

Med venlig hilsen herfra

Svends billede
Indmeldt: 2006-06-29
Sv: Om 3000 år

Haj Claus 35!

Velkommen til! Ja, det er jo spændende med alle disse nye ting man begynder at spekulere over, når man for alvor kommer til at studere Martinus!

Med hensyn til din angst, så kan jeg sagtens følge din tankegang. Jeg er selv en født bangebuks, og fra den dag jeg blev født, og det meste af min barndom var jeg stort set bange for alt - og mine forældre og søskende syntes vist jeg var en underlig fisk. Som voksen er jeg kommet over det værste, og jeg har da også tit stillet mig spørgsmålet om, hvor denne medfødte angst kom fra, det er jo ikke helt naturligt? Jeg synes Martinus har givet mig et logisk svar: Det er selvfølgelig noget der stammer fra tidligere liv. Martinus siger også, at hvis man interesserer sig for hans kosmologi, så har man været igennem megen lidelse i sine tidligere tilværelser. Jeg vil endda påstå, at det at jeg har lært Martinus at kende har gjort, at denne angst faktisk er reduceret rigtig meget - nu har jeg en logisk forklaring på, hvor den kan komme fra. Den skyldes selvfølgelig ubehagelige oplevelser i tidligere liv, oplevelser som jeg ikke i dette liv har nogen dagsbevidst erindring om, men de spøger på en eller anden måde i min indstilling til tilværelsen.

Og det fører mig ind på et andet af dine spørgsmål: Om du skal gennemleve ragnarok? Og her mener jeg vi skal finde en anden Martinus-traver frem, nemlig sætningen: "Ingen kan gøre uret, og ingen kan lide uret". Svaret må være, at du kommer kun til at opleve ragnarok, hvis du kan lære noget af det. Livet er sådan skruet sammen, at der sker intet der er overflødigt. Ingen kommer derfor til at lide uret. Kun de der har brug for ragnarok, kommer til at opleve det.

Med denne viden i baghovedet er jeg faktisk gået fra at være "bange for alt" typen til ikke for alvor at frygte noget - en af de positive oplevelser jeg har haft ud af at studere Martinus. ;)

Og det er jo rigtigt som det står skrevet i det nye testamente: "Og hvem af jer kan ved at bekymre sig lægge en alen til sin livsvej"?

Du skal tilgive din næste.
"Guds rige er inden i eder".
"Jeg er i faderen og faderen i mig"
"Når lyset bryder frem - så må du hjem" - citat Sebastian

larskrogs billede
Indmeldt: 2005-10-27

hej bangebukse

he he jeg mener da det er tydeligt, vi står midt i ragnarok - hvis vi ser rundt og det ved jeg da i gør ! det mest tydelige
billede er vel worldtradecenter, profit får ikke længere beskyttelse ovenfra - det er den første ve, der kommer flere, karmaen
fra kødspisning er ikke kommet endnu, men den kommer jo - vi bor jo i et land hvor jylland er nøjagtig en kopi af udskæringen
af en halv gris - faktisk tror jeg det er det ny sakramente ovenfra - der kommer tid til at omstille sig, da det først er omtalt i det
3 testemente - det er ikke sådan at kone hund osv skal omvendes over en nat - gud er kærlighed - den med profit er ikke ny
den blev sagt for ca. 2000 år siden.

MVH
larskrog

Jordklodens anatomi dit makrovæsen
Livsenheder i livsenheder

larskrogs billede

lige en forlængelse - jeg kan da også være bange, kom lige i tanke om at det kunne virke som hovmod, faktisk tror jeg
martinus nævner at en af virkningerne af kødspisning kan være angst - hvordan kan jeg ikke lige huske - en anden virkning
er ildelugtene afførring - en 3. er overbelægning på vore sygehuse - den er endnu ikke videnskabelig, men det kommer vel

mvh
larskrog

Petershs billede
Indmeldt: 2004-09-01

larskrog wrote:

faktisk tror jeg martinus nævner at en af virkningerne af kødspisning kan være angst - hvordan kan jeg ikke lige huske - en anden virkning
er ildelugtene afførring

Hvornår begynder min så at dufte af rosenvand - jeg synes, der er et godt stykke vej endnu;-)

Petersh

Læs og søg i "Det tredje testamente" på Martinus Instituts hjemmeside

Claus 35s billede

Petersh wrote:

larskrog wrote:

faktisk tror jeg martinus nævner at en af virkningerne af kødspisning kan være angst - hvordan kan jeg ikke lige huske - en anden virkning
er ildelugtene afførring

Hvornår begynder min så at dufte af rosenvand - jeg synes, der er et godt stykke vej endnu;-)

Petersh

Ja uha, og jeg spiser stadig kød. Men bær over med mig, jeg er kun lige startet på mit nye liv  ;)

Med venlig hilsen herfra

2mass billede
Indmeldt: 2005-09-06

Claus 35 wrote:

Fra nu, og de ca. 3000 år frem, til det rigtige menneske rige kommer, skal der ske mange ting med menneskene.
Selv om om kosmologien har givet mig en masse dejlige ting, ligger der også en uro og gemmer på sig.

Sikkert fordi, jeg endnu ikke kender en brøkdel til kosmologien. Men.
Som jeg har forstået det, så lever vi "i de sidste tider" Vi er på vej mod den totale ragnerok. Eller hvordan er det med det?

Jeg må indrømme, at jeg i det meste af mit liv, har været et meget angstfyldt menneske. Konstant bange for et eller andet.
Og det afføder selvfølgelig en ny lille uro/angst.
Skal jeg mon i min levetid, opleve denne totale ragnerok mon? Jeg ved godt at den faktisk allerede er der, meeeeen?

Et eller andet sted skulle man tro, at al den snak om Islam mod "resten af verdenen" er lige præcis det, som er det det store kanonskrald.

Hvis der allerede om 3000 år, skal være en overvægt af "rigtige mennesker" her på jorden, må der vel ske en massiv nedskærring af mennesker her på jorden, før det rigtige menneskerige, kan ske fyldest, eller??

Hvordan formulerer Martinus det?

Claus.

Som jeg har forstået det er det en universel lov at et levende væsen ikke oplever mere lidelse end det har forstand til at forstå, sådan at forstå på den måde at vi "kun" tiltrækker det som tilhører vort eget plan her i vores udgangsrige.
Dette skal forståes og ses i lyset af at alt følger en logisk plan uden at noget skal gøres til offer for uretfærdige virkninger.
Er man angst for noget kan det naturligvis være svært at se lyst og logisk på ting der forklares.
I bund og grund mener jeg at det er det hele værd at åbne sig i tillid til livet, fordi at der osse er gode og positive ting der venter på en og at vi i bund og grund ikke kender dybden af vores egen skæbne førend at vi tillader os selv at tage imod de gode gaver og den høst som der fra universets side venter på en.
Der er jo osse noget der hedder positiv udvikling - alt godt kommer til den der har ventet længe nok og da vil du sikkert opdage at du ikke deler samme skæbne som du måske havde troet.

Selvom menneskeheden kommer igennem en skabelsesprocess kan vi ALDRIG vide på hvilken måde at udfaldet vil ske på.
Vi skal stadigvæk huske på at livet skal opleves (som bekendt er meningen med livet) uanset hvilket plan vi er på og hvilken udvikling vi alle i større eller mindre grad skal gå igennem.

Forstår du så bedre hvorfor at gud ikke er nogen afstraffende gud. Guds plan med os mennesker er at vise os vejen frem til at vi selv kan nå frem mod den totale oplysthed, på den mest harmoniske og usmertelige måde. DET må siges at kaldes kærlighed til gudevæsenerne.

Jeg tror at du har alt at vinde og intet at tabe.

Be that change you wanna see in the world

Lasses billede
Indmeldt: 2003-04-01

Claus 35 wrote:

Jeg ved faktisk ikke om Martinus har skrevet noget om at befolkningstallet vil falde.

Jeg kan ikke se hvorfor langt de fleste (alle?) ikke skulle blive udviklede nok til at indgå i det rigtige menneskerige. Men jeg ved strengt taget ikke særlig meget om det. I følge Martinus er vi hvor vi har de optimale udviklingsmuligheder. Hvis det påvirker at nogle vil 'flytte' til en anden klode, så er det jo bare en god ting  :D

kh
Lasse

Claus 35s billede

Lasse wrote:

Claus 35 wrote:

Jeg ved faktisk ikke om Martinus har skrevet noget om at befolkningstallet vil falde.

Jeg kan ikke se hvorfor langt de fleste (alle?) ikke skulle blive udviklede nok til at indgå i det rigtige menneskerige. Men jeg ved strengt taget ikke særlig meget om det. I følge Martinus er vi hvor vi har de optimale udviklingsmuligheder. Hvis det påvirker at nogle vil 'flytte' til en anden klode, så er det jo bare en god ting  :D

kh
Lasse

Det virker bare som om, at antallet af meget gammeldags troende mennesker på jorden, vil stige MEGET kraftigt, i forhold til mennesker som opdager kosmologien, eller på anden måde tænker i humane og antipartiskhedsbaner. Altså mennesker der ikke tænker i religiøse dogmer. Det virker lidt som en rutchebanetur, som er ved at nå til vejs ende (næsten da)

Med venlig hilsen herfra

Lasses billede

Hej Claus35,

To ting.

1) stiger antallet af meget religøst indstillede mennesker? Er der ikke flere og flere materialister som ikke længere tror? Jeg ved det ikke. Men det er rigtigt at det virker som om de religiøst instillede fylder mere og mere i øjeblikket.

2) Jeg fornemmer at du mener at de meget religiøst troende ikke kan nå med i det rigtige menneskerige for ellers var der vel ikke et problem med at der kommer flere af dem? (hvis der kommer flere).

Tænker
Lasse :)

Claus 35s billede

Lasse wrote:

Hej Claus35,

To ting.

1) stiger antallet af meget religøst indstillede mennesker? Er der ikke flere og flere materialister som ikke længere tror? Jeg ved det ikke. Men det er rigtigt at det virker som om de religiøst instillede fylder mere og mere i øjeblikket.

2) Jeg fornemmer at du mener at de meget religiøst troende ikke kan nå med i det rigtige menneskerige for ellers var der vel ikke et problem med at der kommer flere af dem? (hvis der kommer flere).

Tænker
Lasse :)

Jo alle vi nå frem til at blive rigtige mennesker, det er jeg nu ikke i tvivl om.
Jeg har bare forstået det sådan, at evnen til at tro vil degenereres hos os mennesker, og udvikle sig hen i retning mod materialismen, for så at ende (lidt firkantet sagt) i åndsvidenskaben.

Med venlig hilsen herfra

Lasses billede

Hej Claus35,

Sådan har jeg også forstået det :)

Spørgsmålet er om man kommer igennem de 3 stadier her på jorden f.eks. hvis man er troende i dag. Med det antal troende, der er på jorden i dag, vil jeg gætte på at de fleste når igenemme de 3 stadier, du skriver om, inden jorden løber tør for den type udviklingsmuligheder, der er nødvendige for at komme igennem hele udviklingsforløbet.

kh
Lasse

holgers billede
Indmeldt: 2006-06-21

I indslag under emnet 'Overgangsperiode', henviser Jeg til, at 'Jorden vil blive mindre befolket',
Jeg husker at i følge Martinus, når' naturfolk ikke at blive færdige, og vil endda få en barsk afsked,

hvis Vi ser på de tre trin, 'Tro', 'Tvivl', 'Viden', så må det jo være Dem der er længst nede i troen,
der er tættest på ikke at nå med,

groft sagt, så er det 'ny-religiøse' (politiske) kræfters manipulation med/af 'gammelreligiøse' (ortodokse) kræfter, der skaber al den larm og ståhej,

Kærlig hilsen
Holger

Lasses billede

Hej Holger

Jeg må hellere få læst emner om overgangsperioden :)

Naturfolke-stadiet ligger før tros stadiet (upræcis formulering). Naturfolket kører mere eller mindre på automatfunktion omkring deres oplevelse af livet. De religiøst troende har en mere udviklet intelligens end naturfolket og gør sig derfor forestillinger om en gud i stedet for f.eks. ånder i naturen.

Jeg mener også at Martinus har skrevet at naturfolk er nogle af dem som ikke nødvendigvis når at blive færdige her på jorden, men der er jo også meget få af dem tilbage i forhold til jordens befolkning :)

kh
Lasse

Søss billede
Indmeldt: 2007-03-04

larskrog wrote:

- vi bor jo i et land hvor jylland er nøjagtig en kopi af udskæringen af en halv gris -

- Øh ... ?
og Italien er en støvle som sparker .... og ...
... "Langeland ligger som den skal - på den anden led havde den bare ligget i vejen", Storm P.

Bare sådan lige for at indsparke en undrende og krøllet fodnote, helt uden relevans for emnet ....
;D Søs

Petershs billede
Indmeldt: 2004-09-01

Lasse wrote:

Spørgsmålet er om man kommer igennem de 3 stadier her på jorden f.eks. hvis man er troende i dag. Med det antal troende, der er på jorden i dag, vil jeg gætte på at de fleste når igenemme de 3 stadier, du skriver om, inden jorden løber tør for den type udviklingsmuligheder, der er nødvendige for at komme igennem hele udviklingsforløbet.

Og 3000 år (nu er der vel kun 2950 tilbage;-) er jo immervæk en rum tid - tænk blot på hvordan menneskeheden har udviklet sig i løbet af de kun 2000 år, der er gået siden Jesus bragte lyset til Jorden. Eller i løbet af de seneste 200 år for den sags skyld. Eller 20...

Petersh

Læs og søg i "Det tredje testamente" på Martinus Instituts hjemmeside

larskrogs billede

Hej Søs

I samarbejdsstrukturen omtaler martinus at bøgerne ikke er for børn, det for børn kommer senere, det kunne jo være det !
hvordan man ser på det kommer jo an på kunstneren som ser. Det med sakramente kommer fra småbog længst levende afgud.

mvh
larskrog

Claus 35s billede

Petersh wrote:

Lasse wrote:

Og 3000 år (nu er der vel kun 2950 tilbage;-) er jo immervæk en rum tid - tænk blot på hvordan menneskeheden har udviklet sig i løbet af de kun 2000 år, der er gået siden Jesus bragte lyset til Jorden. Eller i løbet af de seneste 200 år for den sags skyld. Eller 20...

Petersh

Ja der er sket meget. Det er fedt at se  :) Men liiiige under overfladen, lurer det territorielle dyr  :)
Godt vi har 2950 år at tage af ;D

Med venlig hilsen herfra

Lasses billede

Ja, der sker meget i øjeblikket. Personligt håber jeg at tingene falder lidt til ro på et tidspunkt. Det skaber så meget usikkerhed, angst etc. rundt omkring på den måde tingene sker i øjeblikket.

Claus 35s billede

Lasse wrote:

Ja, der sker meget i øjeblikket. Personligt håber jeg at tingene falder lidt til ro på et tidspunkt. Det skaber så meget usikkerhed, angst etc. rundt omkring på den måde tingene sker i øjeblikket.

Ja antallet af mennesker her på denne jord, har jo være stærkt stigende læng. Om 20-30 år, regner eksperterne med, at der vil være små 10 mia. mennesker..

Med venlig hilsen herfra

2mass billede

Årsagen til denne verdenbefolkningstilvækst må vel handle om at der i disse tider og i den lokale fremtid må være meget karmisk afvikling mellem mennesker. Hvad kunne årsagen ellers være til dette?

Jeg mener bare at jeg efterhånden synes at der er sket nok i vores verden. Man kan godt mærke at vi ikke levet lige så frit som der i 70'erne. Der er osse sket en markant ændring i mange menneskers mentalitet og væremåde. Når politiet i dag skal i aktion er det lige før at de har det tunge militærskyts med sig og sådan kan man se hvordan det hele har forandret sig.
Der må vel snart komme et punkt hvor alt det kaos der sker rundt omkring når et kulminationspunkt hvor bøtten vender efter en mættelse af alt det kedelige der sker. Kunne man håbe på at vi snart mærker en nedgang i alt dette?
Man har lov at håbe...

Lasses billede

Hej 2mas,

Det vender nok på et tidspunkt. Mit eget bud er at det sker når flertallet for alvor er blevet trætte af krig og kaos. Der 'arbejdes' hårdt på sagen rundt om i verden med al den krig og kaos der trods alt er. Men der er også lyspunkter og kræfter der arbejder mod lov, orden og basale rettigheder, men det er svært når så mange kun kæmper for deres egne rettigheder.

kh
Lasse

cai
cais billede
Indmeldt: 2003-12-13

Hej 2mas

Sad her forleden dag og hørte Martinus foredrag "Bevidsthedens giftstoffer" ,hvor han nævnte at vi endnu har 2-3 store krige tilgode...Han nævnte at Amerika og vietnam havde en del karma der skulle udløses,så han udtalte det altså efter 2. verdenskrig...
Se/hør nævnte foredrag her:

http://www.martinus-on-tour.info/1.php?id=5&page1=Martinus%20egne%20foredrag&sprog=da

Et andet sted har jeg hørt/læst, at først om ca. 500 hundrede år vil menneskene holde op med at kriges.
Et sted siger han også at de skandinaviske folk er længst fremme på jorden og har ikke så meget karma der skal udløses ..Hvis det kan være en trøst.. ;)

Efter de ca 500 år vil menneskeheden vælge politikere som har en højere bevidsthed og som vil fordele jordens herligheder på en større næstekærlig måde..

Kærlig hilsen Cai

Kærlig hilsen Cai..
Gud giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre ,mod til at ændre de ting jeg kan , og visdom til at se forskellen.

2mass billede

Tak for jeres svar Cai og Lasse.

Profetien med at menneskeheden er færdig med den grove og mørke karma går meget godt i hånd med andre profetier jeg har hørt.
I det 19. århundrede var der en clairvoyant som livet igennem skrev alle sine syner ned. Han forudså mange hændelser og ting der allerede er sket med forbløffende nøjagtighed, men osse blandt andet global madforgiftning om nogle hundrede år og rigtigt mange mennesker som vil bevæge sig langt væk fra krig og ødelæggelse. Fredens folk vil have sit eget land så stort som Europa hvor ikke så meget som en fiskekrog ville findes. Disse lyse profetier vil ske fyldest om 500 år. Ikke dårligt.  ;)

Svends billede

Hej Cai!

Tak for linket. Det må jeg sige. Her er der virkelig guf for den lærelystne, med alle disse lydforedrag. Her kan man da sige, at den teknologiske udvikling virkelig er med til at skabe kontakt mellem jordklodens hjerneceller - i dette tilfælde kan internettet bringe Martinus ud til alle afkroge - også til de mennesker der ikke kender hans bøger, eller er så stærke i læsningens kunst. De får her mulighed for at lytte til hans foredrag - jeg glæder mig også til at høre dem!  ;D

Claus 35s billede

Er der en af jer der kan hjælpe? Jeg ville så gerne høre de foredrag der er linket til, men min windows mediaplayer laver noget kage i det, som gør jeg ikke kan høre det.
Kan nogen hjælpe mig, med downloade filerne (jeg kan ikke sekv) så jeg kunne åbne filerne med winamp, eller et andet MP3 program?

Ha en go da!

:)

Med venlig hilsen herfra

Tinas billede
Indmeldt: 2010-10-30

Claus 35 wrote:

Er der en af jer der kan hjælpe? Jeg ville så gerne høre de foredrag der er linket til, men min windows mediaplayer laver noget kage i det, som gør jeg ikke kan høre det.
Kan nogen hjælpe mig, med downloade filerne (jeg kan ikke sekv) så jeg kunne åbne filerne med winamp, eller et andet MP3 program?
Hej Claus...

Hvad hvis du højreklikker på det foredrag du gerne vil hører og gemmer det på din pc og så bagefter højreklikker på foredraget der ligger på din pc og vælger Åben med - får du så ikke mulighed for at åbne med winamp?

kh
Tina :0)

cai
cais billede

Hej claus

Der er et indbygget afspilningsprogram som starter af sig selv når du trykker på et foredrag.Sådan fungerer det på min puter`; jeg ved ikke hvad det for en afspiller...Der går lige en fem ti sekunder får lyden kommer.
PS Visse af foredragene kan også købes på instituttet.
Du kan høre flere foredrag med Ole therkelsen på www.oletherkelsen.dk

Kærlig hilsen Cai

Kærlig hilsen Cai..
Gud giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre ,mod til at ændre de ting jeg kan , og visdom til at se forskellen.

cai
cais billede

Hej svend

Nu vil jeg ikke tage hele æren ;jeg tror jeg fandt linket hos larskrog tidligere..Men det er dejligt, at der efterhånden er så mange foredrag med Martinus der er blevet frigivet..Der er som du siger, til mange timers fornøjelse og aha-oplevelser.På martinusguiden og på instituttet findes mange gode links,til at surfe rundt i kosmologien.
Det er meget godt at have bøgerne og artiklerne,men jeg sætter pris på lydforedragene,de er mindre krævende;man sætter dem igang og lukker øjnene i slap af stolen,det er dejligt afslappende og lærerigt.

Kærlig hilsen Cai

Kærlig hilsen Cai..

Claus 35s billede

cai wrote:

Hej claus

Der er et indbygget afspilningsprogram som starter af sig selv når du trykker på et foredrag.Sådan fungerer det på min puter`; jeg ved ikke hvad det for en afspiller...Der går lige en fem ti sekunder får lyden kommer.
PS Visse af foredragene kan også købes på instituttet.
Du kan høre flere foredrag med Ole therkelsen på www.oletherkelsen.dk

Kærlig hilsen Cai

Der er bare ged i min mediaplayer. Uanset hvad jeg gør, kan jeg kun høre foredragende i high speed. Martinus får museunge-stemme, og det hjælper ikke at sætte hastigheden ned. Alle foredragende holdt af Ole Therkelsen, har jeg downloadet, og må høre dem via winamp, eller realplayer.

Jeg ville SÅ gerne høre de foredrag  :'(

Med venlig hilsen herfra

Tinas billede

Hej Claus...

Jeg skrev således til dig tidligere:

Quote:
Hvad hvis du højreklikker på det foredrag du gerne vil hører og gemmer det på din pc og så bagefter højreklikker på foredraget der ligger på din pc og vælger Åben med - får du så ikke mulighed for at åbne med winamp?

... har du prøvet det?

kh

Svends billede

Hej Claus35!

Sådan lyder Martinus også hos mig. Sådan lyder han vist bare - eller også er det de gamle båndoptagelser der får det til at lyde lidt sjovt. ;D

Lasses billede

...man kan også købe foredrag på Martinus Institut, så får man dem i den rigtige kvalitet og så støtter man sagen, dvs. oversættelser, bevaring af værkerne og Klint :)

kh
Lasse

larskrogs billede

hej lasse

Er det lovligt eller ulovligt omgang med copy rigth det som foregår ? 

Mvh
larskrog

Claus 35s billede

Lasse wrote:

...man kan også købe foredrag på Martinus Institut, så får man dem i den rigtige kvalitet og så støtter man sagen, dvs. oversættelser, bevaring af værkerne og Klint :)

kh
Lasse

Det tror jeg bare jeg gør..

Med venlig hilsen herfra

Claus 35s billede

Tina wrote:

Hej Claus...

Jeg skrev således til dig tidligere:

Quote:

... har du prøvet det?

kh

Soory jeg ikke svarede. Jeg får ikke altid besked om svar i tråden?? Jeg kan kun vælge "åben med" når det er downloadet.

Med venlig hilsen herfra

Lasses billede

Hej larskrog

larskrog wrote:

Er det lovligt eller ulovligt omgang med copy rigth det som foregår ? 

Jeg ved ikke om de har fået lov i det konkrete tilfælde, men det skal man have for at lægge sådan et foredrag ud. Jeg tvivler dog på at man får lov til at lægge foredrag ud i øjeblikket, men jeg ved det ikke.

Jeg synes det vil være god skik at skrive noget i retning af "med tilladelse fra martinus institut". Det ville jeg personligt foretrække at folk gør. Men det er der ikke noget krav om, men jeg tror faktisk godt at Martinus Institut kunne forlange det. Så skal folk enten lyve om at de har fået lov ved at skrive de har eller lade være med at lægge ting ud som de ikke har fået lov til.

Copyright er en svær sag indenfor kosmologien fordi der er nogle som ikke vil respektere copyrighten og fordi Martinus Institut ikke vil 'bekrige' dem via advokater etc. Jeg kender langt fra alle detaljer om sagerne, men jeg ved at det er et problem og det kan godt virke lidt besynderligt at det er et problem, når man ved hvad martinus skriver i sine bøger.

kh
Lasse

larskrogs billede

Hej Lasse

Nå troede ikke du ville svare he he - nej det nytter ikke at institutet ser mellem finger - men det bliver jo deres karma ikke min.

mvh
larskrog

Lasses billede

Jo, jeg er bare bagud med min forum læsning lige i øjeblikket :)

Dilemmaet for instituttet står mellem deres opgave, som er at beskytte værkerne og på den anden side hvad man kan gøre for at forhindre folk i at 'misbruge' værkerne. Helt konkret - hvad kan man gøre? hvor langt skal man gå? Man kan henstille til folk om at tage ting væk. Hvis de ikke gør det alligevel, skal man så sende advokater efter dem? Klinger det rigtigt?

kh
Lasse

larskrogs billede

Hej

Tror da heller ikke det er så nemt he he - bare godt lige at snakke om det

mvh
larskrog

Lasses billede

ja, nogle gange er det godt nok at finde ud af hvad der er op og ned i tingene :)

Claus 35s billede

Når man ser den religiøse fanatisme og fattigdom rundt omkring i verdenen i dag, er det lige får man tvivler på, at 3000 år er nok, hvis i forstår...
Ser man på hele mellemøsten, og den generelle befolkningstilvækst i asien, er det godt at tænke på, at der er 3000 år at tage af, til at skabe det rigtige menneskerige..

Med venlig hilsen herfra

Svends billede

Hej Claus 35.

3.000 år lyder måske ikke af ret meget - når man tænker på, hvor længe mennesket har vandret her på jorden. Men udviklingens fart er ikke konstant, den accelereret hele tiden. Prøv at forestille dig, hvor meget der er sket på bare 500 år, og så sammenhold det med, hvor lidt der skete i de 500 år der gik forud for disse. Inden for naturvidenskaben er der faktisk en række seriøse forskere, der med glimt i øjet siger, at på det tidspunkt, hvor Tycho Brahe opdagede en ny stjerne på den kendte nattehimmel, og den moderne videnskabelige metode blev født, da opstod der faktisk en helt ny menneskerace. På dette tidspunktet blev det ikke længere nok for mennesket bare blindt at tro - det begyndte at søge viden, eller som Martinus udtrykker det, instinktet er i aftagende, og intelligensen vinder frem. Instinktet kan "leve af" at tro, intelligensen stiller spørgsmål og søger svar.

Prøv at forestille dig, at du skulle fortælle en person fra år 1507 om internettet, flyvemaskinen, støvsugeren, rumraketter, elektriciteten osv. Han ville ikke fatte en brik. Og tænk så på, at udviklingen går hurtigere og hurtigere. Og forestil dig så, at du dumper ned i år 2507. Jeg vil gætte på, at det du her vil møde vil være endnu mere ufatteligt for dig, end flyvemaskinen vil være for en person fra år 1507.

Inden for de næste 50-100 år tror jeg især én ting for alvor vil skubbe udviklingen i den rigtige retning: Vi vil med sikkerhed finde livsformer lignende os selv, andre steder i universet. Dette vil give et alvorligt stød til "de gamle" religioner, og det vil virkelig sætte skub i hele udviklingen. Fra at være Robinson Crusoe, alene på en levende planet i et øde univers, vil vi finde ud af, at vi ikke er alene.

larskrogs billede

Hej Claus

Jeg tænker ikke så meget over det på den måde - da vi kan fødes på andre planeter, som passer til vores udvikling
jeg tænker nok mere på at det er jordkloden som væsen, der får kosmisk bevidsthed - hvis vi ser det fra det perspektiv
at materie forvandles til  et organisk produkt kan sateliterne/it være forstadie til jordklodens kosmiske glorie -

mvh
larskrog

Claus 35s billede

Før jeg lærte om kosmologien, var jeg et meget frygtsomt menneske. Og nu efter jeg også er blevet far, tænker man automatisk på deres fremtid, og selvom alt skulle være såre godt, er det dælme svært at ønske lidelse og alvorlig modgang for dem.

Jeg skal lige sige, at efter jeg nu ser verdenen gennem helt andre briller, end for bare 1/2 år siden, ryster man ikke bare at liv i angst af sig, sådan bare lige.
Men når det så er sagt, har det bare gået ekstremt hurtigt for mig, og jeg øver mig i at takke for det jeg har fået  :)

Med venlig hilsen herfra

Tinas billede

Claus 35 wrote:

Før jeg lærte om kosmologien, var jeg et meget frygtsomt menneske. Og nu efter jeg også er blevet far, tænker man automatisk på deres fremtid, og selvom alt skulle være såre godt, er det dælme svært at ønske lidelse og alvorlig modgang for dem.

Jeg skal lige sige, at efter jeg nu ser verdenen gennem helt andre briller, end for bare 1/2 år siden, ryster man ikke bare at liv i angst af sig, sådan bare lige.
Men når det så er sagt, har det bare gået ekstremt hurtigt for mig, og jeg øver mig i at takke for det jeg har fået  :)

Kære Claus...

Martinus skriver ikke at vi skal ønske lidelse og alvorlig modgang for dem vi elsker eller for andre. Slet ikke! Han skriver at hvis de oplever det, så har det en dybere mening og de er selv første årsag til at skulle møde denne lidelse og modgang. Så ønsk du bare det allerbedste for dem du elsker - og gerne for dem du ikke elsker.

Vi kan bruge kosmologien til at se en mening i lidelsen og modgangen, i stedet for at opleve det hel som noget meningsløst.

Meningsløshed fratager os modet, men hvis vi kan se en mening i galskaben, har vi et redskab til at komme videre og måske til at forstå.

kh

larskrogs billede

Hej

Man kan jo også sprede glæde det kommer jo også tilbage

mvh
lars

larskrogs billede

Hej Peters

Jeg svare her; for 2000 år siden startede det hele med jesus og for 1000 år
siden kom det til Danmark, uha vi var jo meget kristne he he, for igen at blive ikke troende, fandt sidenhen ud af at vi hellere må vandre hjem, ja det er jo os nu

At vi skal igennem endnu 3000 år, det tror jeg simpelthen ikke på - men at det
på kloden inden den bliver en "Sol" om ca. 3000 år (ildsø) vil være muligt at leve med
legmer som vores og hvor synd stadigvæk er en nødvendighed - men man behøver
jo ikke vente som den sidste he he

Hvis vi feks tager jesus han skulle ikke inkarnere gennem kød længere johanes
døberen måske et liv mere, elias 2 liv og Martinus siger at apostlene forlængst
har fået kosmisk bevidsthed.

Også den med kødspisning som kenneth fandt til os gør jo netop åndsvidenskaben
til materiel videnskab, Kosmologien bliver sværere og sværere at komme udenom så tror jeg det vil gå stærkt, meget stærkt, M siger at det vil være den eneste
position som findes.

Ser vi på verden så har den virkelig brug for løsninger og de kommer som glimt
til videnskabs folk, når man har fået sådan et glimt eller løsning og får den
integreret i verden så er man verdensgenløser indtil det glider over i en permanent
tilstand så er man kosmisk bevidst.

nb. jeg har lige læst ud af mørket, små bog, jeg syndes virkelig ikke det bliver gjort
    så svært.

mvh
lars

Kenneth Ibsens billede
Indmeldt: 2010-10-23
Om 3000 år

Hej med jer

Jeg kom til at tænke på at Rudolf Steiner har udtalt, at der i de næste 3000 år (regnet fra  det 20. århundrede) vil ske mange omvæltninger. Ligesom Martinus også har forudset.

Nu har jeg fundet ud af hvor det står. Det er i bogen "Tro, kærlighed og håb" som består af afskrifter fra tre foredrag fra 1911 i Nürnberg

I første foredrag fortæller Rodulf Steiner, at der i jordens udvikling vil ske tre åbenbaringer, nemlig 1. åbenbaringen på Sinai hvor de ti bud blev formuleret og overbragt af Moses, 2. åbenbaringen der skete på Golgatha (jesu korsfæstelse) hvor evangelierne om næstekærlighed kom ind i verden, og så den 3. åbenbaring der sker fra det 20. århundrede hvor menneskeheden skal lære tankeindholdet i evangelierne at kende. I den 3. åbenbaring vil Kristusmentaliteten tage til i styrke.

Som der står side 21 : (det er lidt knudret skrevet, da det er direkte afskrift fra hans tale)

"...Med denne overdragelse af dommerembedet over de menneskelige gerninger til Kristus er der imidlertid forbundet, at denne Kristus også umiddelbart griber ind i de menneskelige skæbner. Ikke i et fysisk legeme, men derfor dog for de mennesker, der mere og mere vil erhverve sig den evne, der gør dem i stand til at iagttage denne Kristus, for dem vil Kristus gribe ind i den jordiske menneskeheds skæbne. Der vil f.eks være mennesker, der har gjort det ene eller det andet, en eller anden slags handling. Så vil disse mennesker føle den trang - og stadig mere og mere vil der findes sådanne mennesker i de næste tre tusinde år fra vort 20. århundrede af - i nogen grad at tage afstand fra deres handling......"

Jeg synes det er en interessant udtalelse, da to personer - Martinus  og Steiner - uafhængigt af hinanden begge nævner perioden 3000 år.

Kh.
Kenneth

Josteins billede
Indmeldt: 2006-09-17

Hei
Som før nevnt er det en grunnleggende forskjell på Martinus og Steiner. Fra sitatet over forstår vi at Kristus bare kan gripe inn der Kristus blir sett i det åndelige, for Han kommer ikke fysisk til jorden enda en gang. Han vil dermed ikke kunne bli sett av alle, fordi mange ikke har opparbeidet iaktagelsesevner til å se i den åndelige verden.  I NT en plass står det at de som har skal få enda mer, og de som ikke har skal bli fratatt selv det de har. Både Bibelen og Steiner legger ikke skjul på at det kommer til å bli en todeling av menneskeheten. Om det er en likhet mellom M og S ang. de 3000 år, så er det en avgrunn mellom dem ang. syn på fortapelsen, dessverre.
Hilsen Jostein

Kenneth Ibsens billede
Indmeldt: 2010-10-23

Jostein wrote:

Hei
Som før nevnt er det en grunnleggende forskjell på Martinus og Steiner. Fra sitatet over forstår vi at Kristus bare kan gripe inn der Kristus blir sett i det åndelige, for Han kommer ikke fysisk til jorden enda en gang. Han vil dermed ikke kunne bli sett av alle, fordi mange ikke har opparbeidet iaktagelsesevner til å se i den åndelige verden.  I NT en plass står det at de som har skal få enda mer, og de som ikke har skal bli fratatt selv det de har. Både Bibelen og Steiner legger ikke skjul på at det kommer til å bli en todeling av menneskeheten. Om det er en likhet mellom M og S ang. de 3000 år, så er det en avgrunn mellom dem ang. syn på fortapelsen, dessverre.
Hilsen Jostein

Hej Jostein

Jeg tænker du nok læser citatet fra Steiner med de "mørke briller"  ;D

Som det fremgår er Steiner meget enig med Martinus i, at Kristusmentaliteten vil øges i de kommende 3 tusinde år, og at vi alle vil udvikle os åndeligt. Der er ingen fortabelses-tanker i hverken Steiner og Martinus lære. Godt nok vil "bukkene" blive skilt fra "fårene" i den kommende tid (Martinus' analyse), men vi vil alle opnå kosmisk bevidstehed i sidste ende. Så alt vil ende lykkeligt, og ingen vil blive fortabt :)

Så der er ingen grund til bekymring !

Kærlig hilsen
Kenneth

Sider